Centura Capitalei: Cum avansează lucrările pe şantierul Pasajului Berceni

Centura Capitalei: Cum avansează lucrările pe şantierul Pasajului Berceni

„Mobilizare bună a antreprenoruluila pasajul Berceni. După ce toate elementele principale ale tablierului metalic au fost montate, atât pe inelul central cât şi pe tronsoanele de legătură dintre inel şi rampele pasajului, continuă sudurile pentru a permite realizarea suprastructurii peste tablierul montat.

Au fost montate toate grinzile de beton şi la rampa de urcare/coborâre spre şi dinspre Bucureşti şi a început montarea predalelor peste acestea. După ce s-a finalizat montarea predalelor, a fost armată şi turnată placa de suprabetonare la rampa de urcare dinspre PopeştiLeordeni.”, a transmis Ionel Scrioşteanu pe pagina sa de Facebook.

Conform acestuia, s-a finalizat şi montarea rostului de dilatare şi la rampa de urcare dinspre Jilava. De asemenea, continuă lucrările de realizare a infrastructurii drumului agabaritic, care va face legătura între Şoseaua Berceni şi Centura Bucureştiului.

„Acum se montează elementele prefabricate la trecerile la nivel cu calea ferată aferentă Centurii feroviare a Capitalei. Continuă lucrările pentru dublarea Centurii actuale a Bucureştiului, la patru benzi, spre Jilava. Continuă devierea utilităţilor, lucrările la bazinul de retenţie a apei pluviale în zona DJ 401 şi realizarea canalizării pluviale pe şoseaua Berceni.”, a mai transmis sursa citată.

În iunie 2020, secretarul de stat anunţa că Ministerul Transporturilor a emis autorizaţia de construire pentru Pasajul Berceni de pe Centura Capitalei.

Contractul pentru proiectarea şi construirea Pasajului Berceni de pe Centura Bucureşti a fost semnat pe 6 martie 2019 cu asocierea SC TRAMECO SA – VAHOSTAV -SK, a.s. – CONSTRUCŢII ERBASU SA – GRAFIC TENDS S.R.L pentru suma de 146 milioane de lei fără TVA.

Durata contractului prevedea şase luni de proiectare, la care se adaugă 24 luni pentru execuţie.

Potrivit estimărilor reprezentantului din Transporturi, acest pasaj va fi dat în trafic după cel de la Domneşti.

„Aşa cum am promis, în maximum doi ani (2022), vom finaliza cele cinci pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din data de 30 septembrie 2021. Urmează, în ordine, pasajele: Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. În maximum trei ani (2023) vor finaliza şi cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură Bucureşti Sud”, a declarat în repetate rânduri Ionel Scrioşteanu.

Pasajul Olteniţei –Popeşti Leordeni

Vineri, oficialul a oferit şi câteva informaţii despre lucrările la Pasajul Olteniţei –Popeşti Leordeni. Conform sursei citate, tot tablierul metalic, aferent giraţiei centrale a pasajului, a fost montat.

De asemenea, pe pilele deja ridicate, au fost montate şi racordările către rampele de urcare/coborâre spre şi dinspre Berceni.

„Continuă asamblarea la sol a elementelor de tablier metalic pentru racordarea, la inelul central, a celorlalte rampe ale pasajului. După ce s-au montat toate grinzile de beton pe rampa de urcare/coborâre spre/dinspre Bucureşti şi pe rampa de urcare/coborâre spre/dinspre Olteniţei, s-au montat predalele, iar pe rampa spre/dinspre Bucureşti a început şi realizarea armăturii pentru placa de suprabetonare.”, a mai transmis Ionel Scrioşteanu.

Secretarul de stat a mai anunţat că se lucrează la grinzile de coronament pe toate rampele pasajului şi că s-a finalizat turnarea betonului la plăcile de suprabetonare, la rampele de urcare şi coborâre spre/dinspre Glina.

„Continuă construirea bazinului de retenţie a apei pluviale din zona pasajului, care va avea o capacitate de acumulare a apei de 1000 de mc. De asemenea, continuă şi execuţia canalului colector, care se va conecta la acest bazin de retenţie şi care va avea diametrul de 1400 mm.

Continuă realizarea infrastructurii pentru dublarea la 4 benzi a DN4 spre Olteniţa, precum şi lucrările pentru dublarea la 4 benzi a Centurii Bucureştiului spre Berceni, unde pe primul km a fost şi turnat asfaltul pentru devierea traficului. Continuă devierea utilităţilor şi realizarea canalizării pluviale aferente pasajului. ”, a transmis sursa citată.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Judecați voi diferența dintre România și Kosovo...

2 Ce a scris Qeqa Krelani, cea mai cunoscută jurnalistă sportivă din Kosovo, despre evenimentele de la București

3 Rămășițele unui OZN în formă octogonală, doborât de un avion de luptă american F-16, au fost recuperate din Lacul Huron

4 O poveste stranie, dar stranie rău de tot...

5 Navă rusească prinsă în Marea Irlandei „șurubărind” într-o zonă cu conducte de energie și cabluri submarine de internet