Campania electorală: B1 taxează competitorii cu sume între 300 şi 6.000 euro. Digi24 nu percepe tarife

Campania electorală: B1 taxează competitorii cu sume între 300 şi 6.000 euro. Digi24 nu percepe tarife

Televiziunea de ştiri B1 TV îi taxează pe competitorii electorali în campania pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European cu sume cuprinse între 300 şi 6.000 de euro, în timp ce postul concurent Digi 24 nu percepe tarife în această campanie.

Societatea B1 TV Channel SRL, care deţine licenţa audiovizuală a B1 TV, a informat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) că va difuza emisiuni electorale în campania pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European.

Astfel, de luni până joi, între orele 21.30 şi 23.00, B1 TV va difuza emisiunea "Sub semnul întrebării", realizată de Robert Turcescu (promovare şi dezbatere electorală). În acelaşi interval, vinerea, B1 va transmite emisiunea "X-Press", cu Sabin Orcan (promovare şi dezbatere electorală).

B1 TV va difuza şi alte emisiuni de promovare şi dezbatere electorală, respectiv: "Evenimentul zilei", cu Silviu Sergiu, "Talk B1", cu Mihai Duţă, "România, acum", cu Irina Petraru, "Butonul de panică", cu Cătălin Prisacariu, "Aktualitatea B1", cu Andrei Bădin, şi "Bună seara, România", cu Mădălina Puşcalău.

Tarifele practicate de B1 TV în campania pentru europarlamentare variază între 300 de euro şi 6.000 de euro.

Astfel, un spot electoral de 30 de secunde, prezentat în cadrul programelor de promovare şi dezbatere electorală, va fi taxat de B1 TV cu 300 de euro pe difuzare, în timp ce materialele de campanie realizate de candidaţi (acţiuni de campanie, înregistrări de la conferinţe de presă, mitinguri, întâlniri cu alegătorii etc.), cu durata de maximum 3 minute pe zi (care vor fi difuzate de trei ori pe zi în programele dedicate de promovare de la orele 12.45, 18.45 şi 00.45) vor fi taxate cu 1.000 de euro pe minut.

Emisiunile de promovare electorală în direct, cu prezenţa unuia sau mai multor candidaţi ai unui partid, cu moderator şi resurse de producţie asigurate de B1, dar fără intervenţie editorială din partea televiziunii, vor fi taxate cu 2.000 de euro/ candidat/ oră de program.

Transmisiunile în direct de la mitinguri electorale, conferinţe de presă şi activităţi de campanie vor fi taxate de B1 TV cu 6.000 de euro/ 30 de minute (în Bucureşti - difuzare şi producţie) şi 6.000 de euro şi cheltuieli de deplasare/ 30 de minute (în provincie - difuzare şi producţie).

Pe de altă parte, potrivit documentelor depuse la CNA, televiziunea de ştiri Digi 24 , deţinută de societatea de telecomunicaţii RCS&RDS SA, nu va percepe tarife în campania electorală pentru europarlamentare. De asemenea, staţia centrală şi staţiile locale ale Digi 24 nu vor difuza nici emisiuni de promovare electorală şi nici spoturi electorale.

Digi 24 Bucureşti va difuza mai multe emisiuni de dezbatere destinate campaniei electorale, între care: "Jurnal de seară", cu Cosmin Prelipceanu (de luni până vineri, înte orele 20.00 - 22.00, cu reluare), "24 într-o oră", cu Sanda Nicola (luni - vineri, între orele 23.00 - 24.00, în perioada 5 - 23 mai, cu reluare), "Imparţial", cu Luca Niculescu (duminica, 20.00 - 21.00, cu reluare), şi "Kilometrul 0", cu Elena Vijulie (duminica, între 21.00 - 22.00, cu reluare).

Staţiile locale ale Digi 24, de la Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Oradea şi Timişoara, vor difuza emisiuni de dezbatere electorală în cadrul mai multor programe, în intervalul 19.00 - 19.55, cu reluare în ziua următoare.

Pe de altă parte, printre televiziunile care au informat CNA că vor percepe tarife în campanie se numără televiziunea generalistă Giga TV (deţinută de societatea Sonic Media SRL), care va practica în campania pentru europarlamentare preţuri unice de 1.200 de lei/ 30 de minute (include TVA). De asemenea, un spot electoral de promovare (maximum 60 de secunde) difuzat de Giga TV va fi taxat cu 120 de lei/difuzare (preţul include TVA).

Giga TV difuzează, începând cu 26 aprilie şi până pe 23 mai, de mai multe ori pe zi emisiunea "Alege pentru Europa!" destinată campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European.

O altă televiziune generalistă care va percepe tarife în campania electorală pentru Parlamentul European este Neptun TV, deţinută de societatea Soti Cable Neptun SRL.

Neptun TV va difuza următoarele emisiuni electorale: "Ştirea Zilei"/ "Drumul spre Bruxelles" - promovare electorală, de luni până vineri, între orele 21.00 - 22.00 (tarif 500 de euro/ apariţie/ tronson de 30 de minute); "Asta-i viaţa" - difuzată de luni până vineri, în intervalul orar 17:00 - 18:00 (tarif 300 de euro/ apariţie/ tronson de 30 de minute).

Pe de altă parte, şi alte televiziuni, între care posturile de ştiri Antena 3, Realitatea TV, România TV şi cele generaliste Antena 1 şi Prima TV, dar şi canalele muzicale Etno TV şi Taraf TV au informat CNA că vor difuza emisiuni electorale în campania pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European. Acestea nu au informat încă CNA dacă vor practica sau nu tarife pentru emisiunile de promovare electorale şi spoturile electorale difuzate.

Potrivit unei decizii adoptate de Consiliul Naţional al Audiovizualului pe 20 martie, televiziunile şi radiourile private pot percepe tarife competitorilor electorali numai pentru emisiunile de promovare electorală şi pentru spoturile electorale difuzate.

Accesul competitorilor electorali la serviciile publice de radio şi de televiziune, precum şi la emisiunile electorale de dezbatere difuzate de posturile private de radio şi de televiziune este gratuit.

Posturile de radio şi de televiziune private care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale au avut obligaţia să comunice Consiliului implicarea lor în campania electorală, până cel mai târziu în ziua de 8 aprilie, printr-o adresă.

Astfel, conform CNA, 87 de televiziuni centrale şi locale şi-au declarat intenţia de reflectare prin emisiuni specifice a campaniei electorale, desfăşurată în perioada 25 aprilie - 24 mai.

De asemenea, alte 90 de televiziuni prin cablu au anunţat CNA privind intenţia de difuzare a unor emisiuni electorale în campania pentru alegerile pentru Parlamentul European. Între acestea se numără şi staţii locale ale televiziunilor de ştiri Digi 24 şi Realitatea TV.

Totodată, 140 de radiouri centrale şi locale vor difuza emisiuni electorale în această campanie, potrivit adreselor depuse la CNA. Între acestea se află Europa FM şi Realitatea FM, staţia centrală şi staţiile locale.

Tuturor acestor radiodifuzori privaţi se adaugă Televiziunea Română şi Radioul Public, care vor difuza, potrivit misiunii lor publice, emisiuni electorale în campania pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European.

Alegerile membrilor din România în Parlamentul European vor avea loc pe 25 mai. Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, a început pe 25 aprilie, ora 00.00, şi se va încheia pe 24 mai, ora 7.00.

Campania electorală prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se va desfăşura şi în condiţiile stabilite de Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată, cu modificările ulterioare, şi cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual.

Sursa: mediafax.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri