Cele mai periculoase țări în care să călătorești cu avionul

Cele mai periculoase țări în care să călătorești cu avionul

În vreme ce Nepalul își revine după cel de-al 13-lea accident aviatic în tot atâția ani, mulți călători sunt, pe bună dreptate, îngrijorați de siguranța zborurilor în diferite părți ale globului. Astfel, iată top 15 cele mai periculoase țări pentru călătoriile cu avionul, relatează The Independent.

În 2022 au avut loc șase accidente aviatice fatale. Foto: Shutterstock (Arhivă)

În 2022 au avut loc șase accidente aviatice fatale. Foto: Shutterstock (Arhivă)

Fiecare zbor are un element de risc, însă riscul de a fi implicat într-un accident aviatic fatal este minuscul în comparație cu riscul de a fi implicat într-un accident rutier fatal.

În anul 2022, au avut loc șase accidente aviatice fatale: unul la fiecare 4,17 milioane de zboruri.

Rata a fost de la 1 la 4 milioane la unu la 5 milioane în fiecare an din 2015, cu excepția anului 2017, când a fost mai mică și a anului 2018, când a fost mai mare”, a explicat specialistul în călătorii al The Independent, Simon Calder.

Însă, din păcate, accidentele fatale încă se mai întâmplă. Cel mai recent accident aviatic având loc în Nepal, soldat cu moartea a 72 de persoane. Motivele pentru care s-a produs accidentul sunt încă necunoscute.

Nu există o listă unificată a celor mai periculoase țări pentru călătoriile cu avionul. Totuși, Uniunea Europeană păstrează o listă a companiilor aeriene considerate prea nesigure pentru a opera în UE, iar în mai multe țări toate companiile aeriene de pe această listă au interdicție totală de a opera în regiune.

Lista este actualizată de câteva ori pe an.

Iată care sunt țările periculoase pentru călătoriile cu avionul:

Afganistan

În luna noiembrie a anului 2010, UE a interzis tuturor companiilor aeriene afgane să zboare în spațiul aerian european, afirmând că statul nu a reușit să instituie protocoale de siguranță adecvate.

Acolo unde avem dovezi că transportatorii aerieni nu realizează operațiuni sigure sau în cazul în care autoritățile de reglementare nu reușesc să își îndeplinească obligația de a aplica standardele de siguranță, trebuie să acționăm pentru a ne asigura că nu vor exista riscuri pentru siguranță", a declarat comisarul european pentru transporturi de la acea vreme, Siim Kallas.

Angola

Cel mai recent incident aviatic din Angola a fost prăbușirea avionului Embraer EMB-120 al companiei Air Guicango în luna octombrie a anului 2017, dar țara sud-africană a înregistrat șapte accidente din anul 2000. Unul dintre cele mai grave a fost un zbor Aca Ancargo care s-a prăbușit în Saurima, Angola, în octombrie 2000, soldat cu 48 de morți.

Armenia

Toți transportatorii înregistrați în Armenia au fost plasați pe „lista neagră" a UE în anul 2020. În luna decembrie a anului 2022, organismul a confirmat că păstrează interdicția, motivând că nu este mulțumit de măsurile luate de Armenia pentru a respecta standardele de siguranță ale UE.

Republica Congo (Congo-Brazzaville)

Congo-Brazzaville se află pe listă alături de Republica Democrată Congo. Toate companiile sale aeriene sunt interzise, inclusiv: Canadian Airlines Congo, Equaflight Services, Equajet, Trans Air Congo și Societe Nouvelle Air Congo. Niciuna dintre acestea neavând voie să zboare în spațiul aerian al UE.

Republica Democrată Congo

Companiile aeriene din Republica Democrată Congo (RDC) sunt interzise pe lista europeană. Acestea sunt: Air Fast Congo, Air Katanga, Busy Bee Congo, Compagnie Africaine D'Aviation, Congo Airways, Kin Avia, Malu Aviation, Serve Air Cargo, Swala Aviation și Mwant Jet. În luna decembrie a anului 2021, un avion de mici dimensiuni al Malu Aviation s-a prăbușit în Kivu de Sud, RDC, provocând moartea a trei persoane.

