Cât te costă să întreții o mașină în diferite țări ale Europei. Unde este cel mai scump

Cât te costă să întreții o mașină în diferite țări ale Europei. Unde este cel mai scump

Să ai o mașină a devenit o necesitate în zilele noastre. Însă a deține o mașină presupune niște costuri, lunar. Iar dacă ai luat mașina în rate, costurile sunt și mai mari. Un studiu al piețelor auto din Europa arată care sunt aceste costuri în diferite țări europene.

Cât costă întreținerea unei mașini  FOTO Pexels-Pixabay

Cât costă întreținerea unei mașini FOTO Pexels-Pixabay

Întreținerea unei mașini presupune niște costuri, dincolo de costul carburantuui pe care îl consumă. Asigurare, taxe, verificări periodice, toate acestea sunt pe „lista de cheltuieli” atunci când ai o mașină. Iar această listă are prețuri diferite, de la o țară la alta.

În Spania de exemplu, costul lunar pentru întreținerea unei mașini ajunge la 1.044 de euro. Asta dacă iei în calcul carburantul, amortizarea vehiculului, taxele, dobânzile, asigurarea și întreținerea, arată studiu realizat de LeasePlan pe cele 22 de piețe europene. Dintre teritoriile analizate în raport, Spania ocupă locul șapte printre cele mai ieftine țări.

Cât de scumpă e o mașină în România

Dintre toate teritoriile analizate, Spania ocupă locul șapte în topul celor mai ieftine țări, la egalitate cu Irlanda și doar mai scumpă decât Franța (999 de euro), Slovacia (979 de euro), România (975 de euro), Polonia (927 de euro) și Grecia, țara în care costul lunar pentru proprietarii de mașini este cel mai mic, de 905 euro.

De asemenea, dintre cele 22 de țări europene analizate, Elveția conduce detașat ca teritoriu cu cel mai mare cost mediu lunar, de 1.313 euro, fiind însoțită pe podium de Norvegia (1.249 euro) și Olanda (1.166 euro). Pe poziția a patra se află Portugalia (1.160 de euro), urmată de Cehia (1.144 de euro), Germania (1.130 de euro), Belgia (1.103 euro), Austria (1.092 de euro), Marea Britanie (1.081 de euro) și Ungaria (1.077 de euro).

Mașini electrice, întreținere mai ieftină

În ciuda creșterii prețurilor la energia electrică, mașinile electrice s-au dovedit a fi mai iefine la întreținere față de cele cu carburanți . Disconfirutl este că la mașinile electrice este mai mare investiția inițială, acestea fiind mai scumpe decât vehicul cu combustie.

În ciuda inflației prețurilor la energie, costurile de combustibil sunt încă semnificativ mai mici pentru mașinile electrice decât pentru cele pe benzină și diesel. Costurile de combustibil reprezintă 15% din costul total de proprietate al unui vehicul electric, în timp ce acest procent este cuprins între 23% și 28% pentru vehiculele pe benzină și diesel”, se arată în studiu, citează 65mays .

De asemenea, raportul notează că electrice că mașinile electrice compacte sunt mai competitive din punct de vedere al costurilor decât vehiculele cu combustie. Acesta a fost rezultatul în 18 din cele 22 de țări europene analizate. Însă dacă ne referim la mașinile electrice de dimensiuni medii a celași rezultat a fost valabil în 19 țări. Mașinile electrice premium s-au dovedit a fi mai competitive din punct de vedere al costurilor în 18 din cele 22 de țări studiate.

Mașinile electrice reprezintă cea mai bună modalitate de a-i proteja pe șoferi de scumpirea combustibilului. Din păcate, guvernele retrag prea devreme stimulentele pentru mașinile electrice, chiar și în țările cu obiective ambițioase de emisii zero. Această atitudine de interzicere fără plan va avea consecințe dezastruoase pentru lupta împotriva schimbărilor climatice. Avem nevoie de politici coerente, pe termen lung, pentru a ne asigura că mașinile electrice sunt alegerea preferată a tuturor șoferilor”, a declarat Tex Gunning, directorul executiv al LeasePlan.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”