Stefan Schulte, şeful aeroportului din Frankfurt, a spus că predominanţa valizelor negre a contribuit la dificultăţile cu care se confruntă companiile aeriene şi operatorii de bagaje în ultimele săptămâni, deoarece a fost „greu să le deosebeşti unul de celălalt”.
Schulte a declarat presei germane că sfatul său pentru pasageri este t să se străduiască pe cât posibil să ia cu ei numai bagaje de mână sau altminteri să folosească valize colorate care să fie mai uşor identificat.
Thomas Kirner, purtătorul de cuvânt al aeroportului, a declarat că „Mulţi oameni călătoresc cu valize negre pe roţi, ceea ce face ca identificarea lor să fie extrem de consumatoare de timp”
Sfatul său a fost luat în râs de o parte a presei germane, la fel ca şi sugestia autorităţilor aeroportuare ca oamenii să lipească etichete cu numele şi adresele lor pe bagaj, deşi de regulă poliţia spune că din motive de securitate acest lucru nu ar fi deloc indicat.
Kirner a spus că numărul valizelor care au întârziat să ajungă la proprietarii lor a scăzut în ultimele zile, dar se menţine în continuare la „patru cifre”. Se estimează că în aeroportul din Frankfurt sunt aproximativ 2.000 de bagaje blocate.
În timpul pandemiei, aeroportul din Frankfurt şi-a redus forţa de muncă cu aproximativ 4.000 de oameni, La fel ca şi alte aeroporturi din întreaga lume, se luptă să-şi reia operaţiunile obişnuite pentru a face faţă unei intensificări a traficului de vară după ce majoritatea restricţiilor pandemice au fost ridicate.
Gastarbeiter – sau „lucrători oaspeţi” – din Turcia sunt prevăzuţi să vină în Germania cu contracte pe termen scurt pentru a ajuta cu deficitul de forţă de muncă, în special în poziţiile de manipulare a bagajelor. Cu toate acestea, acordul bilateral semnat la începutul acestei luni între Berlin şi Ankara este blocat de regulile stricte de verificare ce presupun controale de securitate care durează aproximativ şapte săptămâni.