BCR a fost amendată după ce a pus poprire pe tot salariul unui client

BCR a fost amendată după ce a pus poprire pe tot salariul unui client

Banca Comercială Română a fost sancționată cu 35.000 de lei de către Protecția Consumatorului, după ce a reținut din salariul unui client o sumă mai mare decât cea permisă de lege. Mai exact, societatea a pus poprire pe tot salariul unui client, în loc de o treime, cât este limita legală, conform Profit.ro.

Sediul central BCR. FOTO: arhivă

Sediul central BCR. FOTO: arhivă

Banca a argumentat că nu putea identifica sursa banilor și că a acționat conform solicitării unui executor, însă instanța de judecată a respins această justificare.

În februarie 2024, BCR a fost amendată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - CJPC Prahova, în urma unei reclamații depuse de un client care a semnalat că banca i-a reținut tot salariul , depășind limita legală de o treime.

Banca i-ar fi dat la dispoziție clientului doar 90 de minute să facă plățile către companiile de utilități sau pentru a folosi sumele neutilizate după virarea sumelor poprite, reiese dintr-o motivare a Judecătoriei Sectorului 6, unde banca a făcut contestație, care a fost însă respinsă de instanță în faza de fond.

BCR se apără

Banca a recunoscut reținerea întregului salariu, dar a susținut că a acționat ca terț-poprit, deci nu are responsabilitatea directă pentru poprire. Potrivit BCR, deoarece contul curent al clientului nu era unul special, toate sumele încasate în acel cont erau transferate automat într-un cont colector pentru popriri și ulterior către organul de executare. În cererea depusă la instanță, banca a explicat că salariile și alte sume din cont își pierd individualitatea, acestea fiind gestionate automat conform popririlor active.

BCR mai susține că de la înființarea până la desființarea popririi, nu a primit de la executor informații care să indice că în contul respectiv, deschis de către client, se încasau și alte sume decât cele supuse executării, inclusiv sume exceptate de la poprire.

Apărarea băncii nu a fost acceptată de judecătorul de la Judecătoria Sectorului 6, care a subliniat că proveniența sumelor era clar vizibilă în extrasul de cont, unde era menționat faptul că era vorba despre salariu.

Totuși, BCR susține că amenda a fost aplicată ilegal, invocând Ordonanța de Guvern 21/1992 privind protecția consumatorilor, deși există o legislație specială, Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, care ar trebui să aibă prioritate față de legislația generală.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Zonă de interes maxim...

2 VIDEO „Predați-vă sau vă omorâm”

3 Donald Trump a dezvăluit adevăratul motiv pentru care nu bea niciodată alcool. „Nici măcar un pahar”

4 Cum au ajuns „buricii pământului” din Ro la Washington

5 Doar un experiment? / Dezvăluire Time: Victoria Ucrainei nu a fost niciodată obiectivul președintelui Joe Biden