Cererile de finanţare prin PNDR în perioada 2014-2020 se vor putea depune şi online. Ce paşi trebuie urmaţi
Începând cu prima sesiune de depunere de proiecte din 2014 pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR), potenţialii beneficiari se vor înregistra pe pagina de internet a APDRP, vor completa cu informaţii specifice o serie de date de identificare şi vor încărca în format electronic Cererea de Finanţare, cu toate documentele anexate pentru a fi transmise automat către APDRP, anunţă instituţia, într-un comunicat.
Fermierii care solicită fonduri pentru fermele de familie vor depune, în continuare, Cererile de Finanţare la Oficiile judeţene ale APDRP în format tipărit şi electronic.
Bon de ordine pentru fiecare sesiune
După completarea datelor obligatorii de identificare ale solicitantului şi proiectului propus pentru finanţare, Cererea de Finanţare împreună cu anexele aferente vor fi încărcate pe pagina de internet www.apdrp.ro.
Dacă încărcarea a fost realizată cu succes, se va emite un bon de ordine aferent depunerii respective. Alocarea bonurilor de ordine se va realiza prin generarea unei secvenţe unice pe sesiune.
Ulterior, dacă proiectul este declarat neconform, solicitantul va fi notificat în acest sens. Dacă proiectul este conform, acesta va urma toate etapele procedurale de evaluare şi selecţie.
Toate precizările privind procesul de depunere on-line vor fi detaliate în Ghidul Solicitantului şi, după aprobarea acestuia, vor fi publicate pe pagina de internet a APDRP.
Paşii înregistrării
Pentru a depune on-line a cererilor de finanţare prin PNDR, solicitanţi trebuie să-şi creeze cont de utilizator pe site-ul www.apdrp.ro . Dacă acesta a fost deja creat nu trebuie făcut unul special, ci va fi utilizat cel deja creat.
Potrivit APDRP, paşii care trebuie parcurşi pentru depunerea on-line a cererilor de finanţare sunt următorii:
1. Accesarea site-ului APDRP
a. Accesul la portal se realizeaza prin intermediul unui „browser” (ex. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Crome etc.), unde se tastează în bara de adrese: http://www.apdrp.ro.
2. Autentificarea
a. Pentru autentificare (în cazul în care sunteţi deja înregistrat ca utilizator) există un câmp de tip text, pentru introducerea datelor legate de utilizator.
b. Pentru înregistrare există un buton dedicat opţiunii de înregistrare ca utilizatori a vizitatorilor.
1) După înregistrare, utilizatorul va primi un e-mail de confirmare şi va trebui sa urmeze instrucţiunile din respectivul mesaj pentru activarea contului creat.
3. Pregătirea documentelor pentru încărcare
a. După autentificare, se va deschide sesiunea de lucru pentru depunerea online a Cererii de Finanţare (accesibilă de pe homepage cu link către pagină nouă);
b. În sesiunea de lucru utilizatorul va putea consulta un ghid de utilizare a depunerii online si un tutorial, după care va parcurge următorii paşii:
1) Completare date de identificare ale solicitantului:
o Nume si prenume solicitant/ Denumire solicitant
o Titlul proiectului
o Judeţ, Localitate, sat
o CNP/ CUI solicitant
o Adresa de e-mail a reprezentantului legal al proiectului
o Telefon al reprezentantului legal al proiectului
2) Completarea Sesiunii şi măsurii
o Din lista de sesiuni/ masuri disponibilă, utilizatorul va alege sesiunea pe care va depune proiectul.
3) După selectarea sesiunii şi măsurii, utilizatorul va continua cu pasul de încărcare Cerere de Finanţare şi anexe tehnico – administrative.
4. Încărcarea Cererii de Finanţare (CF), a anexelor tehnice şi administrative.
a. Presupune parcurgerea următorilor paşii:
1) Încărcarea formularului Cerere de Finanţare – la încărcarea cererii de finanţare vor avea loc o serie de validări în scopul de a ajuta solicitantul în corectarea diverselor probleme precum:
o formularul CF trebuie redactat electronic.
o se utilizează ultima versiune a CF pentru sesiunea respectivă.
o denumirea fişierelor nu conţin caracterele speciale: ~ " # % etc.”
Este obligatorie completarea câmpurilor: CNP/CUI solicitant, Statut juridic solicitant, Date de identificare ale reprezentantului legal de proiect (BI/ CI/ Paşaport, Serie, Număr, Data eliberării, Data valabilităţii), e-mail reprezentant legal, Adresa sediu social şi Adresa punct lucru reprezentat legal, Telefon/fax reprezentant legal, Amplasare proiect Regiune – Judeţ, Obiectiv investiţie: Judeţ/ Localitate/Oraş Comună/Sat.
În funcţie de informaţiile privind amplasarea proiectului (Regiune/ Judeţ), se va stabili Oficiul Judeţean la care se va lansa în Sistemul de gestiune a documentelor (SPCDR) fluxul de depunere a CF.
2) Încărcare documentelor anexate Cererii de Finanţare
o Utilizatorul va încărca fiecare document în parte, încărcarea fiind de tip asincron (sistemul nu aşteaptă finalizarea încărcării unui document, astfel utilizatorul poate încărca imediat următorul document).
o Fişierele trebuie să fie în format .pdf scanate la o rezoluţie de minim 200 dpi.
3) Încărcare alte documente
o În această secţiune, utilizatorul are posibilitatea da a încărca şi alte documente justificative ale proiectului.
5. Finalizarea încărcării
a. După realizarea paşilor de mai sus, utilizatorul va acţiona butonul de Upload.
b. Se va emite automat un mesaj de confirmare dacă toate fişierele au fost încărcate cu succes.
c. Toate fişierele se transferă automat la APDRP. Acestea se vor regăsi în SPCDR, în folder-ul proiectului, concomitent cu demararea fluxului de Depunere – Evaluare, pentru alocarea expertului care va întocmi conformitatea.
După finalizarea conformităţii, reprezentantul legal va fi notificat prin e-mail referitor la decizia privind conformitatea Cererii de Finanţare.
Sursa: adevarul.ro