Au fost finalizate testele de rezistență a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila VIDEO

Au fost finalizate testele de rezistență a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila VIDEO

S-au finalizat testele de încercare a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, a anunțat vineri, 16 iunie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Teste de rezistență la podul suspendat peste Dunăre FOTO: Ionel Scrioșteanu

Teste de rezistență la podul suspendat peste Dunăre FOTO: Ionel Scrioșteanu

„La Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea s-au finalizat testele de încercare a suprastructurii, ultimul fiind testul de încercare dinamică, care s-a realizat prin intermediul deplasării unor camioane încărcate pe pod, ce au rulat cu o viteză constantă de aproximativ 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate”, a scris Ionel Scrioșteanu, pe Facebook.

Potrivit secretarului de stat, în ultimele zile, a continuat efectuarea testelor statice, necesare pentru verificarea eficienției statice pentru forța tăietoare, momentul încovoietor pentru tablierul metalic și forța de tensiune din tiranți.

„Aceste teste statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj și turnuri, prin poziționarea a câte 18-19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare. Cum spuneam, acesta este cel mai complex și avansat proiect de testare a unui pod, având în vedere că se folosesc și 2 sisteme de măsurare și observare a evoluției podului în faza de încărcare: un sistem topografic de înaltă precizie și sistemul format din cei 50 senzori montați permanent pe pod, în puncte sensibile”, a explicat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Luni, 12 iunie 2023, au început testările statice și dinamice la suprastructura Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. „Este una din etapele importante înaintea deschiderii Podului de la Brăila”, a transmis CNAIR.

„Astăzi (n.r. luni, 12 iunie 2023) au început testările statice și dinamice la suprastructura podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Este una din etapele importante înaintea deschiderii Podului de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa”, a anunțat Cristian Pistol, directorul CNAIR, pe Facebook.

Testele de rezistență au început pe 12 iunie FOTO: Ionel Scrioșteanu

Testele de rezistență au început pe 12 iunie FOTO: Ionel Scrioșteanu

Aceste teste statice și dinamice reprezintă un pas important pentru procedurile necesare recepției și deschiderii circulației pe pod, susține ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„După ce va fi dat în folosință, Podul va asigura prima legătură rutieră între Brăila și Tulcea și va crește atât potențialul economic în zona Dobrogea, cât și în Zona Liberă Brăila”, a scris și ministrul Grindeanu, pe Facebook.

Când va fi dat în folosință podul peste Dunăre

Cea mai înaltă și cea mai scumpă contrucție din România , podul suspendat de la Brăila, va fi dat în folosință la 27 iunie 2023, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, care spune că termenul vine chiar de la constructorul Italian WeBuild.

Pentru acest proiect de infrastructură s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone.

Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone. Valoarea contractului, finanțat prin POIM , este de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

Podul suspendat are o lungime de 1974,30 m. Drumul principal (Brăila - Jijila) are o lungime de 19,095 km. Drumul de legătură cu DN22 (Smârdan - Măcin) are o lungime de 4,328 km.

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 O poveste stranie, dar stranie rău de tot...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Ce a scris Qeqa Krelani, cea mai cunoscută jurnalistă sportivă din Kosovo, despre evenimentele de la București

4 Judecați voi diferența dintre România și Kosovo...

5 Rămășițele unui OZN în formă octogonală, doborât de un avion de luptă american F-16, au fost recuperate din Lacul Huron