Cartierul din Londra unde trăiesc mulți români rămâne fără mașini. Vor fi interzise pe 75% din străzi

Cartierul din Londra unde trăiesc mulți români rămâne fără mașini. Vor fi interzise pe 75% din străzi

Un consiliu condus de Partidul Laburist urmează să interzică majoritatea vehiculelor pe 75% din drumurile sale, pe măsură ce își extinde rețeaua de cartiere cu trafic redus. Consiliul Hackney a aprobat planurile de a introduce încă șase scheme controversate în următorii trei ani, notează Daily Mail .

FOTO Shutterstock

FOTO Shutterstock

Cartierul din estul Londrei , unde trăiesc mulți români, are deja cel mai mare număr de LTN-uri (low traffic neighbourhood) din capitală, în total 19, și cu jumătate din drumuri restricționate de filtrele de trafic.

Planurile vor fi extinse la trei sferturi din străzile sale.

Planul său de implementare local de trei ani este conceput pentru a aborda traficul și poluarea și va vedea zona cu cel mai mare număr de restricții pentru vehicule, cu cele mai multe locuri de parcare pentru biciclete și încărcătoare publice pentru vehicule electrice din Londra.

Guvernul s-a angajat să construiască 300.000 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice până în 2030. Dar obiectivul nu va fi atins. Cifrele Departamentului pentru Transport arată că mai puțin de 9.000 de dispozitive publice de încărcare au fost instalate în ultimul an – doar o creștere cu 31% față de anul precedent.

„Acesta este cel mai ambițios plan din Londra, dacă nu chiar cel mai ambițios din țară, bazându-se pe o experiență incredibilă în acest cartier”, a declarat primarul din Hackney, Philip Glanville.

Noile LTN-uri vor fi introduse începând din acest an și până în 2025/26. În zonele din Hackney care sunt deja LTN-uri, doar bicicliștii, vehiculele de urgență și camioanele de gunoi au voie să treacă. Șoferii cu dizabilități care dețin ecusoane albastre au voie să treacă prin unele filtre de trafic.

LTN-urile au fost introduse de guvern pentru a încuraja o evoluție pe termen lung către mai multe deplasări pe jos și cu bicicleta. În Marea Britanie au fost instalate peste 300 în ultimii doi ani sau sunt în curs de instalare.

Sistemele de mai multe milioane de lire sterline utilizează camere de luat vederi și filtre fizice, cum ar fi jardiniere mari din lemn, pentru a împiedica accesul vehiculelor pe drumurile rezidențiale mai mici.

Criticii spun însă că LTN-urile nu fac decât să filtreze traficul în zonele învecinate de pe străzile mai bogate.

„Nu există nicio justificare pentru drumuri mai sigure și mai liniștite pentru unii pe cheltuiala altora”, a declarat grupul de rezidenți Hackney Together.

În timp ce primarul Londrei, Sadiq Khan, a fost pionierul LTN-urilor în capitală, acestea au fost introduse și în orașe precum Oxford, Bristol și Manchester. Multe consilii le-au introdus în timpul pandemiei, apoi au decis să le facă permanente.

De când au fost introduse, LTN-urile au ajutat consiliile locale din întreaga țară să genereze până la 100 de milioane de lire sterline din amenzile aplicate automobiliștilor, potrivit unei analize realizate de grupul de campanie TaxPayers' Alliance.

„Aceasta este o politică pur oportunistă care va paraliza strada principală, iar întreprinderile se vor prăbuși”, a spus Howard Cox, de la grupul de campanie FairFuelUK.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri

2 „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate” / „Domnul Șucu Dan Viorel a fost recompensat de organele de Securitate c…

3 Infarctul poate fi prevenit / 7 simptome care apar cu o lună înainte, descoperite de experții din SUA

4 BREAKING Luni va fi votat noul guvern!

5 VIDEO Imagini de la atacul Ucrainei în Rusia...