Campania de fraudă prin folosirea identităţii unor companii de curierat continuă. Cum procedăm dacă cădem victime

Campania de fraudă prin folosirea identităţii unor companii de curierat continuă. Cum procedăm dacă cădem victime

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează, joi, 9 ianuarie, cu privire la o metodă de escrocherie în mediul online, ce continuă să facă victime.

FOTO: Arhivă

FOTO: Arhivă

Pe măsură ce cumpărăturile online devin tot mai frecvente, primim din ce în ce mai multe notificări, mesaje şi email-uri de la servicii de curierat sau Poştă. Infractorii cibernetici profită de această rutină şi trimit SMS-uri pretinzând că sunt din partea unor astfel de entităţi pentru a ne întinde capcane.

SMishing-ul este o formă de fraudă similară cu phishing-ul, dar realizată prin intermediul mesajelor text (SMS), combinând termenii SMS şi phishing", a transmis, joi, DNSC , într-un text instituşat AVERTIZARE.

FOTO: DNSC

FOTO: DNSC

Specialiștii explică faptul că atacatorii trimit mesaje ce seamănă cu cele trimise de companiile de livrare. În mesaj se regăsește un link care, odată accesat, trimite victima către un site fals, unde infractorii susţin că livrarea unui colet fictiv nu a putut fi efectuată şi că acesta trebuie livrat din nou.

Pentru această nouă livrare, se solicită plata unei presupuse taxe de livrare, prin intermediul Revolut. Această plată va ajunge, în realitate, direct în conturile atacatorilor.

Așadar, este recoandat să citim cu atenție mesajul și să nu acționăm în grabă, să nu accesăm link-uri de la surse necunoscute. De asemenea, este recomandat să nu apelăm numere de telefon furnizate și să nu răspundem mesajelor ce par suspecte.

Nu în ultimul rând, pentru a ne proteja, nu ar trebui să furnizăm niciodată informații sensibile prin SMS, și să fim atenți la mesajele care ne solicită să efectuăm plăți urgente.

Dacă cădem victimă unui atac de smishing, DNSC recomandă următoarele:

  1. Contactaţi imediat banca dumneavoastră, în cazul în care aţi furnizat date de card sau de autentificare la contul dvs., sau dacă aţi efectuat o plată către atacatori
  2. Notificaţi entitatea a cărei identităţi este folosită pentru a ajuta la soluţionarea cât mai rapidă a confuziei generate de tentativa de fraudă
  3. Raportaţi incidentul către DNSC (prin platforma PNRISC sau la telefon 1911) şi către Poliţia Română (petiţii@politiaromana.ro) în cazul în care aţi suferit pagube financiare

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Marius Oprea / E prea tîrziu. Armata Georgeștilor a cucerit România

2 Un text care ar trebui să dea frisoane tuturor vremelnicilor din fruntea țării / Ca Hari Bucur Marcu simt mulți români...

3 Norvegienii aruncă bomba / cine ar fi oamenii de afaceri din spatele lui Dan Șucu

4 Foarte interesant!

5 Andreea Esca a făcut senzație pe o plajă din Dubai. Cum arată vedeta în costum de baie la 52 de ani