BOMBĂ! Procuroarea Mihaiela Moraru-Iorga i-a făcut SCĂPAȚI pe mahării PSD din Dosarul Microsoft! Amănunte INCENDIARE!
Procuroarea Mihaiela Moraru-Iorga i-a făcut scăpați pe mahării PSD din Dosarul Microsoft! Iată de ce este apărată și promovată ea cu îndârjire la televiziunile penalilor! Și-au mai bătut o dată joc de noi, fraților!
„Eroarea” din dosarul Microsoft. Cum au ajuns şapte foşti miniştri să scape de acuzaţii.
Lovitură de teatru în cea mai mare anchetă de corupţie din istoria României! Şapte foşti miniştri, acuzaţi de tunul din afacerea Microsoft, nu vor mai răspunde în faţa legii. Procurorul care a preluat ancheta, după plecarea Mihaelei Moraru Iorga din DNA, a descoperit că supecţii au fost puşi sub acuzare după ce infracţiunile s-au prescris. Procurorul şef al DNA a cerut Inspecţiei Judiciare să verifice dacă procurorul care a instrumentat iniţial dosarul Microsoft a respectat normele de procedură penală, dezvăluie Digi24.ro .
"În legătură cu împrejurarea că față de unele fapte s-a dispus efectuarea urmăririi penale in personam după împlinirea termenului de prescripție, dar și cu privire la alte aspecte legate de modul de efectuare/neefectuare a unor acte, la data de 17 iulie 2017, procurorul șef al DNA a solicitat Inspecției Judiciare să facă verificări sub aspectul respectării normelor de procedură penală de către procurorul de caz care a instrumentat inițial această cauză (mediatizată prin comunicatul nr 1342/VIII/3 din 26 septembrie 2014), pentru a se stabili dacă au fost sau nu săvârșite abateri disciplinare din cele prevăzute de Legea privind statutul judecătorilor și procurorilor", a transmis DNA.
DNA susţine că ar fi vorba despre „greşeala” sau „neglijenţa” fostului procuror Mihaela Moraru Iorga, care în 2013 a deschis dosarul Microsoft, după o sesizare a Corpului de Control al Premierului de la acea vreme.
În septembrie 2014, DNA a cerut avize pentru începerea urmăririi penale a celor şapte foşti miniştri şi le-a obţinut în aceeaşi lună. Doar că procurorul Mihaela Moraru Iorga nu s-a grăbit să îi pună sub acuzare în persoană pe cei şapte, iar la finalul anului 2014 faptele s-au prescris. Procurorul a decis să îi pună sub urmărire pe suspecţi abia la începutul anului 2015. Era prea târziu, pentru că acuzaţiile erau vechi de 10 ani.
Dacă ar fi început urmărirea penală pe numele celor şapte în septembrie 2014, atunci când DNA a obţinut avizele, procurorul ar fi câştigat câţiva ani în care ancheta ar fi putut fi finalizată.
„Eroarea” a fost descoperită de procurorul care a preluat dosarul Microsoft după ce Mihaela Moraru Iorga a fost dată afară din DNA, în vara anului trecut. Inspecţia Judiciară a fost sesizată pentru aceste nereguli încă de anul trecut, însă până acum nu a ajuns la o concluzie în privinţa Mihaelei Moraru Iorga.
Acuzațiile la adresa a șapte foști miniștri ai educației au fost clasate. Este vorba despre Ecaterina Andronescu, Alexandru Athanasiu și Daniel Funeriu, foști miniștri ai educației, Mihai Tănăsescu, fost ministru al Finanțelor, Șerban Mihăilescu, ministru coordonator al SGG, Dan Nica și Adriana Țicău, foști miniștri ai Comunicațiilor.
Noul procuror care a preluat dosarul a descoperit că suspecţii au fost puşi sub acuzare după ce infracţiunile s-au prescris. În cazul lui Daniel Funeriu, s-a constatat că „fapta nu este prevăzută de legea penală ori nu a fost săvârșită cu vinovăția prevăzută de lege”.
Pe de altă parte, oamenii de afaceri Dinu Pescariu și Claudiu Florică au fost trimiși în judecată în dosarul Microsoft.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucureşti.
