Cât de mult conduc românii față de alți europeni. Atenție la mașinile ieftine aduse din Occident
Un top realizat de specialiști auto arată cât de mult conduc europenii în funcție de naționalitate, o informație extrem de importantă dat fiind că în țara noastră ajung multe mașini second hand din Occident.
Experții auto au realizat un top care arată cât de mult conduc europenii în funcție de naționalitate
Pe primul loc în top se numără mașinile care circulă în Olanda, acestea având cel mai ridicat kilometraj mediu anual – 29.851 km, urmate de mașinile din Spania (29.017 km), Danemarca (27.346 km), Belgia (24.308 km) și Franța (23.775 km) .
Asta înseamnă că după numai 3-4 ani mașinile din aceste țări vor avea în jur de 100.000 de kilometri pe odometru, ceea ce îi poate determina pe proprietari să le vândă ca să-și cumpere un vehicul nou.
„Un kilometraj mai mare înseamnă, de obicei, că mașina va valora mai puțin, așa că șoferii încearcă să vândă aceste vehicule înainte de a se deprecia prea mult. În România sunt aduse din Europa de Vest un număr considerabil de mașini produse recent dar care au un kilometraj ridicat. Este relativ simplu și ieftin să imporți mașini din alte țări europene, prin urmare mașinile importate la mâna a doua nu vin la pachet cu un preț final mult mai ridicat decât cele autohtone”, spune Matas Buzelis, expertul carVertical pe piața de mașini second hand.
România, pe locul 17 în Europa din punct de vedere al distanței parcurse anual
Kilometrajul anual mediu al vehiculelor care circulă pe drumurile românești este relativ scăzut (locul 17 din 27 de țări europene chestionate) – 20.338 km. Vehiculele din Ungaria (19.357 km) și Serbia (20.028 km) circulă și mai puțin, iar în Bulgaria o idee mai mult (20.999 km). Letonii călătoresc cel mai puțin din Europa – 17.420 km în medie pe an.
Cu toate acestea, cel mai mic kilometraj a fost înregistrat la mașinile importate din SUA – 16.941 km. Deși kilometrajul mașinilor americane este cel mai mic dintre toate țările chestionate, majoritatea vehiculelor importate din America sunt grav avariate. În caz contrar, dealerii de mașini nu ar considera profitabil să le revândă.
Mașinile din România parcurg anual distanțe mai scurte decât cele din Europa de Vest, dar chiar și așa după 10 ani kilometrajul lor poate ajunge la aproximativ 200.000 de kilometri.
Ce se ascunde sub prețul mic cerut pentru o mașină cu un kilometraj scăzut
Șoferii, atunci când aleg o mașină rulată, ar trebui să fie extrem de atenți la vehiculele cu kilometraj redus care au și un preț atractiv, spune expertul auto. Asta pentru că vânzătorii necinstiți ajustează adesea citirile odometrului pentru a câștiga bani mai mulți.
Probabilitatea de a cumpăra o mașină care are kilometrajul dat înapoi crește semnificativ la achiziționarea unui vehicul importat din străinătate. Țările europene nu fac schimb între ele de date despre mașini, iar escrocii exploatează în mod activ această lacună. Drept urmare, multe mașini care au kilometrajul falsificat – adesea de mai multe ori – intră în România din țări străine.
„Înainte de a se întâlni cu vânzătorul, șoferii ar trebui să verifice istoricul mașinii și să afle dacă kilometrajul afișat pe odometru și în anunț este cel autentic. Acest lucru nu doar că le va salva mult timp pierdut inspectând mașini care nu merită cumpărate, dar va preveni și apariția dezamăgirilor ulterioare. Când cumpărați o mașină la mâna a doua este necesar să faceți un test drive și să verificați mașina la un service autorizat”, explică Buzelis.
Sursa: adevarul.ro