Capitalele europene cu cele mai incredibile metrouri. Cum stă Bucureștiul
O analiză realizată de Bounce a arătat cât de bine stau capitalele europene în privința transportului public subteran, evidențiind care orașe au cele mai extinse rețele de metrou ori care sunt cele mai aglomerate. Parisul și Londra sunt în prim-plan.
Stațiile de metrou ieșite din comun din capitalele europene Colaj Daciana Stoica
Studiul realizat pe baza recenziilor Google acordate de călătorii din întreaga lume a relevat că dimensiunea și popularitatea nu reflectă întotdeauna calitatea. Această observație este valabilă și pentru metrourile din capitalele europene. De exemplu, metroul bucureștean s-a clasat în top 10 al celor mai bune rețele de transport public subteran din Europa, depășind multe dintre cele mai mari capitale ale continentului.
Așadar, nu este suficient să ai cea mai extinsă rețea pentru a-ți mulțumi clienții. În plus, pe măsură ce un sistem se dezvoltă, cresc și problemele care trebuie gestionate.
Care capitală are cele mai multe stații de metrou
Metroul din Paris, cu cele 320 de stații pe un traseu de 245 de kilometri, se dovedește a fi cea mai extinsă rețea de metrou din Europa. Densitatea mare a stațiilor facilitează accesul în fiecare colț al orașului, reducând necesitatea de a parcurge distanțe mari pe jos sau cu alte mijloace de transport, oferind astfel o ușurare considerabilă vizitatorilor și turiștilor neexperimentați.
Cu toate că scorul mediu al recenziilor pentru stațiile de metrou din Paris este de 4,40 din 5, stația cu cel mai mare flux de pasageri, Gare du Nord, are, paradoxal, cel mai scăzut scor al rețelei, de doar 2,40 din 5. Aceasta este conectată cu gara omonimă, gestionând un volum uriaș de pasageri zilnic.
Călătorii care utilizează această stație de metrou sunt sfătuiți să fie precauți în privința hoților de buzunare, o problemă frecvent menționată în recenzii. De asemenea, igiena este un alt aspect major semnalat de utilizatori. Într-un comentariu negativ se remarcă: „Parisul nu s-a schimbat din Evul Mediu în privința curățeniei”.
Metroul parizian - „curtea miracolelor ca în Evul Mediu”
Chiar dacă aceasta este o exagerare, un alt călător nemulțumit a comparat experiența sa cu perioada medievală, descriind-o ca fiind „o adevărată rușine pentru Franța, «curtea miracolelor» ca în Evul Mediu”.
Termenul istoric se referă la zonele sărace și marginalizate din Paris în Evul Mediu, unde trăiau oameni excluși de la standardele sociale normale. Denumirea era folosită în special pentru a descrie cartierele în care se adunau cerșetorii, hoții și alte persoane aflate în dificultate și a fost popularizată în literatură, cel mai notabil exemplu fiind romanul „Notre-Dame de Paris” de Victor Hugo, în care personajul Quasimodo trăia într-o astfel de zonă.
Astăzi, referința la „curtea miracolelor” este folosită în mod metaforic pentru a descrie situații de precaritate socială și economică, evidențiind contrastele dintre diferitele clase sociale. De asemenea, poate ilustra percepțiile despre condițiile din anumite locuri sau servicii, cum ar fi stațiile de metrou care nu respectă standardele de igienă și siguranță, așa cum a fost menționat în recenziile privind metroul din Paris.
Care este cel mai aglomerat sistem de metrou din Europa
Cercetarea realizată de Bounce a dezvăluit mai multe decât doar cele mai bune și cele mai slabe servicii de metrou din capitalele Europei.
De exemplu, a remarcat că Metroul din Paris are cele mai multe stații dintre toate rețelele de metrou din Europa. Este, de asemenea, și cel mai aglomerat sistem de metrou de pe continent, după Moscova, care nu a fost inclusă în cercetarea Bounce.
Sistemul din Paris transportă anual aproape 1,5 miliarde de pasageri, ceea ce se traduce prin aproximativ 4,1 milioane de pasageri în fiecare zi.
Care este cea mai extinsă rețea de metrou din Europa
Pe lângă faptul că este renumit la nivel mondial, sistemul de metrou din Londra acoperă cea mai mare distanță dintre toate sistemele de metrou europene. Metroul londonez, cunoscut sub numele de „The Tube”, are aproximativ 402 km de traseu - acoperit de 272 de stații.
Fiecare dintre cele 32 de districte ale capitalei engleze este bine deservit de acest sistem, care se întinde dincolo de limitele orașului, ajungând în zonele învecinate Hertfordshire, Buckinghamshire și Surrey.
Aproximativ 1,2 miliarde de persoane, fie că locuiesc în centrul orașului, fie că fac naveta din zonele înconjurătoare, folosesc Tube-ul în fiecare an.
Care este cel mai puțin aglomerat sistem de metrou
În timp ce populația Londrei se apropie de 9 milioane, Helsinki are în jur de 600.000 de locuitori. Nu va fi surprinzător, așadar, că sistemul de metrou al capitalei finlandeze este cel mai puțin aglomerat din Europa.
De asemenea, acesta este și cel mai mic dintre sistemele de metrou incluse în studiul realizat de Bounce, având doar 30 de stații. Cu toate acestea, este un metrou apreciat, având o evaluare medie pe Google de 4.07.
Descoperă Europa fără mașină: avantajele transportului public subteran
Transportul public subteran, mai ales cel din capitalele Europei, este, în general, de o calitate foarte bună, relativ accesibil și adesea bine semnalizat, cu indicații și instrucțiuni în limba engleză, alături de limba locală, ceea ce îl face mai ușor de utilizat, au mai remarcat reprezentanții Bounce.
Potrivit aceleași surse: „Călătorii în Europa ar putea să-și petreacă întreaga vacanță fără a folosi niciodată o mașină. Multe aeroporturi au stații de metrou sau feroviare cu legături directe către centrul orașului, iar autobuzele și metro-urile pot adesea să te ducă în orice colț al orașelor mari”.
Deși nu toate sistemele de metrou sunt la fel, fiecare are ceva de oferit: „Pe lângă faptul că sunt un mod rapid și practic de a te deplasa, multe stații de metrou au un design frumos, iar vizitarea lor poate fi o experiență și o aventură în sine”.
Sursa: adevarul.ro