Ce înseamnă roaming-ul naţional între RCS&RDS şi Vodafone, marea surpriză de pe piaţa de telefonie din România
RCS&RDS şi Vodafone au un parteneriat prin care clienţii primului folosesc reţeaua celuilalt operator. S-a ajuns la acest acord în urma câştigării noilor licenţe, este o prevedere ANCOM, iar RCS&RDS va folosi reţeaua Vodafone timp de doi ani de zile, perioadă în care îşi va dezvolta propria reţea şi acoperire, a explicat Valentin Popoviciu, director de dezvoltare RCS&RDS. Trecerea se va face automat în reţeaua Vodafone, dar atât timp cât nu mai există acoperire RCS&RDS.
În timpul conferinţei de presă susţinute de către RCS&RDS, una dintre întrebări a fost dacă nu cumva compania riscă astfel să piardă clienţi. „Nu văd un pericol să pierdem clienţi. Ne adresăm prin această funcţionalitate clienţilor existenţi şi poate fi privită drept un serviciu complementar. În prezent, lucrăm la dezvoltare reţelei atât în 900 MHz, dar şi în 2.100 MHz. Avantajul celei dintâi, importantă pentru noi, e că semnalul se propagă la distanţă mai mare şi e o penetrare mai bună a acestuia în clădiri, în oraş“, a afirmat Popoviciu.
Directorul de dezvoltare a spus că într-o zonă de limită pentru semnal, acoperirea în 900 MHz este cu 60% mai bună decât cea în 2.100 MHz, atât pe voce, cât şi pe date. Mai mult, RCS&RDS nu va intra în zona 4G, deocamdată, cel puţin de-a lungul anului 2014 va continua cu conexiunile 3G. Cât despre conectarea clienţilor săi la reţeaua Vodafone, trebuie menţionat că e vorba doar de conexiuni 2G prin care Vodafone oferă servicii de voce şi date la viteză GPRS (56Kbps). Clienţii vor trebui doar să-şi seteze telefoanele să caute automat o conexiune la reţea.
Prevederea din caietul de sarcini
Detaliile complete ale obligaţiilor de roaming naţional pot fi consultate în secţiunea „3.3.3.1.Obligaţii privind roaming-ul naţional“. Documentul complet este disponibil aici , mai jos sunt câteva fragmente importante.
„Titularii licenţelor ce vor fi acordate în urma procedurii de selecţie vor avea obligaţia de a negocia cu bună credinţă şi de a încheia acorduri de roaming naţional pentru furnizarea accesului la numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 cu ceilalţi titulari ai licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio pentru furnizarea de reţele publice de comunicaţii electronice şi de servicii de comunicaţii electronice mobile“, se precizează drept obligaţie.
„Titularul de licenţă trebuie să permită accesul la reţea în condiţii obiective, transparente şi nediscriminatorii. În acest sens, acordurile de roaming trebuie să asigure: a) tratarea nediscriminatorie a abonaţilor celor două reţele la iniţierea şi primirea de apeluri; b) furnizarea tuturor serviciilor disponibile abonaţilor titularului către abonaţii beneficiarului acordului de roaming; c) continuitatea serviciilor la trecerea dintr-o reţea în alta“. Cât priveşte punctul c), trecerea se va face automat, fără intervenţia utilizatorului.
RCS&RDS, planuri pe viitor în telefonia mobilă
Până în decembrie 2013, compania n-a oferit şi terminale cu abonamentele sale de Internet mobil. A oferit telefoane Huawei pentru voce, dar în 2014 şi următorii ani urmează să-şi dezvolte mai mult portofoliul în acest sens. La finalul anului trecut, a început din zona de Vest, când a încheiat şi un acord cu Banca Transilvania. Printr-un program special, clienţii puteau cumpăra terminalul cu o rată lunar, iar RCS&RDS a separat astfel dispozitivul fizic de abonament.
Valentin Popoviciu, director de dezvoltare RCS&RDS. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
„Am început în câteva zone tradiţionale, dar vom extinde oferta în viitor. Este o strategie similară celei a T-Mobile din Statele Unite ale Americii şi noi am separat terminalul de abonament pentru că vrem ca utilizatorii să perceapă avantajul direct al serviciului care e dat atât de voce, cât şi de date“, a declarat Valentin Popoviciu pentru „Adevărul“. „Când discutăm de această legătură telefon-serviciu, telefonul e doar un dispozitiv care nu aduce clientul mai aproape. Noi vrem să stabilim clar care e preţul produsului şi vrem ca un client să înţeleagă valoarea pe care o are în acele servicii“.
Popoviciu a menţionat şi scăderea actuală a preţului terminalelor, mai ales odată cu intrarea pe piaţă a tot mai multor companii din China. „Datorită volumului mare de producţie, a scăzut şi costul tehnologiei“, a declarat acesta. RCS&RDS nu uită nici de tablete, având în prezent parteneriate cu anumiţi producători şi oferă astfel de dispozitive clienţilor.
Stocare în cloud pentru clienţi
RCS&RDS a anunţat astăzi şi noul său serviciu, deocamdată pentru clienţi. E vorba de Digi Storage, un punct de stocare online accesibil de pe Android, iOS (iPhone şi iPad), Windows, Linux şi Mac OS X. După Orange şi Vodafone, RCS&RDS se alătură noului val al tehnologiei. Partea mai interesantă la acest serviciu e că va oferi integrare cu Dropbox, Google Drive, OneDrive de la Microsoft, Box şi Bitcasa. Avantajul ar fi că nu ai nevoie de două sau mai multe aplicaţii de gestionare.
Digi Storage oferă 20GB pentru clienţii Fiberlink 500 şi Fiberlink 1000, iar pentru 3 lei în plus la aceste abonament, spaţiul de stocare poate fi mărit la 50GB. De asemenea, cu 6 lei în plus spaţiul creşte la 100GB şi pentru o capacitate maximă de stocare de 150GB costul suplimentar e de 9 lei pe lună.
Abonamentele Fiberlink 500 şi Fiberlink 1000 au un tarif lunar de 49 lei, respectiv 59 de lei. „Serviciul este accesibil de oriunde au clienţii acces la Internet, dar nu plănuim deocamdată extinderea acestuia şi către ceilalţi utilizatori. Practic, e un nou serviciu pentru clienţii noştri, nu pentru piaţă“, a explicat Valentin Popoviciu.
În Digi Storage se poate face maping şi pentru un spaţiu de stocare online - spre exemplu, vrei să-ţi treci una dintre partiţii în cloud -, iar criptarea se poate face şi local. În plus, membrii unei familii pot folosi conturi diferite în acelaşi plan Digi Storage. Esenţial este ca utilizatorii să aibă cel puţin un tip de abonament RCS&RDS - cablu, telefonie mobilă, fixă sau Internet.
Sursa: adevarul.ro