Câţi oameni trebuie să MOARĂ cu ZILE ca să DEMISIONEZE ,,salvatorul naţiunii'' Arafat?/VIDEO SFÂŞIETOR
Bilanț cumplit după accidentul de elicopter de pe lacul Siutghiol. Toţi cei patru membri ai echipajului au murit. Ultimul cadavru a fost scos din apă în urmă cu doar câteva ore. Este vorba despre asistenta medicală, în varsta de 38 de ani. Doctorița scoasă prima din apă a fost resuscitată, dar a murit la spital. Copilotul a fost scos la mal, fără semne vitale, după 5 ore de stat în apa rece. Pilotul a fost găsit şi el, mort, la miezul nopţii.
Încă patru oameni au murit cu zile în România. După ce bâlbe sinistre au întârziat mortal accesul la victime. Deja se vorbeşte despre date contradictorii privind orele la care s-au făcut apelurile. Despre cum urlau victimele încă în viaţă cerând să fie salvate. Despre cum prima barcă de intervenţie adusă la faţa locului a avut pană de motor. O debandadă totală. L-am văzut pe Raed Arafat marţi dimineaţă răţoindu-se cu tupeu la bietele ziariste care încercau să afle noi amănunte şi care puneau întrebări incomode. În loc să-şi pună cenuşă în cap şi să-şi ceară scuze, Arafat se spărgea în figuri. Să nu mai vorbim că, după ce au murit 4 oameni, nu şi-a anunţat încă demisia de onoare. Măcar ca gest.
După tragicul accident aviatic din Munţii Apuseni, soldat cu mai puţine victime şi într-o zonă mult mai greu de localizat şi accesat, Raed Arafat, masculul Alpha al sistemului de intervenţie de ugenţă românesc, a fost adus pe post de salvator al naţiunii la Ministerul de Interne. Dăm la o parte morţii de pe la inundaţiile din vară şi din toamnă. Au rămas, săracii, îngropaţi în evenimentele de campanie electorală. Să le fie ţărâna uşoară. Însă pe lacul Siutghiol, spun martorii oculari, s-a murit luni după-amiază cu zile. Nimeni nu plăteşte?
UPDATE 15.30: Gabriel Oprea, ministrul Internelor, supranumit si "interes national" pentru caracterul sau flexibil, a gasit primii doi tapi ispasitori: prefectul de Constanta si seful ISU Constanta. Noi credem ca primele doua demisii ar fi trebuit sa fie a sa si a lui Raed Arafat. Imaginile Digi24 cu o victima strigind Ajutor vreme de citeva minute sint cutremuratoare si vor avea un impact major asupra increderii cetatenilor in capacitatea statului de a-i salva. Si pentru asta se plateste.
Cine sunt victimele tragediei aviatice de luni de la Constanta
Doi piloti din cadrul Inspectoratului General de Aviatie al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) si doua cadre medicale apartinand SMURD Constanta si-au pierdut viata luni, in urma prabusirii unui elicopter SMURD de tip EC 135 in lacul Siutghiol din judetul Constanta.
Echipajul aflat in elicopter la momentul accidentului era alcatuit din pilot, copilot, medic si asistent SMURD.
Pilotul elicopterului, comandor Petre Corneliu Catuneanu (47 de ani, casatorit, un copil) era angajat al MAI de 10 ani, si a absolvit Scoala Militara in urma cu 23 de ani. Avea la activ 2.900 de ore de zbor, dintre care aproximativ 2.000 pe elicopter de tip EC 135, a transmis Ministerul Afacerilor Interne.
Copilotul, capitan comandor Ginel Claudiu Cracanel (42 ani, casatorit, un copil minor) avea la activ 1.600 de ore de zbor, dintre care 500 pe acest tip de elicopter. Era angajat al Ministerului Afacerilor Interne de 7 ani si absolvise cursurile Scolii Militare in urma cu 18 ani.
Medicul SMURD Constanta, Vizireanu Laura avea 39 de ani si avea un copil.
