Așa o fi?

Așa o fi?

Uite că, totuși, Direcția Generală de Informații a Armatei nu este chiar singurul serviciu secret din țara asta! Chiar dacă, din păcate, nicio autoritate a statului român, în frunte cu chiar Comisiile parlamentare de profil nu au îndrăznit să își bage vreodată nasul în ”oala lui Hăpău”. Astfel că o structură altădată cu adevărat de elită și care impunea respect până și Operațiilor Speciale americane a ajuns să ”trăiască” doar din ”spartul semințelor” prin dubele negre de filaj, ani de zile, în cadrul unor false operațiuni de monitorizare anti – GRU!

De ce nu se construiește Den Helder și la Mangalia ?

Iată însă că România se află în plin război! Fie el și unul informativ! Ceea ce face ca reacția restului structurilor contrainformative să fie de această dată mai mult decât prompt. Mai ales că DGIA a declanșat zilele trecute, din fondurile operative, un halucinant război hibrid în favoarea companiei olandeze DAMEN. Cea condusă în România de chiar fostul șef al DGIA, generalul Gheorghe Savu. Însă – cu precizarea că, fiind vorba despre o analiză informativă oficială și care a fost deja pusă la dispoziția beneficiarilor legali – publicăm astăzi ”Raportul Corvetelor”. Document oficial care probează manipularea DGIA – DAMEN în vederea anulării semnării contractului corvetelor. Ceea ce, mai ales în aceste zile reprezintă o adevărată vulnerabilitate la adresa securității naționale!

Realitatea din spatele unei manipulări…

”În data de 11.04.2022, în urma unui eveniment ce a avut loc la Galați apărea pentru prima dată la ora 11.15 știrea ” (…) O mare navă militară construită în România prinde contur – astăzi au fost lansate modulele 2 și 3 și sala mașinilor”. Ulterior, aceeași informație apărea sub diverse titluri pe website-urile (…) și (…) … (ambele la 14.30), (…) la 14.55, (…) la 15.09 și ceva mai târziu și în alte canale media.

Este interesant de observat că atât (…) cât și (…), ambele derulând activități de PR pentru DAMEN (ușor verificabil, în ultimii 1 – 2 ani prin nenumărate articole și interviuri) sunt obligate să revină la ora 22.02 ( Damen își menține oferta pentru România – proiectarea și construcția corvetelor Sigma ar putea fi demarate imediat în România), respectiv 23.35 ( DAMEN poate construi în paralel două nave Sigma la Șantierul de la Mangalia în cazul în care va obține contractul pentru corvete). Ca să ”lămurească” astfel ce au declarat reprezentanții DAMEN în acea dimineață și anume că DAMEN își ”menține oferta pentru corvete din punct de vedere al prețului, poate construi mai repede în ambele șantiere și armamentul este american”. O interpretare care ascunde realitatea în fața opiniei publice și a factorilor politici, cu scopul de a pune presiune pe factorii de decizie din Ministerul Apărării Naționale în vederea favorizării DAMEN.

Tot cu vechile fregate patrulăm în Marea Neagră…

Este esențial de precizat că în general o navă militară implică atât realizarea navei ( coca propriu – zisă realizată de șantierul naval) cât și integrarea diferitelor echipamente specifice cum ar fi radar, sonar, comunicații și sisteme de conducere a focului și de armament (produse de anumite companii din industria de apărare). Astfel, atât prețul final al navei cât și termenul de livrare este un cumul de elemente date de șantierul naval și furnizorii acestuia. Mai exact spus, dacă unul dintre furnizori nu poate livra mai devreme de 4 ani anumite echipamente, atunci este evident că produsul final nu are cum să fie livrat mai devreme de acest termen. În plus, un preț final este garantat de șantierul naval doar dacă are o confirmare fermă de la furnizori în urma unei comenzi ferme a șantierului, respectiv plata avansului pentru echipamente.

Azi, în contextul războiului din Ucraina, când toată lumea își dorește produse / echipamente militare ”ieri” ( vezi situația cu măștile de protecție și ventilatoarele de la începutul pandemiei Covid) este mai mult decât evident că atât prețul, cât și termenul de livrare nu mai poate să fie unul dat la sfârșitul lui 2018. Decât dacă fie șantierul naval a achitat furnizorilor avansul pentru echipamente și a blocat slot-ul de producție, fie prețul și termenul de livrare fac obiectul unui acord guvernamental (lucru posibil doar dacă acel șantier naval este proprietatea statului care are control și asupra furnizorilor de echipamente).

