Boris Johnson va lansa o campanie de propagandă de amploare pentru pregătirea populaţiei de un Brexit fără acord (presă)
Premierul britanic Boris Johnson urmează să lanseze cea mai amplă campanie de propagandă a guvernului de la sfârşitul celui de Al Doilea Război Mondial într-o tentativă de a obţine sprijinul populaţiei pentru planul său de Brexit, informează luni The Daily Telegraph, preluat de Reuters.
Noul guvern conservator al lui Johnson va cheltui în jur de 100 de milioane de lire sterline (123 de milioane de dolari) pe promovare în următoarele trei luni, care reprezintă o parte majoră a respectivei campanii, relatează ziarul citând surse guvernamentale neidentificate.
Potrivit sursei citate, aceasta va fi "cea mai mare campanie de promovare de la Al Doilea Război Mondial pentru a pregăti Marea Britanie pentru un Brexit fără acord, cu o mediatizare fără precedent prin panouri, radio şi televiziune".
Premierul scoţian Nicola Sturgeon, care urmează să se întâlnească luni cu Johnson, a postat pe Twitter că suma despre care s-a relatat în presă că va fi alocată pentru campanie este "o risipă de bani ruşinoasă".
Johnson s-a angajat să retragă Marea Britanie din UE până la termenul amânat de 31 octombrie, cu sau fără un acord.
Guvernul său "operează sub presupunerea" că Marea Britanie va ieşi din UE fără acord, a scris ministrul Michael Gove în The Sunday Times.
Gove, care conduce pregătirile pentru un Brexit fără acord, a spus că "întreaga maşinărie a guvernului va lucra total" pentru pregătirea acestei eventualităţi.
The Telegraph scrie că Johnson le-a dispus miniştrilor săi duminică "să accelereze pregătirile pentru un Brexit fără acord", anunţând că doreşte să fie informat zilnic privind progresele înregistrate.
Ministrul de finanţe Sajid Javid a scris şi el în The Sunday Telegraph că guvernul va finanţa "una dintre cele mai mari campanii publice de informare" pentru pregătirea persoanelor şi afacerilor pentru un Brexit fără acord. AGERPRES