Autostrada Moldovei: stadiul lucrărilor pe viitorul drum de mare viteză Pașcani - Suceava - Siret
Întregul traseu al Autostrăzii Moldovei până la Siret trebuie să intre cât mai reprede în execuție, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu.
Autostrada Moldovei are aproape 440 km de la Ploieşti şi până la Siret, Foto: Arhivă Adevărul
Ofiacialul a efectuat, în cursul acestei săptămâni, o vizită pe traseul viitorului Drum de Mare Viteză Pașcani - Suceava - Siret.
„Am fost într-o vizită neanunțată pe traseul viitorului Drum de Mare Viteză Pașcani - Suceava - Siret, pentru a verifica cum se desfășoară execuția forajelor aferente studiului geotehnic pentru proiectare. Este foarte important ca Autostrada Moldovei să fie construită, cât mai repede, până la granița de nord a României, la Siret.”, a transmis rerezentantul din Transporturi pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, stadiul la zi al proiectului este:
Tronson Pașcani - Suceava
- Execuție foraje geotehnice: 90% realizate pe traseul principal (9409 ml din 10465 ml) trei utilaje de foraj alocate, care momentan nu lucrau din cauza unor restante financiare dintre proiectant și prestator;
- Investigații arheologice: 44% descărcare pe traseul principal, respectiv 270 de sondaje;
- Acord de Mediu: În cursul săptămânii 29.08 - 02.09, va fi depus Memoriul de mediu în vederea parcurgerii procedurilor pentru obținerea Acordului de Mediu.
Tronson Suceava - Siret
- Execuție foraje geotehnice: 20% realizate (1600 ml din 8164 ml), se forează cu două utilaje;
- Investigații arheologice: 49% descărcare pe traseul principal, respectiv 120 de sondaje efectuate;
- Acord de Mediu: Au fost transmise prestatorului obiectivele specifice pentru ultimele două arii protejate, urmând a fi elaborat Memoriul în cel mai scurt timp posibil.
,,Voi solicita prestatorilor care asigură elaborarea acestui proiect, suplimentarea numărului utilajelor de foraj, astfel încât această activitate să se încheie cât mai repede.”, a mai adăugat Ionel Scrioşteanu.
Acesta a menţionat, de asemenea, că principalele elemente ce urmează a fi edificate în cadrul celor două tronsoane de drum sunt:
Tronson Pașcani - Suceava
- 10 pasaje și 5 poduri
- 5 noduri rutiere (NR Heci km 9+700, NR Dolhasca km 23+715, NR Roșcani km 33+500, NR Dumbrăveni km 51+215, NR Aeroport Suceava km 61+125)
- 5 parcări (P km 83+200, Spațiu de serviciu km 93+900, P km 105+000, P km 120+700, Spațiu de serviciu km 126+400)
- 2 x CIC-uri (CIC km 87+000, CIC km 140+800)
Tronson Suceava - Siret
- 8 pasaje și 17 poduri
- 5 Noduri Rutiere (NR Suceava Nord km 1+939, NR Suceava Vest km 8+055, NR DN2H km 24+802, NR Siret Sud km 42+303, NR Siret Nord km 54+365)
- 4 parcări (P km 4+655, Spațiu servicii km 20+055, P km 35+555, Spațiu servicii km 52+156)
- 1 x CIC (km 42+540)
„Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteză care va lega Moldova de Muntenia și reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru tronsoanele cuprinse între Ploiești și Pașcani și prin Programul Operațional Transport (POT) pentru tronsoanele cuprinse între Pașcani și Siret.”, a mai precizat oficialul din Transporturi.
Autostrada Moldovei - A7 are aproape 440 km de la Ploieşti (Dumbrava/A3) şi până la Siret, la graniţa cu Ucraina. De la Ploieşti până la Paşcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanţare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiţia esenţială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
Sursa: adevarul.ro