CFR, trimisă în judecată după ce o persoană a fost lovită de tren în gară şi a rămas fără o mână
Compania Naţională de Căi ferate "CFR" SA a fost trimisă în judecată de Parchetul General pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă, după ce o persoană a fost lovită de tren în 2014 într-o gară din judeţul Hunedoara, fiindu-i amputată o mână.
Potrivit unui comunicat al Parchetului General, la data de 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00,27, în staţia de cale ferată Subcetate din judeţul Hunedoara, a avut loc un accident feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputată mâna stângă.
Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în staţie cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aştepta, persoana s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată.
Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aştepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată.
Persoană vătămată, împreună cu alte şase persoane, a fost surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aştepta pe o linie şi a unuia de marfă pe cealaltă linie, iar din cauza curenţilor de aer provocaţi, s-a dezechilibrat şi a căzut la pământ, cu braţul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roţile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat.
Procurorii susţin că accidentul s-a produs deoarece în staţia de cale ferată Subcetate nu existau indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceştia să poată identifica peroanele şi platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, aşa cum CFR era obligată.
Potrivit art.20 al Regulamentului privind transporturile pe căile ferate din România, "Informarea călătorilor despre posibilitatea de orientare în staţie, despre trenul care îi interesează, precum şi despre alte condiţii de călătorie se face cu ajutorul indicatoarelor, tablourilor de sosire şi de plecare a trenurilor, avizelor scrise, anunţurilor prin staţia de amplificare sau verbal".
Totodată, din probe a rezultat şi faptul că staţia CF Subcetate nu deţinea autorizaţie de funcţionare şi nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcţionând ilegal.
Dosarul a fost trimis la Judecătoria Haţeg. AGERPRES