Care sunt preferințele online ale utilizatorilor din Europa în 2024?

Care sunt preferințele online ale utilizatorilor din Europa în 2024?

Numărul utilizatorilor de internet la nivel global se cifrează la începutul anului 2024 la 5.44 miliarde de persoane. Depășind un procent de 67.1% din populația lumii, tendința de viitor este de creștere a numărului celor care folosesc internetul, până la 7.5 miliarde de oameni până în 2030. Europa este una dintre cele mai bine conectate regiuni ale lumii, cu un procent de 97.6% în zona nordică, 94.5% în zona de vest și 90.2% în zona de sud.

Partea estică a Europei este conectată într-o proporție de 88.4% la internet. În România, numărul conexiunilor la internet a ajuns în 2024 la 18 milioane, ceea ce reprezintă o rată de conectare de 91.6%. Europenii, inclusiv românii, folosesc internetul ca sursă de informații, interacțiune cu ceilalți, vizionarea de conținut video și jocuri, printre altele. De exemplu, 1.3 milioane de români accesează platformele de iGaming, precum Vulkan Vegas Casino Online, atunci când vor să se relaxeze. Însă, mai sunt și alte activități preferate de către europeni, despre care poți afla în continuare.

Ce activități favorite au europenii care dispun de o conexiune digitală?

Pentru 60.9% din populația lumii, internetul reprezintă mediul în care își găsesc informațiile de care au nevoie. De asemenea, pe internet, se derulează și alte activități, precum:

  • Menținerea conexiunii cu familia și prietenii - 56.6%
  • Vizionarea de videoclipuri, filme și show-uri TV - 52.3%
  • Procurarea de informații legate de știri și evenimente - 51.9%
  • Căutarea de informații despre cum se realizează anumite lucruri - 49.4%
  • Sursă de idei și inspirație - 46.1%
  • Redarea de muzică - 45.1%
  • Căutarea de produse și servicii - 43.7%
  • Petrecerea timpului liber - 42.6%
  • În scopuri de educație și studiu - 38.8%
  • Pentru identificarea celor mai bune destinații de vacanță - 37.9%
  • În vederea căutării de facilități medicale - 35.2%
  • Pentru gestionarea finanțelor și economiilor personale - 34.2%
  • Căutarea de informații legate de afaceri - 29.9%
  • Pentru jocuri - 29.3%

Un procent de 72% dintre europeni obișnuiesc să citească site-urile de știri, ziarele și revistele online. Cel mai mare procentaj este înregistrat în Finlanda (93%), Lituania și Cehia (92%) și în Grecia și Croația (90%). La polul opus se poziționează Belgia (67%), Italia (64%), Franța (63%), Germania (62%) și România (59%).

De asemenea, una dintre activitățile preferate ale europenilor este achiziționarea de produse prin intermediul site-urilor digitale. Procentul cel mai scăzut de utilizare a internetului în vederea achiziționării de produse online este înregistrat în Letonia (56.2%), Estonia (57.2%) și Finlanda (58.4%). În topul țărilor din Europa care cumpără articole și solicită servicii online se numără Cipru (82.3%), România (79.6%) și Bulgaria (78.1%).

O altă activitate preferată a europenilor este comandarea de cărți printate sau e-book-uri pe internet. De exemplu, în 23.5% dintre olandezi, 22.2% dintre luxemburghezi și 21.1% dintre irlandezi își comandă cărțile prin intermediul site-urilor digitale. La polul opus se află ciprioții (1.4%), letonii (2.9%) și bulgarii (3.7%).

Streaming-ul, rețelele de social media și jocurile în mediul online – cele mai atractive activități digitale ale europenilor?

Europenii folosesc Internetul pentru a viziona filme și show-uri TV într-o proporție de 65%. Țările nordice înregistrează cel mai ridicat procent din Europa, cu 94% în Norvegia, 93% în Finlanda, 89% în Danemarca și 86% în Suedia. De asemenea, Olanda (90%), Cipru (83%) și Spania (81%) figurează în top.

România este țara europeană cu cel mai mic procentaj al populației care folosește serviciile de streaming online pentru vizionarea de conținut video, cu 34%. Bulgaria se situează în clasamentul negativ cu 40%, alături de Slovacia (44%). Țările europene numără peste 715 milioane de jucători, procentul jucătorilor fiind de 50% din populația Bătrânului Continent.

Europenii, alături de americani contribuie într-un procent de 80% la achiziționarea de jocuri premium la nivel global. De asemenea, europenii preferă și jocurile iGaming, printre preferințele acestora numărându-se pariurile pe sporturi (40%), jocurile de cazino (34%), loteria (17%) și poker-ul (5%).

Europenii sunt amatori și de e-sports, numărul urmaritorilor în această regiune a lumii fiind de 397.8 milioane de persoane. Spaniolii (62%), francezii și italienii (60%) și britanicii (58%) se numără printre fanii acestui tip de sport, care este disponibil în mediul digital. Pe lângă sporturile digitale, europenii preferă să urmărească diverse competiții sportive, în special fotbal, tenis și baschet, prin intermediul platformelor online.

Aproximativ 40% dintre europeni urmăresc sport pe un dispozitiv conectat la internet, în Germania și Spania înregistrându-se cele mai ridicate niveluri (46%). Accesarea rețelelor de socializare reprezintă o altă activitate preferată de către locuitorii din țările din Europa. Regiunile cu cel mai mare grad de accesare a rețelelor de social media sunt în Europa de Nord (81.7%) și în Europa de Vest (80.2%).

Partea sudică a Europei are o rată de penetrare de 74.8%, în timp ce zona de est a Europei are un nivel de utilizare care se ridică la 70%. Prin urmare, Europa se dovedește a fi una dintre cele mai active regiuni ale lumii în mediul digital în 2024.


Citește și:

populare
astăzi

1 Mircea Geoană, desființat într-un editorial de un cunoscut jurnalist

2 Dispariția misterioasă a unui bancher a provocat o undă de șoc. Apoi a venit o factură de 11 milioane de dolari

3 Soția lui Gigi Mulțescu / „După al doilea vaccin, boala lui s-a accelerat“

4 Sprijinite de tancuri și acoperite de avioane de luptă cu bombe cu planare, trupele ucrainene au străpuns linia defensivă din Kursk într-un nou punct …

5 Motivul bizar pentru care o femeie din Hawaii vrea să se mute în România. Ce sfaturi îi dau străinii stabiliți în țară și românii