Ce se întâmplă? Aglomerație de avioane spion pe cerul României, în zona Mării Negre

Ce se întâmplă? Aglomerație de avioane spion pe cerul României, în zona Mării Negre

Activitate neobișnuită deasupra României. Avioane spion, escortate de avioane de luptă britanice și franceze au zburat întreaga zi de miercuri deasupra României și în apropiere.

Număr record de avioane-spion deasupra României. Ce misiuni au alături de avioane de luptă NATO.

Vestul Mării Negre a înregistrat miercuri o nouă creștere a activității aeronavelor de supraveghere NATO, cel puțin trei avioane mari de colectare a informațiilor operând în apropierea spațiului aerian controlat de Rusia, iar avioane de luptă britanice și franceze le-au însoțit pentru protecție.

Cu o singură excepție, toate avioanele au operat întreaga zi și au zburat pe rute eliptice peste regiunea Deltei Dunării din România sau partea de vest a Mării Negre din apropiere.

Cea mai apropiată apropiere de peninsula Crimeea, controlată de Rusia, de către o aeronavă electronică de recunoaștere electronică RC-135V Rivet Joint a Royal Air Force, a avut loc la scurt timp după ora 14:00. ora locală.

Avionul spion britanic de 330 de milioane de dolari, plin cu echipamente de detectare și interceptare radio de ultimă generație, a zburat până la un punct la aproximativ 130 km de uscat, potrivit datelor revizuite de Kyiv Post de pe site-ul suedez FlightRadar24 și de platformele de urmărire a traficului aerian ABSExchange.

Alte două avioane de recunoaștere grele, cu patru motoare, au survolat peste estul României într-o poziție de susținere a misiunii.

Ambele erau americane: un RC-135V Rivet Joint Jake 17 operat de Forțele Aeriene SUA din Marea Britanie și un avion de patrulă maritimă P-8A Poseidon al Marinei SUA, fără indicativ de apel publicat, care are baza în Sicilia.

Cel puțin un avion-cisternă militar cu realimentare aerian a Royal Air Force a fost vizibil în spațiul aerian de deasupra estului României pentru cea mai mare parte a zilei.

Urma unui al doilea avion-cisternă, tot britanic, a fost vizibilă timp de aproximativ 15 minute la scurt timp după ora 19.00. (17:00 UTC).

Surse multiple au raportat că un avion cu reacție Bombardier Challenger 650 zbura de-a lungul graniței România-Moldova, în spațiul aerian românesc, de-a lungul unei rute asemănătoare unei patrule.

Un instrument de urmărire a traficului aerian, Aboutplane, a identificat aeronava ca fiind o aeronavă de recunoaștere operată de SUA.

Fabricat de Canadair Bombardier Aerospace, interiorul acestui Bombardier Challenger 650 a fost echipat cu routere, calculatoare și echipamente IT pentru a monitoriza granița cu Ucraina.

Este unul dintre multele avioane de afaceri care, modificte, au intrat în serviciile de spionaj ale Americii. Poate descifra comunicațiile inamice de la 12 kilometri.

Potrivit datelor de zbor open-source, planificatorii de lupte aeriene NATO au plasat cel puțin două avioane de luptă ce au orbitat în spațiul aerian din apropiere.

Unul a fost identificat ca fiind un Royal Air Force FGR4 Eurofighter Typhoon, un avion de luptă supersonic din a patra generație, potrivit Kyiv Post.

Forțele aeriene franceze au trimis cel puțin un avion de luptă propriu ca parte a echipei de luptă, dar platformele de urmărire nu au identificat tipul de aeronavă.

Crimeea, ținta principală

Ca regulă standard, avioanele de luptă NATO în aproape toate misiunile, inclusiv cursele de antrenament, zboară cu cel puțin două aeronave care operează ca o formație. Când operează împreună, a doua aeronave și orice altă aeronavă nu au transponderul radar pornit astfel încât nu ar fi observate pe platformele de urmărire a zborului.

Acest lucru se face pentru a evita dezordinea excesivă pe ecranele radarului de control al traficului aerian (ATC) ca o regulă obișnuită.

Luate împreună, numărul de avioane NATO a fost cel mai numeros observat într-o singură zi în luni de zile.

La 6 martie, observatorii traficului aerian au înregistrat două avioane grele de recunoaștere, o dronă cu rază lungă de acțiune, un tanc aerian și cel puțin un avion de luptă Typhoon care opera în aceeași zonă ca miercuri.

Cu o zi mai devreme, la 5 martie, Kremlinul a susținut că o pereche de avioane de luptă Rafale-S ale Forțelor Aeriene Franceze care escortau un avion de supraveghere radar cu rază lungă de acțiune E-3F au operat deasupra Mării Negre prea aproape de teritoriul revendicat de Rusia.

Controlorii de trafic aerian ruși i-au amenințat pe piloții francezi să schimbe cursul sau se va trage asupra lor. Parisul a susținut că ieșirea a avut loc în spațiul aerian internațional.

Bloggerii militari ruși au acuzat în mod repetat NATO că zboară cu avioane spion în apropierea Crimeei și a coastei Rusiei la Marea Neagră pentru a colecta date de țintire care sunt predate Ucrainei în timp real.

Se așteaptă un atac major asupra forțelor ruse din Crimeea.


Citește și:

populare
astăzi

1 O poveste stranie, dar stranie rău de tot...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Ce a scris Qeqa Krelani, cea mai cunoscută jurnalistă sportivă din Kosovo, despre evenimentele de la București

4 Judecați voi diferența dintre România și Kosovo...

5 Rămășițele unui OZN în formă octogonală, doborât de un avion de luptă american F-16, au fost recuperate din Lacul Huron