Potrivit procurorilor, „în perioada decembrie 2003 - octombrie 2004, reprezentanții Guvernului României (Nica Dan, în calitate de ministru al comunicațiilor și tehnologiei informației, Țicău Silvia Adriana, în calitate de secretar de stat la Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, respectiv de ministru al comunicațiilor și tehnologiei informației și Athanasiu Alexandru, în calitate de ministru al educației și cercetării), au inițiat și susținut după caz, proiectele Hotărârilor de Guvern nr.1473/11.12.2003, nr.470/01.04.2004 și nr.1778/21.10.2004, prin care s-a aprobat încheierea între Guvernul României și Fujitsu Siemens Computers a contractului comercial de închiriere de licențe nr. 0115RO/15.04.2004, referitor la produsele Microsoft, respectiv s-a aprobat extinderea contractului comercial de închiriere de licențe și pentru produsele educaționale Microsoft.
În scopul de a favoriza Fujitsu Siemens Computers prin evitarea organizării unei licitații publice, în cuprinsul Hotărârilor de Guvern menționate s-a invocat, în mod nereal, calitatea acestei firme de unic distribuitor pentru licențele Microsoft.
Extinderea contractului comercial de închiriere de licențe și pentru produsele educaționale Microsoft a fost aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 1778/21.10.2004 fără a exista un necesar fundamentat.
Aprobarea încheierii între Guvernul României și Fujitsu Siemens Computers a contractului comercial de închiriere de licențe nr. 0115RO/15.04.2004, referitor la produsele Microsoft, precum și extinderea contractului comercial de închiriere de licențe și pentru produsele educaționale, s-au făcut cu încălcarea dispozițiilor legale privind achizițiile publice, invocându-se în mod nereal calitatea de unic distribuitor a Fujitsu Siemens Computers pentru licențele Microsoft, iar de discount-ul acordat de firma Microsoft în considerarea Guvernului României a beneficiat Fujitsu Siemens Computers.
Prin fapta reprezentanților Guvernului României, faptă care întrunește elementele constitutive ale infracțiunii de abuz în serviciu (prescrisă), s-a cauzat, pe de o parte - un prejudiciu în valoare totală de 66.965.343,88 USD repercutat în patrimoniul Secretariatului General al Guvernului, respectiv Ministerului Comunicației și Tehnologiei Informației, iar pe de altă parte - un folos necuvenit, în același cuantum, în favoarea Fujitsu Siemens Computers.
Suma de 22.787.515 USD, reprezentând o parte (aproximativ o treime) din folosul necuvenit obținut din infracțiunea de abuz în serviciu de către Fujitsu Siemens Computers a făcut obiectul infracțiunii de spălare de bani.
Concret, în vederea disimulării originii ilicite a sumei de 22.787.515 USD, a fost încheiat un contract de consultanță fictiv între Fujitsu Siemens Computers și Profinet AG.
În baza acestui contract, au fost transferate în contul Profinet AG, suma de 15.553.878,86 USD la data de 11.05.2004 și suma de 7.233.510,86 USD la data de 30.11.2004.
În perioada mai – decembrie 2014, prin subcontractarea succesivă în mod fictiv a unor servicii de consultanță, sumele de bani au tranzitat o serie de conturi ale unor firme off-shore (Slytehrin Marketing Ltd, Zonko Overseas Ltd).
Persoanele implicate în operațiunile privind disimularea originii ilicite a sumei totale de 22.787.515 USD, reprezentând o parte din folosul patrimonial necuvenit obținut din infracțiunea de abuz în serviciu de către Fujitsu Siemens Computers, au fost inculpații Florică Claudiu Ionuț și Pescariu Dinu Mihail, acesta din urmă fiind și beneficiarul final al unei părți din această sumă.
Prin contribuția la înființarea firmelor offshore Profinet AG și Slytehrin Marketing Ltd, precum și la încheierea contractelor fictive de prestări servicii dintre Fujitsu Siemens Computers și Profinet AG, respectiv dintre Profinet AG și Slytehrin Marketing Ltd, inculpații au contribuit la/au dispus realizarea transferurilor bancare menționate, care nu s-ar fi putut realiza în lipsa acestor elemente.
În vederea confiscării speciale, în cauză s-a dispus instituirea măsurii asiguratorii a sechestrului asigurător asupra sumelor de bani aparținând inculpatului PESCARIU DINU MIHAIL.