Ce arată ultimele sondaje despre alegerile prezidențiale din România

Ce arată ultimele sondaje despre alegerile prezidențiale din România

Datele supradimensionate pentru anumiți candidați - prezentate de ultimele sondaje de opinie - reprezintă instrumente de campanie electorală, este de părere șeful Inscop, Remus Ștefureac.

Călin Georgescu este candidatul plasat pe primul loc în sondaje FOTO Unsplash

Călin Georgescu este candidatul plasat pe primul loc în sondaje FOTO Unsplash

Amintim că un ultim sondaj realizat de Sociopol, care prezintă date culese în perioada 10-14 februarie, îl mențin pe Călin Georgescu pe primul loc în intenția de vot. Candidatul independent este cotat cu 45%, urmat de Victor Ponta, tot din poziția de independent, cu 16%. Candidatul Coaliției, Crin Antonescu, are 10%, la fel ca Nicușor Dan și Elena Lasconi, candidata USR. În acest caz, George Simion are 6% în intenția de vot, iar Diana Șoșoacă 2%.

Datele Sociopol prezintă și posibilitatea în care Călin Georgescu nu va candida. Atunci, George Simion este plasat pe primul loc în intenția de vot, cu 24%, urmat de Victor Ponta cu 22% și de Nicușor Dan, care are 16%. Crin Antonescu este plasat pe locul patru în acest caz, având 14%, la egalitate cu Elena Lasconi. Diana Șoșoacă are 9%.

Tot Sociopol, la finalul lunii ianuarie, îi atribuia un procent 47% lui Călin Georgescu. Următorul clasat era Victor Ponta , cu 16%, urmat de Crin Antonescu (10%) și Nicușor Dan (10%).

Iar datele unui sondaj CURS îl plasau pe Călin Georgescu pe primul loc, cu 37%, urmat de Nicușor Dan cu 21%, iar Crin Antonescu avea doar 18%, fiind schimbate locurile între cei doi.

Instrument de campanie electorală

Șeful Inscop, Remus Ștefureac, a subliniat că datele actuale nu reflectă întocmai realitatea. „Sondajele care sunt publicate acum de aceleași entități care au publicat sondaje neconfirmate înainte de alegerile prezidențiale precedente nu au nicio valoare, decât a ajuta sau a lovi în diverși actori politici. Ceea ce este publicat în ultima perioadă reprezintă instrumente de campanie”, a explicat sociologul.

El susține însă că utilizarea sondajelor ca instrument de manipulare este destul de limitată și nu oferă rezultatele scontate. „Este pur și simplu un exercițiu, mai degrabă de pansare a unor orgolii. (...) Nu au absolut nicio relevanță, pentru că opinia populației este aceeași”, a punctat Remus Ștefureac.

În alegerile anterioare, „aceleași entități care livrau date supradimensionate pentru anumiți candidați au fost complet infirmate la urnele de vot, iar acele entități care dădeau datele corecte, și sigur, blamate în acel moment de partide și candidați au fost confirmate”.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Ceas de 500.000 de euro găsit de DNA în seiful generalului Zisu, dar și actele a două apartamente în Caelia Residence Mamaia şi peste 3.000 de sticle …

2 Profeția lui Adrian Năstase despre Europa...

3 VIDEO Pe dementul ăsta nu l-a deranjat niciun „organ”...

4 De citit acest editorial scris de Octavian Știreanu despre ce se întâmplă acum în Ro și Europa

5 VIDEO O imagine care spune totul despre situația din Europa, în acest moment...