Audienţe 2015. Cotele pe grupuri media: Intact/Antena e primul pe întreaga zi, CME/PRO conduce în prime-time
Televiziunile Intact au realizat în 2015 o cotă de audienţă medie cumulată mai mare decât cele ale CME, pe întreaga zi, conform cifrelor ARMA/Kantar Media.
Audienţe 2015. Cotele pe grupuri media: Intact/Antena e primul pe întreaga zi, CME/PRO conduce în prime-time
Share of view-ul Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Euforia şi ZU TV a fost în 2015 de 23,4% din totalul telespectatorilor din mediul urban, cu vârste între 18 şi 49 de ani, în timp ce PRO TV, PRO Cinema, Acasă, Acasă Gold şi MTV România au obţinut 19,4% din piaţă.
Faţă de 2014, CME/PRO îşi păstrează cota, în timp ce liderul, Intact/Antena, scade uşor, de la 24,3% la 23,4%.
În prime-time (intervalul 19.00-23.00, când televiziunile sunt cel mai urmărite), situaţia se inversează.
Cota cumulată a televiziunilor CME/PRO este de 23,6%, în timp ce Intact/Antena a realizat 21,2%, pe acelaşi target (18-49, urban). În 2014, cotele corespunzătoare erau de 23% şi 22,4%. Intact este lider pe toate celelate tronsoane orare (dimineaţă, zi, access, late fringe).
Pe target naţional, situaţia este asemănătoare. Intact conduce pe întreaga zi cu 21,8% faţă de 19,6% CME, iar în prime-time CME realizează 23,9%, faţă de 19,5%, Intact.
Intact realizează această cotă de audienţă cu trei televiziuni de top 10 (Antena 1 – 14,7%, Antena 3 – 3,8% şi Antena Stars – 2,2%), în timp ce CME obţine majoritatea cotei de la două televiziuni (PRO TV – 18,9%, Acasă – 3,1%), conform cifrelor pe 18-49, urban.
Cotele de audienţă cumulate măsoară performanţa totală a grupurilor. Dincolo de asta, ele au relevanţă pentru vânzările de publicitate, care se fac în pachete care includ mai multe televiziuni, în funcţie de obiectivele advertiserului.
Sursa: mediafax.ro