Asistenta medicala, Gabriela Camelia Harton 38 de ani si lucra in cadrul SMURD din anul 2008. Avea un copil si era din nou insarcinata.
Elicopterul EC 135 a fost preluat de Inspectoratul General de Aviatie de la Consiliul Judetean Constanta in data de 25 noiembrie 2014, pentru a fi utilizat in misiuni de tip SMURD. In momentul producerii accidentului, elicopterul se intorcea dintr-o misiune aeromedicala, dupa ce transportase un pacient la Spitalul Judetean Constanta.
Ponta ştia că bieţii oameni au murit la ora la care pe televiziuni încă se mai căutau victime
Victor Ponta vorbea, într-un mesaj postat luni seară pe Facebook, despre membrii echipajului de pe elicopterul SMURD prăbușit la Constanța, ca și cum aceștia ar fi decedat. Aceasta, în condițiile în care căutările nu se încheiaseră, doctorița se afl deja la spital, iar medicii încercau să-l salveze pe copilot.
Mesajul postat de Victor Ponta pe Facebook:
„În seara aceasta nu simt nicio satisfacţie politică pentru votul din Parlament - mă gândesc doar la oamenii extraordinari din echipajul elicopterului SMURD pe care i-am pierdut azi. Şi tot mă întreb dacă aşa a vrut soarta sau dacă se putea face ceva ca să evităm tragedia!
Mâine Gabriel Oprea o să-mi prezinte şi mie şi tuturor oamenilor o primă informare despre tragedia de acolo. Până atunci nu pot decât să mă gândesc la sufletele lor bune şi la suferinţa celor care le-au fost apropiaţi! Şi să le mulţumesc încă o dată celor care îşi fac zi de zi datoria fără să fie cunoscuţi şi lăudaţi de noi toţi pentru eroismul lor!”
Ulterior, mesajul a fost şters.
Agenţia de Salvare pe Mare: Dacă eram anunţaţi, ajungeam în maximum 10 minute la elicopterul prăbuşit
Reprezentanţii Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omenesti pe Mare (ARSVOM) spun că dacă ar fi fost anunţaţi despre prăbuşirea elicopterului SMURD ar fi putut ajunge la locul tragediei în cel mult zece minute, pentru că aveau o şalupă pe lacul Siutghiol, în apropierea locului tragediei.
Iulian Creţu, director în cadrul ARSVOM, a declarat, marţi, că a aflat despre accidentul aviatic de la televizor şi că imediat la locul tragediei a fost trimisă şalupa instituţiei, care se afla pe lac.
”Nu ne-a chemat nimeni acolo. Nu am fost alarmaţi. În momentul în care m-am autosesizat, am trimis în zonă echipajul cu şalupa Jupiter de pe lacul Siutghiol şi cu trei scafandri. (...) Am văzut întâi pe televiziuni şi m-am autosesizat. Am anunţat directorii, şalupa şi scafandrii, pe care i-am trimis acolo. Am intervenit benevol. Nu am mai aşteptat să fim solicitaţi. Sunt situaţii de forţă majoră în care noi nu aşteptăm să fim solicitaţi, trimitem oameni. De la ora 16.50 şi până dimineaţă la 04.30, când s-a recuperat ultimul trup, şalupa a stat în zonă”, a spus Iulian Creţu.
El a precizat că ARSVOM nu a fost anunţată prin 112 despre producerea accidentului, alerta fiind dată numai la intervenţiile pe mare, dar dacă s-ar fi întâmplat acest lucru şalupa putea ajunge în cel mult zece minute la locul prăbuşirii elicopterului SMURD.
”Suntem arondaţi la serviciul de urgenţă 112, dar pe parte maritimă, prin Centrul Maritim de Coordonare. Dacă 112 ne-ar fi anunţat pe noi, în 5, maxim 10 minute, eram în zonă. Dar noi nu am fost anunţaţi. Nimeni nu şi-a imaginat că noi, fiind agenţie de salvare pe mare, avem o şalupă şi pe lac. (...) De unde se afla şalupa, puteam ajunge în maximum 10 minute în zonă”, a mai spus Iulian Creţu, precizînd că imediat după ce a aflat despre accident a sunat la Căpitănia Mamaia, dar nu i-a răspuns nimeni.
