Noua linie de apărare mobilă include aproximativ 21.000 de vagoane și se întinde pe o distanță de 30 de kilometri. Asamblarea structurii a început în luna iulie 2023 și are ca scop blocarea armatei ucrainene.
Specialiștii militari apreciază că aceasta este aproape imposibil de depășit. Este puțin probabil să poată fi mutată, deoarece echipamentele nu vor funcționa, iar singura posibilitate pentru a crea o breșă prin aceasta ar fi reprezentată de aruncarea ei în aer.
,,O structură continuă de vagoane de marfă se întinde de-a lungul liniei care leagă gările din Elenovka și Volnovakha, având aproximativ 2.100 de vagoane de diferite tipuri. Construcția acestei linii de apărare a început în iulie 2023, iar ideea ei este clară: formarea unui obstacol în calea avansării Forțelor Armate ale Ucrainei. Aceasta poate fi considerată o linie separată de apărare, deoarece este extrem de dificil să fie deteriorată, mutată sau aruncată în aer o masă de metal de 30 de kilometri, iar mișcarea echipamentelor este imposibilă fără spargerea unui coridor”, au precizat jurnaliștii de la Deep State.
Cel mai probabil, trenul a avut ca misiune împiedicarea unei înaintări rapide a trupelor ucrainene pe timpul contraofensivei declanșate în vara anului trecut. Pe de altă parte, toate vagoanele abandonate, care stăteau în jurul gărilor au fost adunate într-un singur loc.
După ce războiul se va încheia, va fi luată o decizie în ceea ce privește destinația lor ulterioară. Unele dintre vagoane ar urma să fie reparate, în timp ce altele vor fi dezafectate.
Linia de cale ferată dintre Olenivka și Volnovaha se află la aproximativ șase kilometri de front, care, potrivit estimărilor ISW, se află la sud-est de satul Novomihailivka în cel mai apropiat punct al său, și este situată pe o secțiune a câmpului de luptă care era relativ liniștită atunci când forțele rusești au început construcția.