Ce este marketingul afiliat și cum funcționează? O scurtă prezentare generală
Marketingul afiliat este o tactică de marketing online bazată pe performanță, în care o companie recompensează unul sau mai mulți afiliați pentru fiecare vizitator sau client adus prin eforturile lor de marketing. De obicei, rezultatul final al unei campanii este vânzarea acelor produse. Cu toate acestea, unele programe de marketing afiliat pot oferi recompense pentru atragerea potențialilor clienți, utilizatorilor de teste gratuite, și a click-urilor pe site-ul web sau descărcările de aplicații.
Majoritatea programelor de afiliere sunt gratuite, de aceea nu ar trebui să-ți faci griji în privința costurilor mari. Avantajul marketingului afiliat este că implementarea unei strategii eficiente poate transforma o activitate secundară ca aceasta într-o idee de afacere online profitabilă cu un venit generos. De exemplu, o platformă de jocuri de noroc poate oferi 50 de rotiri gratuite fara depunere, ceea ce reprezintă o ofertă de marketing afiliat convenabil, în primul rând pentru potențialii jucători, iar în al doilea, pentru platforma în sine.
Cum funcționează marketingul afiliat?
Programele de afiliere permit persoanelor fizice sau cum sunt numite cu termenul din domeniu ”afiliați” să promoveze și să vândă produse sau servicii ale unei companii în schimbul unui comision pentru fiecare vânzare. Afiliatul câștigă un comision de fiecare dată când cineva face o achiziție prin intermediul linkului unic asociat cu recomandarea sa.
Iată cum funcționează o promovare:
- Un afiliat afișează o reclamă sau un link pentru un magazin/companie fie pe site-ul său web, blog sau pe o rețea socială.
- Un client face clic pe link-ul unic de afiliere.
- Clientul face o achiziție în magazinul dat.
- Rețeaua de afiliere înregistrează tranzacția.
- Achiziția este confirmată de către magazin, iar afiliatul primește un comision din vânzare.
Ratele de comision pentru vânzările afiliate variază în funcție de companie și de oferta acesteia. În general, dacă nivelul vânzărilor este mai scăzut poți câștiga aproximativ 5% din valoarea vânzării, dar există aranjamente în care comisionul poate ajunge până la 50%, în special atunci când se promovează cursuri sau evenimente. În plus, unele programe de marketing afiliat oferă o plată fixă pentru vânzare, în loc de un procent din vânzare. Astfel, afiliații pot beneficia de diverse tipuri de aranjamente și pot alege cea mai potrivită opțiune pentru afacerea lor.
Tipurile de marketing afiliat
Trebuie luat în vedere și aspectul că nu știi niciodată dacă persoana care recomandă a folosit vreodată produsul sau dacă îl promovează doar pentru bani. Abia în 2009, renumitul agent de marketing afiliat Pat Flynn a clasat diferitele tipuri de agenți de marketing afiliat în trei grupuri. Înțelegerea acestor tipuri de marketing afiliat îți poate arăta diferitele moduri în care oamenii fac bani online în acest spațiu, indiferent de principiile și valorile tale personale.
Marketingul afiliat neatașat
Acesta este modelul de promovare în care afiliatul nu are nicio legătură cu produsul sau serviciul pe care îl promovează. Persoanele care fac publicitate nu sunt au nicio legătură cu compania dată sau nu fac afirmații cu privire la utilizarea produselor. Aceasta reprezintă cea mai neutră variantă a marketingului afiliat. Absența implicării emoționale în legătură cu potențialul client și produsul în cauză îi permite afiliatului să fie scutit de responsabilitatea de a face recomandări sau de a oferi consultanță.
Marketingul afiliat conex
Așa cum sugerează și numele, marketingul afiliat conex implică promovarea produselor sau a serviciilor de către un afiliat care are o anumită relație cu oferta. De obicei, această legătură se referă la nișa afiliatului și la produsul sau serviciul pe care îl promovează. Afiliatul este o persoană influentă și deține expertiza necesară pentru a genera trafic, iar nivelul de autoritate îl transformă într-o sursă de încredere. Chiar și în acest tip de marketing afiliat, persoana respectivă nu face nicio afirmație personală despre utilizarea produsului sau a serviciului dat.
Marketingul afiliat implicat
În marketingul afiliat implicat, se creează o legătură mai profundă între afiliat și produsul sau serviciul pe care îl promovează. Acești parteneri afiliați au o experiență personală cu produsul și cred că experiențele lor pozitive pot fi împărtășite cu alții. Aceste experiențe personale devin testimoniale și reprezintă surse de încredere de informare. Cu toate acestea, deoarece oferă recomandări, reputația lor poate fi influențată de orice probleme care pot apărea în urma promovării ofertei.
Cum poți deveni un afiliat?
Dacă te tentează ideea de a deveni un afiliat, în primul rând ar trebui să te gândești ce platformă vei folosi pentru promovarea produselor sau a serviciilor. Blogurile reprezintă un canal eficient pentru publicitate și promovare, deoarece permit bloggerilor, care au expertiză într-un anumit domeniu, să-și exprime opiniile despre diverse oferte. După ce identifici platforma, trebuie să găsești un anumit domeniu care te interesează și cu care te-ai simți confortabil. Alegerea unei nișe te poate ajuta să atragi un grup de consumatori dedicați.
Cercetează programele de afiliere și companiile care oferă acest tip de colaborare și alege unul sau mai multe în funcție de nevoile personale, fie că este vorba de câștigarea unor comisioane mari sau de generarea unui trafic mai mare. Dezvoltă un conținut bine pus la punct și interesant în jurul ofertelor și lucrează constant pentru creșterea traficului către site-ul sau blogul tău.