Și acum să o luăm pe rând. În articolul din (…), DAMEN spune cu subiect și predicat următoarele:

  1. a) ”Această navă se construiește cam în patru ani. Prima tablă a fost tăiată în decembrie 2020 și iată că nava arată așa cum o vedeți Primele două module sunt gata – care găzduiesc motoarele – urmează să intre în doc și să se alinieze toate celelalte module și să continue construcția. Durează patru ani în general (n.r. construcția) și lucrează cam 200 de oameni la ea. Când va fi nava ansamblată, vor intra electricienii, cei care asigură ventilația, amenajamentele interioare. Uneori, poate să aibă și până la 400 de oameni” a declarat Gheorghe Savu despre ”Den Helder”.
  2. b) Gheorghe Savu a declarat: ”DAMEN este unul dintre competitorii care și-au anunțat extinderea valabilității ofertei. Noi așteptăm cu mare speranță decizia MApN”.
  3. c) ”Noi putem să facem o navă în trei ani în mod normal. Avem experiență și expertiză în construcția navelor de acest tip. Noi am construit multe nave de acest tip aici la Galaț Avantajul este că în Galați avem și institutul nostru de proiectare, deci nava se va proiecta aici, dacă o va construi DAMEN, și va fi construită cel mai probabil la Mangalia” – Gheorghe Savu.
  4. d) Directorul comercial al DAMEN, Roland Briene… ”întrebat dacă DAMEN are contracte cu Rusia și dacă le va suspenda pe fondul războiului din Ucraina, Briene a declarat că DAMEN se va alinia legislației din Europa, iar acest lucru înseamnă că va suspenda contractele cu rușii pentru moment.
  5. e) Totodată, acesta a declarat că prețul pentru corvetele românești rămâne același din punctul de vedere al DAMEN.

DAMEN își menține oferta???

După ce a pierdut toate contestațiile în Justiție legate de procedura de achiziție, acum prin dosarul nr. 47/2/2020 recursul de la ÎCCJ, DAMEN încearcă să obțină o anulare a HG 48/2018 și în acest sens este obligată să își prelungească oferta (pct. b). Atenție, Roland Briene, director comercial DAMEN spune că prețul rămâne același din punct de vedere al DAMEN (pct. e), lucru care înseamnă de fapt cel mult prețul manoperei DAMEN! Și nicidecum prețul total care include prețul componentelor, echipamente, oțel etc. Deci, prelungirea ofertei este justificată de recursul de la ÎCCJ și nu de dorința de a semna contractul la valoarea ofertată.

Dacă analiza faptelor este greșită, atunci DAMEN poate preciza imediat și oficial că este gata să semneze contractul cu MApN pentru cele 4 corvete la prețul ofertat în 2018, fără să ceară ulterior o creștere a acestuia. Iar în acest sens este gata să prezinte confirmări scrise de la furnizori că aceștia își mențin prețurile… Ceea ce nu este posibil. De asemenea, conform celor arătate mai sus (pct. a și c), chiar dacă avea din 2018 șantierul de la Mangalia(deci ar fi putut urgenta construcția), tot DAMEN spune că pentru a construi o navă are nevoie de 3 – 4 ani. Lucru evidențiat de faptul că au început lucrul doar la Galați la nava Den Helder în anul 2020 iar aceasta va fi gata în 2024. Și atunci de ce pentru nava Den Helder nu au fost repartizate lucrări la Mangalia pentru urgentarea construcției? Oare pentru că specialiștii de la Mangalia nu sunt la fel de calificați ca și cei de la Galați? Sau nu au fost repartizate lucrări și la Mangalia pentru simplul motiv că DAMEN a dorit să își păstreze profitul și să nu îl împartă cu statul român, care este acționar la Mangalia? Sau pentru că furnizorii de echipamente au termene de livrări mai mari, așa că urgentarea construcției nu poate fi realizată?

Armament american ???

Pentagonul a recunoscut oficial că datorită războiului din Ucraina, furnizorii majori de echipamente militare întâmpină dificultăți cu livrarea rapidă și se încearcă împreună cu aceștia să se găsească diverse soluții pentru a ajuta Ucraina. Având în vedere că DAMEN nu a fost declarată câștigătoare a contractului de corvete, la acest moment nu există o aprobare a DSCA ( Defense Security Cooperation Agency) și a Congresului SUA care să permită vânzarea către România a echipamentelor militare precizate în oferta DAMEN din 2018 ( și la prețurile menționate în ofertă). Acest aspect se poate verifica foarte ușor direct pe website-ul DSCA. Bineînțeles, având în vedere Parteneriatul Strategic pe care România îl are cu SUA, nu vedem o problemă în obținerea unei aprobări de vânzare a echipamentelor. Se constată însă întârzierea generată care se adaugă la problemele de livrare pe care deja le au companiile la acest moment (ciclul de producție foarte mare, dependența de furnizori care au deja producția blocată). Astfel termenul de livrare al unei corvete poate depăși 4 – 5 ani. Dacă analiza este greșită, DAMEN poate comunica oficial că în ceea ce privește echipamentele și armamentul american de pe SIGMA pentru MApN există confirmări scrise de la DSCA și Congresul SUA, iar acestea pot fi livrate fără întârziere în mai puțin de 3 ani și la prețurile convenite în 2018.” Ceea ce nu poate!

SURSA: National.ro /Cătălin Tache



populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”