Potrivit primelor informaţii, avionul care decolase din oraşul sârb Nis cu destinaţia Amman, capitala Iordaniei, avea la bord materiale periculoase. Avionul s-a prăbuşit, sâmbătă seara, zona fiind imediat izolată de frica fumului toxic.
Generalul-maior al Detaşamentului de Pompieri, Marios Apostolidis, cel care conduce operaţiunea, a afirmat că duminică dimineaţă „pompieri cu echipamente speciale şi instrumente de măsură s-au apropiat de punctul de impact al aeronavei şi au văzut de aproape fuselajul şi alte părţi ale acestuia împrăştiate pe câmp”.
„Următoarea etapă este ridicarea unei drone pentru a supraveghea întreaga zonă în care aeronava a căzut. Odată ce s-a stabilit că există stabilitate în teren şi că nu este niciun risc pentru siguranţa oamenilor care participă la operaţiune, va începe întregul proces”, a declarat Apostolidis, adăugând că se recomandă ca locuitorii din apropiere să evite zona în care s-a prăbuşit avionul.
Specialiştii de la Aviaţia Civilă, Detaşamentul de Pompieri şi Armată au demarat o cercetare pentru a afla ce este pulberea albă care a fost împrăştiată în zonă, tipul de marfă, posibila toxicitate după prăbuşirea aeronavei şi să caute „cutia neagră”, care va pune la dispoziţie mai multe informaţii despre prăbuşire.
Conform presei din Grecia, pilotul a solicitat o aterizare de urgenţă din pricina unei defecţiuni a motorului şi i s-a oferit posibilitatea de a alege să aterizeze pe aeroportul din Salonic sau pe cel din Kavala, iar acesta l-a ales pe cel din urmă, fiindcă era mai aproape. Comunicarea cu aeronava s-a oprit imediat după aceea, apoi s-a prăbuşit la circa 40 de kilometri vest de aeroport.
Potrivit BBC, avionul Antonov An-12 era operat de o companie cu sediul în Ucraina.
Totodată, presa din Serbia menţionează că nu se ştie ce transporta avionul, însă nu este exclus ca acesta să fi fost încărcat cu material militar, fiindcă Serbia exportă muniţie în ţări din Orientul Mijlociu. Forţele armate ale Serbiei nu dispun de avioane de transport de tip Antonov An-12.