Astfel, contractele pentru încă 98,9 km din autostrada Moldova vor putea intra rapid în licitaţie, după ce Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR va aproba Proiectul Tehnic pentru toate cele trei tronsoane ale autostrăzii:
-Tronson 1 (Focşani - Domneşti Târg): 35,60 km,
-Tronsonul 2 (Domneşti Târg - Răcăciuni): 38,78 km,
-Tronsonul 3 (Răcăciuni - Municipiul Bacău): 24,52 km.
„Pe traseul autostrăzii Focşani-Bacău urmează să fie construite: 91 de poduri şi pasaje, 5 noduri rutiere, 10 spaţii de servicii, 3 Centre de Întreţinere şi Coordonare", a precizat ministrul pe pagina sa de Facebook.
Autostrada Moldova (A7) va avea o lungime de aproximativ 320 km între Ploieşti şi Paşcani, iar construcţia ei, estimată la 24,29 de miliarde de lei (fără TVA), va fi finanţată prin PNRR.
„Până acum, pe sectorul Ploieşti-Buzău (cu o lungime totală de 63,25 de km) au fost semnate contractele pe primele două loturi, iar contractul pentru cel de al treilea lot urmează să fie semnat în scurt timp", a adăugat oficialul.
Pentru sectorul Bacău-Paşcani, CNAIR a transmis deja spre validare la ANAP documentaţiile pentru atribuirea contractelor necesare construcţiei celor 3 loturi cu o lungime de 77,39 km.
Totodată, sectorul Buzău-Focşani, (82,44 km), format din patru tronsoane, este în faza evaluării ofertelor depuse. A7, care va fi practic coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din Regiunea Moldovei, va reprezenta cel mai important pas făcut în ultimii 30 de ani pentru dezvoltarea economică a acestei zone, a subliniat şeful de la Transporturi.
Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploieşti (Dumbrava/A3) şi până la Siret, la graniţa cu Ucraina. De la Ploieşti până la Paşcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanţare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiţia esenţială: proiectele să fie finalizate până în 2026.