BREAKING Noi probleme pe autostrada Orăștie–Sibiu, unde asfaltul s-a lăsat pe o porțiune de 82 de metri. Viteza redusă la 60 km/oră în zona afectată

BREAKING Noi probleme pe autostrada Orăștie–Sibiu, unde asfaltul s-a lăsat pe o porțiune de 82 de metri. Viteza redusă la 60 km/oră în zona afectată

Sunt din nou probleme pe cei 22 de kilometri ai autostrăzii Orăștie-Sibiu dintre Cunța și Săliște, cunoscuți și ca “autostrada demolată”. Din cauza unei tasări apărute la km. 276 lângă Aciliu cu o adâncime de 7-9 centimetri și care se întinde pe circa 82 de metri, viteza de circulație a fost redusă la 60 km/h în zonă. Tasarea a apărut la doar 200 de metri de zona care a fost demolată și reconstruită în 2016.

Compania de Administrare a Infrastructurii i-a trimis, ieri, în zonă pe cei de la Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) pentru a face o serie de teste și a vedea cu ajutorul unui georadar, aparat care scanează corpul drumului în profunzime, cât de serioasă este problema. Noi măsurători se vor face și astăzi.

Ca soluție temporară și rapidă se vor freza două straturi de asfalt și se va returna bitum pe circa 80-100 de metri, pentru ca șoferii să poată circula în siguranță, spun reprezentanții CNAIR. Soluția finală va fi dată, însă, de o expertiză, iar lucrările de reparație vor fi executate cel mai probabil în primăvara anului viitor.

Compania de Infrastructură (CNAIR) a scos de mai multe ori la licitație realizarea expertizei tehnice și revizuirea proiectului tehnic pentru cei 22 de kilometri din autostrada Orăștie-Sibiu dintre Cunța și Săliște, însă nicio firmă nu a depus oferte.

Lucrările la cei 22,11 kilometri de autostradă dintre Cunța și Săliște au început în 2011. În noiembrie 2014, înaintea turului doi al alegerilor prezidențiale, când Victor Ponta – pe atunci premier și candidat – inaugura dintr-un microbuz proaspăta șosea de viteză. Șoferii au putut circula pe cei 22 de kilometri de drum rapid doar 10 luni. În acest timp, deficiențele semnalate au fost numeroase: de la alunecări de teren, la crăpături în asfalt sau fisuri la baza viaductului de la Aciliu.

În toamna lui 2015 întregul lot a fost închis circulației pentru repararea capitală a unei bucăți, care a însemnat practic demolarea autostrăzii pe o porțiune de 200 de metri și reconstrucția ei. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016. Din cauza problemelor apărute pe autostradă, CNAIR a reziliat contractul cu italienii de la Salini-Impregilo SpA, în ianuarie 2016. Valoarea contractului încheiat cu italienii era de 604,79 de milioane de lei, fără TVA, relatează  G4Media.ro .



populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…