Așa o fi?/Cade și EUROINS? Doar 5% din bani mai sunt în băncile din România!
Campania de peste un an de zile a ”NAȚIONAL” se dovedește una cu finalizare… Astfel că, în sfârșit, asistăm la percheziții, ridicări de documente, înființarea de comisii de anchete, indignarea grupurilor parlamentare… Și un ”tsunami” mediatic în care bineînțeles că tot cei care au închis ochii în toată această perioadă sunt primii care dau acum într-o companie City Insurance deja căzută la pământ.
Raportul cu ”schema împrumuturilor”Schema împrumuturilor
Iar dacă tot au descoperit și procurorii și responsabilii ASF ”apa caldă” de la City Insurance, prin care zeci de milioane de euro erau scoase din țară sub forma unor împrumuturi de la ”firma mamă”, atunci să se grăbească să mai citească o dată raportul informativ pe care l-am publicat pe 22 iunie 2020! Pentru că îl au și ei! Și pentru că Fondul de Garantare chiar nu mai poate prelua, pe lângă cei 3,5 milioane de ”proști” plătitori de RCA obligatorii la City Insurance, și pe cei 4, 5 milioane de la Euroins!
Cristian Roșu, responsabil doar de falimentul City Insurance?Mai ales că aici fapta este deja documentată în chiar pagina 48 a Procesului Verbal de Control cu nr. 37 din 10.01.2020 a ASF! Schema sifonării banilor de la Euroins către firma mamă din Sofia fiind prezentată cât se poate de clar în chiar documentul ASF semnat, culmea, tocmai de același director Florin Golovatic: ” Din verificarea documentelor privind acordarea și rambursarea de împrumuturi rezultă că, în unele situații, împrumuturile acordate au fost de tipul liniilor de credit, cu trageri diverse și rambursări în limita de finanțare stabilită în contract. De exemplu, în cazul contractului de împrumut semnat de societatea Asterion Bulgaria, valoarea acordată împrumutului a fost de 3.000.000 euro, dar valoarea însumată a tragerilor a fost de 4.328.897 Euro ( pentru tragerile în BGN a fost utilizat cursul de schimb BGN/Euro).
Întrucât în aceeași perioadă au fost înregistrate și rambursări, soldul nu a depășit plafonul din contract. La fel s-a constatat și în cazul contractelor încheiate cu SLS, unde valoarea împrumuturilor acordate în perioada verificată a fost de aproximativ 50.000.000 BGN iar valoarea însumată a tragerilor a fost de peste 71.000.000 BGN. S-a constatat, de asemenea, că unele tranșe de împrumut au avut ca scop rambursarea altor tranșe, anterioare ( în data de 13.04.2017 a fost trasă suma de 650.000 BGN și rambursată aceeași sumă, în data de 04.05.2017 a fost trasă suma de 2.500.000 BGN și rambursată suma de 1.000.000 BGN). De asemenea, în unele cazuri rambursarea a fost efectuată de către altă societate, diferită de societatea contractantă, cum este cazul contractului semnat cu Italtech din Bulgaria pentru suma de 6.825.643 BGN a fost rambursată de societatea Sisteme Logistice Specializate ( cu o notificare în acest sens transmisă către Euroins România) și în cazul contractului încheiat cu societatea Motobul, pentru care o parte de împrumut a fost rambursată de societatea Starcom Holding în sumă de 32.644,64 BGN (după o notificare primită de Euroins România în acest sens”.
”Grosul” pleacă afară!
Este extrem de important de reținut faptul că banii colectați de către societățile de asigurare din primele de asigurare nu aparțin acestora decât după ce a expirat termenul contractual! Până atunci, destinația acestor sume este legată numai de interesul asiguratorilor până la terminarea contractului. Astfel că asiguratorul ar trebui să fie în realitate un custode al fondului de asigurare. Cu toate acestea însă, în procesul verbal întocmit de către ASF se poate observa de către orice persoană faptul că banii asiguratorilor, care nu sunt proprietatea firmei de asigurări decât la expirarea contractului sunt folosiți în realitate de către acționarii bulgari de la Euroins în cu totul alte tranzacții, care nu au niciun fel de legătură cu interesul asiguratorilor! Iar această încrengătură de împrumuturi între firmele din grupul controlat de ”Țarul” Assen Christov chiar nu are cum să aducă beneficii milioanelor de șoferi români atunci când aceștia înregistrează daune. Și asta în condițiile în care Euroins are peste 1.500 de reclamații pe lună, înregistrate la ASF! Astfel că atât cei peste opt milioane de șoferi din România, cât și ANAF și ONPCSB ar trebui să știe ce se întâmplă în realitate cu acești bani, atunci când un șofer își cumpără o poliță RCA la Euroins sau City Insurance.
Realitatea înfiorătoare din spatele brandului Euroins fiind că doar 5% dintre disponibilitățile și depozitele bancare verificate de ASF la data de 30.09.2018 era deținută în bănci din România, 95 % din sumele aflate în conturi fiind în bănci din afara României! ”Referitor la poziția de disponibilități și depozite bancare, la data de 30.09.2018 societatea Euroins deținea în conturi bancare suma de 96.914.922 lei, în proporție de 95% la bănci din afara României și 5% în România”, după cum se subliniază la pagina 49, ultimul aliniat… SURSA: National.ro /Cătălin Tache