Cel mai aglomerat oraș din lume se află pe două continente. N-o să crezi câte ore se pierd în trafic
În 2024, Istanbul a fost desemnat cel mai aglomerat oraș din lume, conform raportului Global Traffic Scorecard realizat de Inrix . Astfel, orașul de pe două continente a depășit metropolele americane, precum New York și Chicago, în ceea ce privește „timpul mort” în trafic. Șoferii din Istanbul pierd, în medie, 105 ore anual pe drumurile orașului de pe malurile Bosforului, o creștere de 15% față de anul anterior. Această situație reflectă atât cererea mare de vehicule, cât și o infrastructură rutieră care nu face față creșterii populației și numărului de călători.
Traficul din Istanbul declarat cel mai aglomerat oraș din lume în 2024 Colaj DMS & Turkiye Today
Istanbul - Turcia , deși se întinde pe două continente, este plasat în Asia conform clasamentului Inrix, chiar dacă cele mai aglomerate artere se află pe partea europeană. Astfel, s-ar putea argumenta de ce ar trebui să fie inclus și în clasamentul european.
Londra, până una alta, rămâne potrivit acestui top cel mai aglomerat oraș din Europa . În 2024, șoferii au pierdut în medie 101 ore în traficul londonez, o creștere semnificativă față de anul anterior, în timp ce aglomerația a continuat să crească, dar într-un ritm mai lent comparativ cu alte metropole. Parisul și Dublinul se află pe locurile doi și trei în acest clasament european.
Un aspect remarcabil este absența orașelor din România , inclusiv București, din topul global al celor mai aglomerate orașe din 2024. Deși acest lucru ar putea părea o veste bună, sugerând o gestionare mai eficientă a traficului, există și o latură mai puțin pozitivă. Absența României din acest clasament, ce cuprinde aproximativ 950 de orașe ale lumii, ar putea reflecta o infrastructură rutieră insuficient dezvoltată și o mobilitate urbană care nu a evoluat în ritmul celor mai mari metropole ale lumii, unde aglomerația este un indicator al unei economii dinamice și al unei cereri ridicate de mobilitate.
Pierderi economice de 74 miliarde $ în SUA și de 7,8 miliarde lire sterline în UK
În timp ce multe orașe au înregistrat o ușoară revenire a traficului, în special în weekenduri și noaptea, fenomenul general al creșterii aglomerației pare să fie inevitabil, în special în orașele cu economii dependente de sectorul tehnologic, precum San Jose, San Francisco și Seattle. De exemplu, San Jose a înregistrat o scădere de 33% a muncii de acasă, ceea ce a dus la creșterea semnificativă a întârzierilor în trafic.
Aceasta nu doar că afectează confortul zilnic al locuitorilor, dar generează și pierderi economice considerabile. Spre exemplu, șoferii din SUA au pierdut, în medie, 43 de ore, echivalentul unei săptămâni de muncă, ceea ce a dus la o pierdere de 771 USD. În Marea Britanie, pierderile au fost de 61 de ore, iar în Germania, de 43 de ore, echivalentul a 470 €.
Per total, în Statele Unite, pierderile economice din cauza aglomerației sunt estimate la 74 miliarde de dolari, în Marea Britanie la 7,8 miliarde de lire sterline și în Germania la 3,6 miliarde de euro.
Doar în Londra, costurile economice determinate de aglomerația din trafic se ridică la aproximativ 3,85 miliarde de lire sterline. Aici, cele mai mari întârzieri s-au înregistrat pe Autostrada A40 Westway, între orele 17,00 și 18,00, potrivit The Guardian .
Care a fost viteza medie cu care s-a circulat în 2024 prin centrul Istanbulului
În concluzie, deși Istanbul a fost desemnat cel mai aglomerat oraș din lume, fenomenul aglomerației este din ce în ce mai frecvent în marile orașe, având un impact economic și social semnificativ.
În Istanbul, în timpul orelor de vârf, în 2024, viteza medie în centrul orașului a fost de doar 20 km/h, conform datelor menționate în raportul Inrix. În alte metropole, prezente în partea superioară a aceluiași clasament, precum New York și Chicago, șoferii au pierdut, anul trecut, în medie, 102 ore în trafic, Londra poziționându-se pe locul al patrulea cu 101 ore de întârzieri.
Prin urmare, aglomerația afectează direct calitatea vieții prin pierderi de timp și resurse. Specialiștii recomandă ca orașele să adopte tehnologii avansate pentru a îmbunătăți mobilitatea urbană și confortul locuitorilor.
Astfel, fiecare metropolă se confruntă cu provocarea gestionării acestui fenomen în creștere, iar tehnologiile inovative și politicile eficiente vor fi esențiale în reducerea impactului aglomerației.
Sursa: adevarul.ro