Cetățenii europeni și străinii cu ședere legală în România se vor putea vaccina în țara noastră, a decis Guvernul

Cetățenii europeni și străinii cu ședere legală în România se vor putea vaccina în țara noastră, a decis Guvernul

Cetățenii europeni și străinii cu ședere legală în România se vor putea vaccina anti-COVID în țara noastră, a decis Guvernul, scrie G4Media .

Executivul a adoptat o hotărâre în care precizează că toate prevederile strategiei naționale de vaccinare „se aplică și cetățenilor Uniunii Europene, ai Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene, precum și străinilor cu ședere legală pe teritoriul României”.

Precizăm că reporterul G4Media.ro a întrebat în repetate rânduri reprezentanții Guvernului ce pot face cetățenii străini care au reședința în România, astfel încât să fie vaccinați anti-COVID.

Mai mulți cititori G4Media.ro aflați într-o astfel de situație ne-au semnalat anterior că sunt refuzați la programarea pentru vaccinare deoarece nu au un act de identitate românesc. Iată ce ne-a scris o cititoare despre situația soțului său britanic, care are rezidență în România și își plătește aici taxele:

„Am încercat timp de șase ore ieri, 15/01/21, să obțin o programare, sunând la nr. de telefon specific județului Ilfov, 021.414.44.22, de sute de ori și fără succes, ajungand numai pana la înregistrarea ce promite ca „în curand” voi fi „preluat de un operator”, unde am așteptat chiar și 1h40 minute, la sfarsitul cărei perioade, legătura s-a întrerupt fără nicio explicație; iar pe platforma https://vaccinare-covid.gov.ro nu pot obține o programare datorită faptului că soțul meu deține doar un certificat de înregistrare valid, ce contine inclusiv un CNP, însă formatul acestuia nu indica varsta sa așa cum este cazul CNP-urilor tipice. Ca urmare, platforma https://vaccinare-covid.gov.ro nu recunoaste faptul ca el are peste 65 de ani, iar formatul atipic al CNP-ului sau mă împiedica să-i salvez datele și sa efectuez o programare pe platforma.

În sfarsit, în aceasta dimineața, (16/01/21), am reusit sa intru in legatura telefonica cu cineva la nr. 021.414.44.25, care, din informațiile mele, ar fi trebuit sa fie numărul unic național pentru programare vaccinare. Însă, persoana cu care am vorbit, mi-a spus ca am sunat de fapt la DSP Vaslui.

După mai multe discuții, în timpul cărora el s-a sfătuit chiar și cu superiorul sau, interlocutorul meu mi-a spus ca nu-i poate face o programare soțului meu pentru ca el nu deține o carte de identitate românească. Așadar, pentru a recapitula: pe platforma, nu-l pot programa; la telefon, nu-l pot programa. Adica, după 11 luni de izolare, practic ni s-a spus ca soțul meu, în ciuda riscurilor inerente, trebuie sa calatoreasca în Regatul Unit pentru a se putea vaccina. Adica, ori ramane aici, în siguranta atata timp cat nu părăsește casa; ori își recăpăta libertatea (și noi, restul familiei, împreuna cu el), dar cu riscul de a se infecta și chiar de a-și pierde viața.”


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”