Asia domină din nou în studiul PISA privind situația educației la nivel mondial
Țările și teritoriile asiatice, în frunte cu Singapore, au cea mai performantă educație la nivel mondial, relevă studiul PISA 2015, realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) și prezentat marți, pe fondul îngrijorărilor cu privire la stagnarea culturii științifice a elevilor de pe mapamond, relatează AFP.
Sursa foto: Twitter
Studiul, extrem de apreciat de către factorii de decizie din întreaga lume, evaluează o dată la trei ani cunoștințele și competențele elevilor de 15 ani, în ceea ce privește științele, matematica și citire/lectură, concentrându-se de fiecare dată pe una din cele trei teme: știința pentru anul 2015, la fel ca în 2006. Pentru actuala anchetă au fost suspuși testelor PISA (Programme for International Student Assessment) 540.000 de elevi de 15 ani din 72 de țări și economii.
În ceea ce privește cultura științifică, care include cunoștințe de fizică, științe, viața pe Pământ și univers, precum și noțiuni legate de abordări și explicații științifice, pe primul loc se situează Singapore, urmat de Japonia, Estonia, Taipei, Finlanda, Macao, Canada, Vietnam, Hong Kong, orașele Beijing și Shanghai și provinciile chineze Jiangsu și Guangdong.
La categoria citire/lectură, care implică înțelegerea și utilizarea textelor scrise, din nou primul loc revine statului Singapore, urmat de această dată de Hong Kong, Canada, Finlanda, Irlanda, Estonia, Coreea de Sud, Japonia, Norvegia, Macao, Noua Zeelandă și Germania.
În ceea ce privește secțiunea de matematică, ce presupune "formularea, folosirea și interpretarea matematicii în diferite contexte", clasamentul este dominat și de această dată de state și teritorii asiatice, în fruntea cărora se află Singapore, Hong Kong, Macao, Taipei, Japonia, orașele Beijing și Shanghai și provinciile Jiangsu și Guandong, Coreea de Sud, Elveția și Estonia.
Deși sub media OCDE la toate cele trei principale domenii testate, performanțele elevilor din România s-au îmbunătățit față de evaluările anterioare la științe și matematică și s-au menținut la același nivel la secțiunea citire/lectură.
AGERPRES