Campaniile de comunicare care au la bază Inteligenţa Artificială cresc veniturile companiilor cu peste 200% (estimări)
Brandurile care folosesc Inteligenţa Artificială (AI) şi personalizare în campaniile de comunicare înregistrează creşteri ale veniturilor de peste 200%, arată estimările unei companii de comunicare digitală.
"Dublarea veniturilor pe perioada pandemiei confirmă că viitorul este în personalizarea comunicării şi campaniile trebuie să ţină cont de ceea ce îşi doresc să vadă consumatorii, să nu mai fie abordate în format tradiţional, în care este împins un mesaj generic către ei. De asemenea, digitalizarea trebuie să înceapă de la consumator către procesele interne şi nu invers", susţine Adrian Enache, CEO al OmniPerform.
Potrivit sursei citate, în 2020, agenţia de comunicare digitală a raportat o creştere organică de 120%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu o cifră de afaceri de 8 milioane de lei (1,5 milioane de euro).
În acest sens, 30% din totalul veniturilor companiei au provenit din proiecte cu clienţi din Statele Unite ale Americii, ceea ce deschide oportunităţi de expansiune în multiple pieţe de o mărime considerabil mai mare ca România.
"2020 a fost anul în care Inteligenţa Artificială (AI) a adus o componentă de predictibilitate în calitatea muncii echipelor din agenţie şi client în cadrul campaniilor de comunicare", notează reprezentanţii OmniPerform.
În viziunea specialiştilor, o direcţie prin care tehnologia AI contribuie la creşterea veniturilor companiilor este faptul că oferă un avantaj competitiv prin personalizarea materialelor de comunicare şi a platformelor de comunicare, astfel încât să apară o îmbunătăţire drastică pentru fiecare audienţă în parte.
"Obiectivele utilizării tehnologiei AI ar putea fi să te ajute să iei deciziile corecte de business (prin integrarea unor modele de analiză de date), să confere o doză de predictibilitate pentru iniţiativele noi, să optimizeze drastic operaţiunile interne şi, cel mai important, să îmbunătăţească percepţia consumatorului cu privire la brand şi cum interacţionează cu acesta. Agenţia de digital OmniPerfom a identificat în campaniile preluate şi rulate integral o creştere de la 200% până la 790% în indicatorii urmăriţi de directorii de marketing. Acest lucru a presupus utilizarea modelelor de AI, utilizarea produsului de adaptare a mesajelor de comunicare şi dezvoltarea unor platforme de comunicare adaptive în funcţie de preferinţele consumatorilor", se arată într-un comunicat de presă al companiei, transmis luni AGERPRES.
Fondată în anul 2017, OmniPerform oferă servicii de comunicare, omnichannel, transformare digitală şi media.
Un raport publicat în decembrie 2020 a arătat faptul că, în medie, 42% dintre companiile europene au recurs la AI, marjă în care Cehia a înregistrat o pondere de 61%, Bulgaria şi Lituania, în proporţie de câte 54%.
Raportul FRA s-a bazat pe mai mult de 100 de interviuri cu organizaţii publice şi private care utilizează deja Inteligenţa Artificială din Spania, Estonia, Finlanda, Franţa şi Olanda.
Comisia Europeană (CE) are în vedere elaborarea unei legislaţii care să acopere sectoarele cu un risc ridicat precum sănătatea, energia, transporturile şi unele părţi din sectorul public. AGERPRES