Boeing 777-9 - noul titan al cerului care va redefini călătoriile de cursă lungă. Cu ce inovații vine
Boeing se pregătește să lanseze un nou titan al cerului: Boeing 777-9 , cel mai lung și mai lat avion de pasageri construit vreodată. După ani de provocări, se ridică întrebarea dacă acest avion va aduce o nouă eră în aviația comercială.
Parte din seria de avioane Boeing 777X, Boeing 777-9 se remarcă printr-un fuselaj impresionant de peste 76 de metri, fiind cel mai mare avion comercial disponibil. Cu o capacitate de până la 426 de pasageri, în funcție de configurare, și cu un preț de listă de 334 milioane de lire sterline, acest model promite să redefinească călătoriile lungi . Avionul poate parcurge distanțe de până la 13.500 de kilometri fără escală, facilitând zboruri directe de la Londra la Hawaii.
După ce legendarul Boeing 747 cu patru motoare a scris istorie în era pandemiei și Airbus a retras din producție gigantul A380, lumea aeriană a așteptat cu nerăbdare sosirea unui nou gigant al cerului. Își va regăsi Boeing-ul strălucirea pe piața aeriană prin noul gigant al cerului, în aproape toate aspectele.
Imaginea 1/5: Boeing 777-9 cel mai mare avion de pasageri din lume Foto Boeing 777X Facebook
Design inovator pentru confort și eficiență: imense aripi pliabile
Boeing 777-9 nu va avea etaj superior, renunțând la luxul avioanelor cu două etaje, precum precum Jumbo-jetul sau A380, din cauza consumului ridicat de combustibil. Totuși, vine cu alte detalii inovatoare, cum ar fi faptul că este echipat cu aripi cu deschiderea de 71,6 metri, pentru a îmbunătăți eficiența combustibilului și a reduce impactul turbulențelor, care sunt din ce în ce mai frecvente și mai severe. Sunt, de altfel, cele mai lungi aripi de pe orice avion comercial.
Mai mult, vârfurile aripilor se pliază după aterizare, similar avioanelor de vânătoare, optimizând astfel adaptarea la majoritatea aeroporturilor.
În interior, 777-9 va oferi o configurație cu patru clase – economică, economică premium, business și primă clasă. Fuselajul său larg permite o aranjare 3-4-3 în clasa economică, cu locuri mai spațioase decât în majoritatea avioanelor.
Fiecare pasager va avea parte de o vedere mai bună datorită feroneriilor mai mari decât în cazul altor avioane de această dimensiune.
Tehnologii de vârf: cer înstelat, fără jet lag și picioare umflate
Noul 777-9 va fi dotat cu cele mai avansate sisteme de filtrare a aerului, asigurând un mediu mai curat și mai puțin uscat comparativ cu avioanele concurente.
Cabina va fi presurizată la o altitudine de 1.800 metri, reducând riscul de umflare a picioarelor pasagerilor.
Sistemele de iluminare cu LED-uri vor imita diferite momente ale zilei, ajutând pasagerii să se adapteze la fusul orar al destinației și să minimizeze efectul de jet lag. Iluminarea va permite ajustarea luminozității și culorii pentru a imita diferite momente ale zilei, de la „răsărit” la „apus”, și chiar un „cer înstelat” - un alt plus la capitolul inovație.
Boeing 777-9 va fi mai eficient decât concurența, cum ar fi Airbus A350-1000, cu costuri operaționale estimate cu 10% mai mici, datorită aripilor sale extinse și motoarelor GE9X, mai susțin producătorii care par să nu fi făcut rabat la capitolul tehnologie și inovație.
Aproape 500 de comenzi. Printre clienți Qatar, Emirate și British
Boeing a acumulat deja 481 de comenzi pentru 777-9, inclusiv de la British Airways, Qatar Airways (PRIMUL VIDEO) și Emirates. Acestea din urmă plănuiesc să instaleze cabine de primă clasă, din ultima generație, asemănătoare celor întâlnite pe A380, incluzând suită, baruri și dușuri.
British Airways și Singapore Airlines vor urma acest trend inovator, având în vedere impactul pozitiv al acestui model pe piața aviației comerciale.
Sursa: adevarul.ro