Câteva zeci de CFR-işti protestează în faţa Ministerului Transporturilor
Câteva zeci de CFR-işti protestează marţi în faţa Ministerului Transporturilor, cerând printre altele aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru compania CFR Călători şi o cale ferată modernă.
Ei suflă din vuvuzele şi afişează mesaje precum: "Vrem trenuri noi", "Vrem o cale ferată modernă", "Vrem material rulant nou - locomotive, vagoane, rame electrice, automotoare", "Nu vrem îngheţarea salariilor", "Trădătorii".
Protestul este organizat de Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România şi sindicatele afiliate iar la miting a participat şi preşedintele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, Mircea Dogaru, şi liderul AUR, George Simion.
"Protestăm până când România va respecta strategia europeană şi în domeniul feroviar. Protestăm pentru că la jumătatea anului 2021, ce este declarat de Uniunea Europeană ca fiind anul Căilor Ferate Europene, în România nu există aprobat prin Hotărâre de Guvern Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al SNTCF 'CFR Călători' SA pe anul 2021. Protestăm pentru că SNTCF 'CFR Călători' SA nu face solicitare la CENAFER pentru a începe şcoli/cursuri de mecanici locomotivă pentru asigurarea schimbului de generaţii. Protestăm contra subfinanţării infrastructurii feroviare care micşorează viteza trenurilor de călători. Protestăm contra subcompensării operatorilor de transport feroviar de călători din România, deoarece aceasta menţine în circulaţie trenurile vechi, cu saună vara şi cu răcoare iarna", a anunţat organizaţia sindicală.
Potrivit sindicaliştilor, alt motiv pentru protest este faptul că Executivul, Ministerul Transporturilor şi Autoritatea de Reformă Feroviară fac "inevitabilă distrugerea operatorilor de transport feroviar de călători români, în condiţiile în care reforma feroviară pentru aceştia înseamnă în realitate creşterea nemulţumirii pasagerilor din trenurile de călători".
De asemenea, sindicaliştii spun că protestează pentru faptul că, din cauza nepăsării şi a dezinteresului guvernanţilor faţă de transportul feroviar, românii au rămas cu trenurile vechi şi fără bani pentru întreţinerea şi repararea lor. Potrivit acestora, în 2021, România putea avea pe calea ferată o treime din trenurile de călători noi şi în anul 2027 numai trenuri noi pe fonduri europene.