Black Friday/Creştere de 72% a volumelor tranzacţionate; peste jumătate reprezintă plăţi cu un singur click (PayU România)
Volumele tranzacţionate de Black Friday au ajuns la valoarea de 254 milioane de lei, la ora 16:00, în creştere cu 72% faţă de anul precedent, conform datelor în timp real publicate, vineri, de PayU România.
Statistica arată, totodată, un număr total al tranzacţiilor de 358.000, cu 80% mai mult decât la ediţia anterioară de Black Friday.
În plus, în topul ţărilor din care vin tranzacţiile, conduce Marea Britanie - cu 80% din total, urmată de Ucraina (8%) şi SUA (2%).
Valoare medie a coşului de cumpărături, plată integrală, este de 715 lei, mai mare cu 25% faţă de datele consemnate în anul 2019. De asemenea, în cazul cardului în rate, cuantumul mediu este de 1.079 lei, în creştere cu 7%, de la an la an.
În ceea ce priveşte metodele de plată, datele PayU România relevă faptul că cea cu un singur click reprezintă 52% din total (+103% peste ponderea din 2019), iar varianta cu un card în rate înseamnă 26%, respectiv 67 de milioane.
Un studiu realizat de Kantar România arată că mai mult de jumătate dintre români (54%) vor cumpăra cel puţin un produs în cadrul campaniei de reduceri Black Friday din acest an, iar bugetul mediu alocat este de 2.200 de lei.
Cercetarea de specialitate evidenţiază o preferinţă crescută pentru mediul online în rândul potenţialilor cumpărători de Black Friday. Astfel, 46% dintre aceştia se gândesc prima oară la un magazin online, în creştere cu 20% faţă de anul trecut. AGERPRES