Nicuşor Constantinescu îl arată cu degetul pe Arafat
"Elicopterul a fost achiziționat la propunerea mea de către Consiliul Județean Constanța, prin programul transfrontalier România-Bulgaria. Face parte dintr-un program care se referă la salvarea vieților românești din Constanța și Dobrici. Eu am zburat cu acest elicopter, guvernatorul de la Dobrici a zburat cu acest elicopter. Acest elicopter are ca destinație, conform contractului de finanțare, are obligația de a salva viețile românești de pe teritoriul României și Bulgariei. El nu poate fi schimbat, pentru că se numește deturnare de fonduri. Destinatia lui nu este doar de a transporta vieți omenești, ci și de a survola teritoriul. A fost schimbată de domnul Arafat, care l-a preluat și a schimbat destinația contractului. Acest elicopter a avut flotoare, care înseamnă că poate sta la suprafața apei. Eu le-am cumpărat. Are tron ca să poate să te scoată din apă, are două motoare. Nu știu unde este vina domnului Arafat, nu știu. Anul trecut în 2013, când s-a dat în operare acest elicopter SMURD s-a făcut o licitație publică pentru operare, ce a avut un caiet de sarcini aprobat, care înseamnă număr minim de ore de zbor, număr de experiență lunară per pilot. Eu nu știu dacă sunt respectate aceste norme. Eu știu că nu a fost activată căpitănia portului Constanța, deși exista o barcă Jupiter la 500 de metri", a spus Nicușor Constantinescu.
El a precizat că a refuzat să dea elicopterul către MAI fără să-și asume cineva destinația elicopterului. "I-am spus: domnule Arafat, semnează dumneata. Am spus că nu am fost de acord cu această cerere abuzivă. Întrebați-l pe domnul Arafat unde sunt flotoarele", a mai spus Nicușor Constantinescu. "Dom'ne, vă dați seama că, dacă avea flotoare, echipajul venea pe apă direct la cafenea? Astăzi beam cafeaua cu echipajul SMURD", a mai spus Nicușor Constantinescu.
Raed Arafat nu a vrut să comenteze aceste acuzații și a spus că așteaptă o reacție oficială a Ministerului de Interne privind maniera în care s-a produs accidentul.
EXCLUSIV DIGI24. Imagini surprinse imediat după prăbuşirea elicopterului SMURD
Digi24 a obţinut în exclusivitate imagini surprinse imediat după prăbuşirea elicopterului SMURD în Lacul Siutghiol din judeţul Constanţa. Toți cei patru membri ai echipajului - pilot, copilot, medic, asistentă - au decedat.
Cel puţin unul din membrii echipajului elicopterului SMURD, prăbuşit ieri în lacul Siutghiol, era în viaţă la câteva clipe după momentul impactului. Aşa reiese dintr-o înregistrare video făcută de primii martori ajunşi pe malul lacului. În timp ce aceştia căutau ajutoare, din mijlocul apei se auzeau strigăte disperate de ajutor. Un bărbat, deocamdată nu se ştie dacă este vorba de pilot sau copilot, implora să fie salvaţi.
Potrivit datelor ROMATSA, elicopterul s-a prăbuşit în lacul Siutghiol la ora 16:16, la o distanţă de 500 de metri de mal.
„Elicopterul zbura în flăcări și fum”, spune un martor.
„În momentul în care a luat contact cu apa s-a dat peste cap, s-a rupt coada și a intrat total la fund. După un minut, un minut și jumătate, au început să iasă la suprafață resturi”, spune un alt martor.
Martorii, care au sunat imediat la 112, povestesc că au văzut mai multe persoane în apă, cerând cu disperare ajutor.
„Vreo zece minute s-au auzit strigătele”, povestește un martor.