Categoria B nu va mai fi suficientă pentru a conduce orice autoturism
Pentru a putea urca la volanul autoturismelor pe care le dețin, șoferii ar fi nevoiți să obțină un alt tip de permis de conducere.
Europarlamentarul francez Karima Delli vrea să introducă o nouă categorie pe permisul de conducere pentru SUV-uri, o țintă a militanților pentru climă, din cauza poluării pe care o emit, și a celor care militează pentru siguranță, din cauza pericolului pe care îl reprezintă pentru pietoni, bicicliști și șoferii de mașini mai mici, scrie politico.eu .
Vehiculele "nu numai că ocupă mai mult spațiu și sunt mai puțin eficiente din punct de vedere energetic ... în ceea ce privește siguranța rutieră, ele sunt mai susceptibile de a fi supuse unor coliziuni decât autoturismele ușoare, cu consecințe mult mai grave", a scris în proiectul său de raport deputatul Verzilor, care conduce lucrările Parlamentului privind o reformă a normelor UE privind permisele de conducere.
Permisul B necesar în prezent pentru a conduce autoturisme și camionete "nu este complet adecvat pentru cele mai grele autoturisme", a argumentat ea. În schimb, ea dorește un nou permis B+, care să se aplice mașinilor și camionetelor care cântăresc mai mult de 1,8 tone.
Șoferii ar urma să îl obțină doar după o perioadă de probă de doi ani pentru un permis B normal și doar de la vârsta de 21 de ani, a propus ea.
Acest lucru i-ar obliga pe șoferii de SUV-uri grele și populare, precum Audi Q7, Volvo XC90 și BMW X5, să își actualizeze permisele.
Delli a adăugat că ar putea exista scutiri pentru scopuri profesionale sau speciale, cum ar fi vehiculele de urgență.
Propunerea sa include, de asemenea, un sistem de permise de conducere pe bază de puncte la nivelul UE, care ar ține evidența infracțiunilor rutiere și ar revoca sau suspenda permisele de la un anumit prag. Un astfel de sistem "are potențialul de a reduce drastic numărul accidentelor și al deceselor de pe drumurile noastre", a scris deputatul.
În acest moment nu există un sistem la nivelul UE care să gestioneze punctele de penalizare și interdicțiile de conducere, deși pachetul Comisiei privind siguranța rutieră din martie a inclus o propunere de interdicție a șoferilor la nivelul UE pentru infracțiuni grave.
Sursa: adevarul.ro