Djibouti

În cadrul Programului universal de audit al supravegherii siguranței (USOAP), Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI) apreciază Djibouti cu mult sub medie în ceea ce privește criterii precum licențierea, organizarea și investigarea accidentelor. Din noiembrie 2009, transportatorii aerieni din această țară au fost interziși în UE.

Guineea Ecuatorială

Cu toate că în Guineea Ecuatorială au fost raportate doar două accidente aviatice mortale, în 2005 și 2008, UE a considerat că standardele de siguranță ale țării sunt suficient de slabe pentru a adăuga toate companiile aeriene pe listă. Cel mai grav accident din ultimii ani a fost un accident al Equatair în apropierea aeroportului Malabo, în iulie 2005, soldat cu 60 de morți.

Eritreea

Companiile aeriene din Eritreea au fost interzise de Uniune în anul 2012. Într-o declarație publicată de UE la momentul respectiv se spunea că acest lucru s-a datorat „unei probleme de siguranță nerezolvate notificate de Organizația Aviației Civile Internaționale și absenței unor măsuri adecvate luate de autoritățile competente din Eritreea".

Kârgâzstan

Această țară din Asia Centrală are patru companii aeriene oficiale de transport de pasageri, toate fiind interzise în spațiul aerian european. Există îngrijorări cu privire la vechimea aeronavelor unor companii aeriene, în timp ce în ianuarie 2017 și august 2008 s-au înregistrat accidente mortale.

Liberia

În februarie 2013 și în februarie 2002 s-au înregistrat accidente soldate cu decese în Liberia. Cu toate acestea, în prezent, în această țară nu există nicio companie aeriană activă deținută de liberieni. Cea mai recentă, Lone Star Airways, și-a încetat activitatea în 2006. Cu toate acestea, toate companiile aeriene înregistrate în această țară rămân pe lista neagră a UE.

Libia

Companiile aeriene din Libia au fost interzise în Europa în 2014. Violeta Bulc, comisarul european pentru transporturi de la acea vremea, a afirmat: „Evenimentele recente din Libia au dus la o situație în care Autoritatea Aviației Civile nu mai este în măsură să își îndeplinească obligațiile internaționale în ceea ce privește siguranța sectorului aviatic libian. Prioritatea mea în domeniul aviației este siguranța pasagerilor, care nu este negociabilă, și suntem pregătiți să ajutăm sectorul aviatic libian de îndată ce situația de pe teren va permite acest lucru”.

Nepal

Această țară din sudul Asiei are toate companiile aeriene interzise în UE din 2013. În această săptămână, țara a suferit cel de-al 13-lea accident aviatic fatal în tot atâția ani. Se crede că toți cei 72 de pasageri și membri ai echipajului au murit . Zborul YT691, operat de Yeti-Airlines , plecase din Kathmandu, duminică dimineața,15 ianuarie, și se îndrepta spre Pokhara.

São Tomé și Principe

Companiile aeriene din Sao Tomé și Principe au fost interzise de către UE începând din luna noiembrie a anului 2009. Vicepreședintele Comisiei de la acea vreme, Antonio Tajani, a declarat: „Nu putem accepta ca companiile aeriene să zboare fără a respecta standardele internaționale de siguranță. Acest lucru ne pune în pericol pe toți cei care s-ar putea afla într-un avion nesigur".

Sierra Leone

Toate companiile aeriene din Sierra Leone sunt în prezent interzise de UE. Pe lista UE nu figurează nicio companie aeriană la rubrica Sierra Leone. În iunie 2007, un elicopter de pasageri a explodat și s-a prăbușit pe principalul aeroport al țării, provocând moartea a 22 de persoane.

Sudan

În martie 2010, UE a interzis accesul tuturor companiilor aeriene sudaneze în spațiul său aerian, oficialii UE declarând că a impus „o interdicție de operare pentru toate operațiunile transportatorilor aerieni sudanezi, din cauza performanței slabe în materie de siguranță a autorității de aviație civilă din Sudan, ca urmare a nerespectării standardelor internaționale în domeniul supravegherii". Din anul 2000, țara a înregistrat 11 accidente aviatice mortale.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…