Cererea pe piaţa imobiliară a crescut cu 15% în august; Cluj-Napoca devansează Capitala în topul preţurilor
Cererea pe piaţa imobiliară a crescut cu 15% în luna august faţă de ianuarie, după scăderea abruptă de aproape 70% la finalul lunii martie, în contextul epidemiei de Covid-19, iar Cluj-Napoca se menţine în continuare pe primul loc într-un top al preţurilor, potrivit unui comunicat al unei companii de specialitate.
După un început de an promiţător, cu o creştere accelerată în primul trimestru de 11% la nivel de dinamică a cererilor faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, incertitudinea din piaţă, precum şi restricţiile impuse de autorităţi au determinat ca al doilea trimestru să fie marcat de scăderea numărului de cereri de tranzacţionare cu până la 70%. Începând cu finalul lunii mai, însă, piaţa imobiliară şi-a reluat trendul pozitiv, cu revenirea nivelului de cereri la unul similar cu cel al lunii martie.
"Din iunie am înregistrat o revenire a dinamicii cererilor la un nivel uşor peste al lunii februarie, iar în iulie, cu toată perioada de concedii specifice sezonului estival, a continuat trendul de creştere, nivelul de activitate atingându-l pe cel de dinaintea instaurării pandemiei. Vânzările noastre din primele opt luni ale acestui an au depăşit valoarea de 1,5 milioane de euro, faţă de 1,4 milioane de euro în perioada similară a anului precedent", a declarat Cătălin Priscorniţă, directorul general al companiei Blitz România.
Preţurile apartamentelor au revenit pe creştere începând din luna iulie. La finalul lunii august, Cluj-Napoca se află în continuare pe primul loc, cu o medie a preţurilor peste media naţională (1.811 euro/mp), fiind urmat de Bucureşti (1.357 euro/mp), Timişoara (1.293 euro/mp), Constanţa (1.234 euro/mp) şi Braşov (1.197 euro/mp).
Reprezentanţii Blitz estimează o evoluţie pozitivă până la finalul anului, cu o creştere stabilă a pieţei în următoarele luni faţă de anul trecut.
"Piaţa e caracterizată de o revenire la un ritm normal de activitate după lunile de scădere, şi apoi de stagnare, iar anul acesta este unul atipic. Experienţa noastră în domeniu ne arată că în principalele centre economice ale ţării există în continuare o creştere robustă, în corelaţie cu tendinţele generale economice, şi ne aşteptăm la un final de an bun. Ne propunem să recuperăm scăderile din cel de-al doilea trimestru şi să încheiem anul cu o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, faţă de 2,3 milioane de euro în 2019, ceea ce reprezintă o creştere de peste 30%", a estimat Cătălin Priscorniţă.
Compania Blitz aniversează anul acesta 10 ani de existenţă, o perioadă în care a evoluat şi s-a dezvoltat continuu, prin extinderea gamei de servicii integrate, cât şi prin deschiderea de noi birouri. În următoarea perioadă, compania are în vedere un model diversificat de dezvoltare şi ţinteşte cu prioritate principalele centre economice ale ţării.
Blitz este o companie antreprenorială în imobiliare din Cluj-Napoca, prezentă pe piaţă de 10 ani, fiind înfiinţată de Cătălin Priscorniţă, cu o largă experienţă în imobiliare.
Compania a crescut an de an, fiind în prezent cea mai mare din Cluj-Napoca şi din Transilvania, având în 2019 peste 2,3 milioane de euro cifră de afaceri şi mai mult de 120 de angajaţi şi colaboratori, care au realizat peste 1.200 de tranzacţii totalizând mai mult de 50 de milioane de euro. Blitz este în acelaşi timp membru fondator al Comunităţii Elitelor în Imobiliare din România (CEIR).
Blitz intenţionează să acopere principalele centre economice din România în următorii 3 ani, printr-un model propriu de extindere. AGERPRES