Cea mai mare migrare din off-line către online este la plata taxelor în această perioadă (sondaj)
Cea mai mare migrare din off-line către online este la plata taxelor în această perioadă iar numărul persoanelor care plătesc în numerar s-a redus la jumătate, arată un sondaj realizat de NOCASH şi iSense Solutions.
Potrivit acestuia, dacă anterior pandemiei mai mult de jumătate dintre respondenţi îşi plăteau taxele off-line (55%), procentul a scăzut la numai 28% în prezent. De asemenea, o reducerea semnificativă a plăţilor offline se înregistrează şi în cazul amenzilor (de la 34% la numai 16%).
"Tehnologia contactless era şi înainte de criza sanitară foarte adoptată de către români. Practic, atât pe cardurile Visa cât şi pe cele Mastercard, nouă din 10 tranzacţii de plăţi erau contactless. În acest context, una dintre ipotezele de lucru care au fost testate a vizat dacă românii au folosit mai mult portofelele digitale pentru plăţi. Cu alte cuvinte, dacă şi-au introdus cardul în aplicaţiile de pe telefon, pentru a plăti direct cu mobilul. Cel mai mare impact se observă în cazul plăţilor în numerar. Ponderea celor care au declarat că fac frecvent plăţi "cash" s-a redus de la 45% înainte de pandemie la 21% în prezent", precizează autorii sondajului.
Pe de altă parte, frecvenţa cumpărăturilor online a crescut, însă doar în rândul celor care deja achiziţionau de pe internet. Cei care nu cumpărau online înainte de COVID-19 îşi vor păstra obiceiul şi după, numărul lor rămânând relativ nemodificat (6-7% dintre respondenţi). În schimb, cei care cumpărau deja de pe internet înainte de pandemie au declarat că vor face mai des acest lucru după.
Cu toate acestea, comportamentul din timpul pandemiei nu se va păstra şi post-pandemie, consideră realizatorii sondajului. Potrivit sursei citate, acest lucru se vede cel mai bine în cazul celor care au declarat că fac cumpărături online cel puţin o dată pe săptămână. Deşi ponderea lor s-a dublat în timpul pandemiei (de la 8% la 18%), după ridicarea restricţiilor respondenţii vor reveni la comportamentul iniţial (ponderea coborând la 10%).
"Aşa cum era de aşteptat, COVID-19 este cea mai eficientă campanie de până acum pentru promovarea plăţilor electronice şi adopţia serviciilor bancare de la distanţă. Chiar dacă procentul celor care preferă numerarul a rămas nemodificat, semn că cine trebuia atras în sistem a fost deja atras, cei care plăteau online şi anterior crizei de coronavirus, acum o fac mai frecvent şi, mai mult, trec într-o nouă etapă: adopţia la nivel de masă a portofelelor digitale", a declarat Sergiu Cone, director general NOCASH Capital Consult şi administrator al platformei nocash.ro.
NOCASH şi iSense Solutions au efectuat 500 de interviuri online în rândul consumatorilor de internet, în săptămâna 13-17 aprilie. Sondajul este reprezentativ pentru mediul urban, pentru populaţia cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani.
iSense Solutions - The Modern Consumer Company foloseşte cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase şi Andrei Cânda, specialişti cu peste 14 ani de experienţă în domeniul cercetării de piaţă şi cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing.
NOCASH Capital Consult contribuie, de aproape 20 de ani, la promovarea şi dezvoltarea industriei de plăţi electronice în România, prin studii, analize, cercetări de piaţă, conferinţe de specialitate şi activităţi de "lobby". AGERPRES