Cazul românului refuzat de un hotel din Olanda. Primăria Tilburg: „Nu discriminăm românii, a fost alegerea hotelului”
A făcut vâlvă cazul unui cercetător român care rezervase o cameră la un hotel din Tilburg, însă ulterior s-a trezit că rezervarea sa a fost anulată. Bărbatul a făcut plângere pentru discriminare, iar hotelul în culpă a fost suspendat de pe platforma de rezervări hoteliere Booking.com.
Booking.com a suspendat hotelul de pe site-ul său web FOTO Booking.com
Cercetătorul român Alexandru Hegyi făcuse o rezervare pentru noaptea de 28 spre 29 martie la hotelul B&B Boscheweg din orașul olandez Tilburg. Numai că reprezentanții hotelului i-au dat un mesaj în care îi spuneau că ”avem o înțelegere cu Primăria Tilburg și nu mai putem caza cetățeni români”.
Revoltat de reacția discriminatorie a hotelului olandez, bărbatul și-a prezentat povestea pe propria pagină de Facebook.
„Discriminare în inima UE. Este revoltător! Am călătorit prin lume de la est la vest și de la nord la sud și nu am întâlnit niciodată o astfel de atitudine nerușinată. Aceste persoane nu ar trebui să fie implicate în activități din domeniul ospitalității”, a scris Alexandru Hegyi, postarea sa stârnind numeroase reacții.
Mai mult, când cercetătorul român a insistat să afle de ce i s-a anulat rezervarea, cei de la hotel i-au dat o replică halucinantă.
„Mi-au spus că românii sunt implicați în activități ilegale, așa că m-au etichetat ca fiind un infractor doar pentru că am vrut să petrec o noapte acolo pentru a-mi vizita niște prieteni din oraș. Ce va urma? Știți dacă pot intra în restaurante sau mă pot plimba pe străzi în Olanda?”, a mai scris Alexandru Hegyi pe contul său de Facebook.
Românul a scris despre acest incident și pe contul său de Instagram și a avut surpriza să primească răspuns de la un consilier local din Tilburg, care i-a spus să sesizeze poliția.
„În primul rând, ar trebui să depui o plângere la poliția din Tilburg deoarece acesta este un exemplu evident de rasism și este interzis de legea olandeză. Pot să te asigur că nu există niciun fel de înțelegere de acest gen cu municipalitatea”, i-a scris consilierul local olandez lui Alexandru Hegyi.
„Adevărul” a stat de vorbă cu Caroline Moerland, purtător de cuvânt în cadrul Primăriei Tilburg, care a precizat clar că instituția nu are vreo înțelegere cu acel hotel privind refuzul de a caza români și că unitatea de cazare este în întregime responsabilă pentru acel refuz plin de discriminare.
”Domnul Alexandru Hegyi a dorit să rezerve o noapte la acel hotel din Tilburg. Numai că acel hotel a ales să nu îl primească pe domnul Hegyi. A fost o alegere a hotelului. Vreau să vă spun că nu avem vreo înțelegere cu acel hotel și că nu aceasta este politica Primăriei Tilburg, noi nu facem discriminări legat de români sau altă naționalitate. În trecut a fost un caz de prostituție ilegală la acel hotel. Iar în cazul unei noi abateri, hotelul va plăti o amendă de 5.000 de euro. Între timp, domnul Hegyi a depus o plângere la Radar, organizația care tratează cazurile de discriminare. Primăria Tilburg este în legătură cu Radar legat de acest caz și așteptăm recomandările organizației. Suntem preocupați de acest caz”, a declarat pentru ”Adevărul” Caroline Moerland, purtător de cuvânt al Primăriei Tilburg.
Și Booking.com a avut reacție în cazul românului discriminat de către hotelul din orașul olandez Tilburg. După cum au confirmat reprezentanții Booking.com pentru „Adevărul”, hotelul B&B Boscheweg a fost suspendat de pe site-ul Booking.com, iar compania a demarat propria investigație în acest caz de discriminare. În plus, lui Alexandru Hegyi îi vor fi rambursați banii achitați în avans pentru cazare.
„Adevărul” a încercat să ia legătura cu reprezentanții hotelului incriminat, însă nu a primit vreun răspuns de la aceștia.
Sursa: adevarul.ro