Auto: Ferrari ar putea părăsi Formula 1 după 2020, avertizează președintele Sergio Marchionne
Ferrari ar putea să renunțe la a mai participa în Campionatul Mondial de Formula 1 după 2020 dacă noii proprietari ai competiției o vor conduce într-o direcție contrară intereselor scuderiei, a declarat președintele companiei, Sergio Marchionne.
Marchionne a spus că în timp ce el a sprijinit reducerea costurilor, au existat alte subiecte strategice care ar putea forța compania Ferrari să ia în considerare o altă strategie.
"Formula 1 a făcut parte din ADN-ul nostru chiar din ziua în care am apărut. Dar dacă schimbăm regulile astfel încât să devină de nerecunoscut atunci nu mai vreau să mă joc'', a spus Marchionne.
Întrebat cum s-ar simți dacă ar deveni președintele executiv care ar scoate Ferrari din Formula 1, Marchionne a spus că ar lucra la o strategie alternativă.
Ferrari este singura echipă, și cea mai de succes, care a participat la toate cursele de F1 de la debutul competițiilor, în 1950. A ajuns la 228 curse câștigate, 15 titluri la piloți și 16 la constructori.
Formula 1 a fost cumpărată, din ianuarie, de societatea americană Liberty Media, care a preluat drepturile de organizare de la Bernie Ecclestone.
Proprietarii americani vor să reechilibreze veniturile după expirarea acordului actual cu echipele, la sfârșitul anului 2020. Propunerile pentru un motor nou, mai ieftin și mai simplu au fost prezentate la Paris și va mai exista o altă întâlnire a Grupului de strategie pentru a discuta despre alte schimbări.
Și unii piloți și-au exprimat anumite temeri față de unele modificări anunțate de Liberty Media. În luna aprilie, pilotul german Sebastian Vettel (Ferrari) a catalogat drept o alegere greșită adoptarea unor noi reglementări pentru a crește spectaculozitatea curselor.
Vettel a opinat că o reducere a formatului curselor, pentru ca tinerii piloți să se adapteze mai rapid la exigențe, ar reduce interesul sportiv. ''Marile Premii sunt Mari Premii. Așa cum au fost mereu. Cursele erau chiar mai lungi în trecut și ele trebuie să rămână o provocare. Cred că o reducere le-ar scădea interesul și nu ar mai fi Mari Premii. Cred că anumite lucruri nu trebuie schimbate. red că prea multe schimbări ar fi un lucru rău. Schimbarea de dragul schimbării mă face un pic sceptic'', a declarat Vettel.
Pe de altă parte, reprezentanții Liberty Media au spus că încearcă să atragă un public nou, că intenționează să organizeze mai multe curse în oraș și să împartă sezonul în trei părți aproximativ egale, în Asia, Europa și America.
"Vom merge în orașe emblematice, unde avem o mare bază de fani, mai ales noi fani potențiali. Din punct de vedere al fanilor, decorul din centrul acestor orașe poate crea imagini de televiziune și imagini percutante. Eu petrec mult timp să iau contact cu orașele — nu doar să reacționez la propunerile care ne-au fost făcute — și cred că în final vom organiza mai multe curse în oraș decât s-a văzut până acum", a spus, în august, directorul de operațiuni comerciale, Sean Bratches
Spre deosebire de situația actuală, când calendarul curselor prevede treceri de la un continent la altul, în viitor sezonul ar putea fi împărțit în funcție de zone geografice, ceea ce ar fi benefic pentru fani, sponsori, echipe și organizatori, a afirmat oficialul.
"Vrem o repartizare echilibrată a curselor în rândul regiunilor și ceva mai mult echilibru între circuitele tradiționale și cele urbane (în prezent la Melbourne, Monaco, Montreal, Baku și Singapore — n. r.)", a spus el.
Noii proprietari ai F1 doresc ca un sezon să aibă 25 de curse, față de 20 în acest moment, iar formatul să fie unul variat, în jurul tripticului antrenamente libere (trei sesiuni) — calificări — cursă, împărțit în trei zile.
Două Mari Premii suplimentare ar putea fi organizate în orașe din Asia — continent unde există numeroși fani — în condițiile în care India, Coreea de Sud și Malaezia au renunțat în ultimii cinci ani. În acest moment au loc discuții, a asigurat Bratches, fără să ofere amănunte.
Grupul american Liberty Media a cumpărat în ianuarie drepturile comerciale ale disciplinei (tranzacție estimată la aproape 8 miliarde de dolari), după domnia de 40 de ani a britanicului Bernie Ecclestone.
AGERPRES