Campania va fi lansată pentru a îndemna la utilizarea transportului public în locul maşinii personale sau reducerea folosirii aparatelor de climatizare. Campania este destinată atât industriei şi mediului de afaceri cât şi populaţiei.
Ministerul german al Economiei speră să fie un model în acest sens, angajându-se că vara va porni aparatele de aer condiţionat numai după ce temperatura depăşeşte 26 de grade Celsius, iar în timpul iernii va reduce încălzirea.
Campania, la care au luat parte, totodată, marile organizaţii sindicale şi patronale germane, cuprinde şi crearea unui site dedicat şi a unei linii telefonice unde vor fi oferite sfaturi despre modalităţile de reducere a consumului de energie.
Iniţiativa guvernului german vine în contextul în care preţul energiei a atins un nivel record în prima economie a UE, cu o creştere de 38,3% în luna mai, alimentată şi de invazia din Ucraina.
„Fie şi numai din acest motiv este urgent să economisim energia”, a încercat să convingă ministrul Habeck, avertizând că „ne aşteaptă o toamnă şi o iarnă dificile”.
Laolaltă cu obiectivul austerităţii energetice „ca sarcină a întregii ţării”, trebuie totodată „garantat că iarna nu se instalează în gospodăriile cu venituri mici'', a mai afirmat ministrul menţionat, referindu-se la măsurile de sprijinire a cetăţenilor cu venituri reduse pentru a putea suporta plata facturilor la energie.
Un alt ţel al guvernului este „combaterea încălzirii climatice” şi atingerea „obiectivelor în materie de diminuare a emisiilor de gaze cu efect de seră”.