Cea mai frumoasă navă a României. Bricul „Mircea”, într-un marş de instrucţie în Marea Mediterană: va parcurge 3.400 de mile marine în 40 de zile VIDEO
Nava-şcoală „Mircea”, superbul velier construit în Germania, va pleca, miercuri, 26 iunie 2024, într-un marş de instrucţie în Marea Mediterană, urmând să parcurgă 3.400 de mile marine în 40 de zile şi să acosteze în cinci porturi.
Nava-școală Mircea FOTO Forțele Navale
„Nava-şcoală <Mircea> va pleca miercuri, 26 iunie, din portul militar Constanţa, în marşul internaţional de instrucţie din acest an al studenţilor Academiei Navale «Mircea cel Bătrân». Pe parcursul celor peste 40 de zile de marş, velierul va parcurge aproximativ 3.400 de mile marine şi va acosta în porturile Pireu (Grecia), Livorno (Italia), Toulon (Franţa), Palermo (Italia) şi Bodrum (Turcia)”, au anunțat reprezentanţii Forţelor Navale Române.
La bordul navei simbol a Forţelor Navale Române se vor pregăti 86 de studenţi din anul al II-lea de la Academia Navală, precum şi opt studenţi străini de la academii partenere din Bulgaria, Letonia, Polonia, Spania şi Turcia.
Tinerii cadeţi se vor instrui sub supravegherea cadrelor didactice din Academia Navală „Mircea cel Bătrân” şi a instructorilor de la bordul navei.
„Pe lângă misiunea de a îi pregăti pe viitorii ofiţeri de Marină şi inspectori din structurile Poliţiei de Frontieră, nava-şcoală <Mircea> are şi un rol important de reprezentare, velierul fiind Ambasadorul Onorific al României pe mările şi oceanele lumii, precum şi Ambasador al României sustenabile”, precizează Forțele Navale Române.
Ceremonia de plecare a navei se va desfășura miercuri, 26 iunie, începând cu ora 10.00. Velierul va reveni, în portul militar Constanța, la începutul lunii august.
Nava- şcoală Mircea este un velier clasa A tip bark, cu trei arbori, având o înălţime de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă totală de 1.750 metri pătraţi. Această a fost construită în perioada 1938-1939 la Şantierul Naval "Blohm & Voss" din Hamburg, Germania. Din seria să mai fac parte navele "Eagle" - SUA, "Gorch Fock I" - Germania, "Gorch Fock ÎI" - Germania şi "Sagres" - Portugalia.
Povestea bricului „Mircea“, de 85 de ani în slujba Marinei Militare Române
Certificatul de naştere al noii nave-şcoală a fost semnat la 26 ianuarie 1938, iar la 22 septembrie, acelaşi an, a fost lansată la apă şi botezată cu numele MIRCEA, alegere justificată de bogată tradiţie şi renumele predecesorului sau.
La 27 aprilie 1939, a avut loc ceremonia ridicării pavilionului naţional, iar pe data de 1 mai 1939, Mircea, o nava cu caracteristici superioare, ce asigura condiţii de navigaţie şi viaţă la bord mult îmbunătăţite, a intrat în serviciul Marinei Militare.
La ceremonia de la şantierul Blohm & Voss din Hamburg au participat primarul oraşului, Carl Vincent Krogmann, reprezentanţi ai Marinei Militare Germane (viceamiralii Ernst Wolf şi Heinrich Ancker), ai şantierului, în frunte cu proprietarul Walter Blohm, precum şi membri ai Legaţiei României în Germania (consilierul Victor Brabeţianu) şi ai Consulatelor Generale din Berlin şi Hamburg (consulii generali Traian George Gallin şi Constantin Karadja).
Primul bric Mircea pe care studenţii şi-au făcut practica a fost o corabie de tip goeletă, construită în 1882 la şantierul Thames Ironworks and Shipbuilding Company din Londra. Corabia, construită aproape în întregime din lemn, avea o lungime de 7,6 metri, două catarge şi 14 vele. La bordul ei şi-au făcut ucenicia numeroase generaţii de marinari. Predarea ştafetei către nava-şcoală Mircea s-a făcut în anul 1939.
Nava-şcoală „Mircea“ a fost confiscată de sovietici la începutul lunii septembrie 1944, alături de alte nave româneşti care au fost încadrate în flota proprie din Marea Neagră. În urma repetatelor intervenţii ale autorităţilor române, guvernul URSS a decis ca bricul să fie retrocedat ţării noastre.
La 27 mai 1946, s-a desfăşurat, în portul Constanţa, festivitatea de preluare a navei-şcoală „Mircea“, la care au fost prezenţi Regele Mihai, Petru Groza, Gheorghe Tătărescu şi Gheorghe Gheorghiu-Dej. Din păcate, nava era o ruină.
În cele peste opt decenii de existenţă, nava-şcoală Mircea a fost în peste 45 de marşuri de practică în Marea Neagră, Marea Mediterană şi Oceanul Atlantic.
Cele trei traversade, din anii 1976, 2004 şi 2009, au reprezentat cele mai lungi şi complexe misiuni din cariera sa. Datorită bunei pregătiri a comandanţilor, dar şi a echipajului, nava Mircea a trecut cu bine de toate obstacolele de pe traseu şi s-a întors întotdeauna cu bine acasă.
Sursa: adevarul.ro