Asociaţie: Autostrada A0, între DN5 şi DN6, nu va fi gata anul acesta. CNAIR nu a pus presiune pe constructor

Asociaţie: Autostrada A0, între DN5 şi DN6, nu va fi gata anul acesta. CNAIR nu a pus presiune pe constructor

„AutostradaA0 între DN5 şi DN6 NU va fi gata anul acesta! Se pare că doar nouă ne-a păsat de cei aproximativ 10 kilometri dintre Jilava şi Bragadiru, parte din lotul 2 al Autostrăzii A0 Sud, noua centură a Capitalei.

Deşi la început de an era perfect fezabil să circulăm pe primii kilometri ai autostrăzii-inel din jurul Bucureştiului în decembrie 2022 şi noi am dat numeroase intervenţii în mass media în acest sens, în dulcele stil patentat de stat ,,timpul trece, leafa merge", CNAIR nu a pus presiune pe constructor ca să se concentreze pe acest segment şi a-l inaugura anticipat, înainte de termen.

Aşa că turcii de la Alsim Alarko şi-au văzut de treabă liniştiţi, fiind deocamdată la adăpostul termenului contractual actualizat, aprilie 2023, deşi chiar ei au promis că vor termina în 2022 segmentul DN5-DN6.

Da' unde ne grăbim? Contractul pentru cei 16,3 kilometri ai lotului 2 din A0 Sud a fost semnat în 9 martie 2019, a primit ordine de începere lucrări în 18.08.2020 şi 29.10.2020 şi a ajuns în prezent la un progres fizic de aproximativ 60%.”, transmit reprezentanţii API pe pagina de Facebook.

Potrivit acestora, „în ritmul actual, şi cu noi probleme la orizont cu aprovizionarea cu balast necesar umpluturilor pe autostradă, mai vorbim prin primăvara lui 2023, în cel mai fericit caz, pentru o deschidere parţială sau prin vara anului viitor dacă vor livra toţi cei 16,3 kilometri deodată.”

Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuţie.

Conform datelor transmise de Hotnews.ro, în 2023 şi 2024 cei circa 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 ar trebui teoretic să fie finalizaţi şi să fie deschişi circulaţiei, oferind traficului greu şi de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.

* A0 Sud - Lotul 1 (CF 902 - A2)

- Lungime: 17 km, două noduri rutiere - cu DN4 şi A2.

- Cost: 830 mil lei lei fără TVA

- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS

- Execuţie începută în: martie 2021

- Stadiu (octombrie 2021): 11%

- Contract semnat pe august 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017

- Termen de finalizare: iunie 2023

* A0 Sud - Lotul 2 (CF 902 - DN6)

- Lungime: 16,3 km, două noduri rutiere - cu DN6 şi DN5.

- Cost: 751 mil lei fără TVA

- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS

- Execuţie începută în: august/octombrie 2020

- Stadiu (octombrie 2021): 27%

- Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017

- Termen de finalizare: februarie 2023

* A0 Sud - Lotul 3 (DN6-A1)

- Lungime: 18 km, 1 nod rutier cu A1

- Cost: 853 mil lei (fără TVA)

- Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading

- Execuţie începută în: octombrie 2021

- Stadiu: 0% / Proiectare avizată în octombrie 2021

- Contract semnat pe 14 aprilie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017.

- Termen de finalizare: Q3 2024

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…