Cele mai căutate destinaţii de vacanţă ale românilor

Cele mai căutate destinaţii de vacanţă ale românilor

Cele mai căutate destinaţii de vacanţă ale românilor sunt Grecia, Turcia, Bulgaria, Italia, Egipt şi Spania, iar cele mai populare destinaţii pentru zboruri, sunt Italia, Spania, Marea Britanie, Germania, Franţa şi Grecia, potrivit căutărilor pe Google.

„Vara lui 2022 este punctul de cotitură aşteptat de toată lumea de la începutul pandemiei: momentul în care oamenii vor reîncepe să călătorească şi să-şi facă vacanţele aşa cum o făceau înainte de pandemie, mult aşteptata „revenire la normal”. O analiză a Google asupra căutărilor legate de călătorii, realizată pe ultimii 3 ani, arată că românii şi-au reluat intenţiile de călătorie în străinătate, odată cu ridicarea restricţiilor anti-COVID, şi se orientează către destinaţiile tradiţionale pentru vacanţa de vară - Grecia, Turcia, Bulgaria. Campingurile şi vilele private, opţiuni de cazare care oferă mai multă intimitate şi un risc redus de îmbolnăvire, sunt cele cu cea mai mare creştere în perioada post-pandemie”, arată analiza.

Potrivit datelor Google, intenţia românilor de a călători în 2022 este mai mare decât în 2019: volumul căutărilor legate de călătorii (destinaţii, cazare, transport) a fost în mai 2022 cu 35% mai mare decât în aceeaşi lună a lui 2019.

Cea mai mare creştere în căutări de cazare a fost pentru destinaţiile internaţionale: +32% perioada martie - mai 2022 faţă de aceeaşi perioadă din 2019. În acelaşi timp, căutările de cazări în ţară au scăzut cu 2% în acelaşi interval.

Cele mai căutate destinaţii de vacanţă din străinătate ale românilor sunt Grecia, Turcia şi Bulgaria, conform căutărilor pentru cazare. Căutările românilor după zboruri internaţionale au crescut şi ele semnificativ anul acesta: +46% în ultimele 3 luni faţă de 2019. Cele mai populare destinaţii pentru zboruri, potrivit căutărilor pe Google, sunt Italia, Spania şi Marea Britanie.

Revenirea la normal a însemnat şi o creştere a interesului din străinătate pentru călătorii şi vacanţe în România. Datele Google arată că Germania, Marea Britanie şi Italia sunt ţările din care se fac cele mai multe căutări legate de cazări în România. Tot acestea sunt şi ţările din care se caută cel mai mult zboruri către ţara noastră - ordinea lor în top este diferită.

„Date din căutările pe Google ne arată că interesul românilor pentru vacanţe şi călătorii a revenit în 2022, odată cu ridicarea restricţiilor anti-COVID. Românii se orientează din nou către destinaţii din străinătate, cele mai căutate ţări fiind cele deja tradiţionale pentru petrecerea concediului de vară: Grecia şi Turcia. În primăvara acestui an, românii au căutat cazări în destinaţii internaţionale chiar mai mult decât în 2019. Căutările pe destinaţii şi cazări din România rămân majoritare, însă eliminarea restricţiilor de călătorie internaţionale a adus o scădere a lor faţă de 2019”, a arătat Oana Dumitrescu, industry manager Google România.

O serie de trenduri ce au crescut în pandemie continuă să-şi păstreze popularitatea şi în normalul post-pandemic. Este vorba despre cazările care oferă un grad mai ridicat de intimitate şi risc mai redus de contagiune. Datele Google arată că cele mai mari creşteri între tipuri de cazare se înregistrează pentru campinguri şi închirieri de vile - peste 60% în ultimele 3 luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2019. În acelaşi timp, cererea pentru opţiuni tradiţionale de cazare - precum hoteluri sau staţiuni - este în creştere solidă, de 33%.

Informaţii despre trendurile de călătorie din toată lumea, inclusiv România, sunt oferite de Destination Insights. Acesta este un instrument cu date despre destinaţiile pe care oamenii dintr-o ţară le caută, în interiorul sau în afara ei, precum şi date despre zonele unde sunt persoane interesate să călătorească în ţara selectată. Trendurile de căutare pot fi filtrate după ţara de origine sau de destinaţie, tipul de călătorie (locală, internaţională), categoria căutată (cazare, zbor) şi perioada ţintă.

Larry Page şi Sergey Brin au fondat Google în 1998. De atunci, compania a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare precum Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube. În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”