Angajaţii români susţin că pandemia de Covid-19 le-a afectat parcursul profesional (sondaj)
Majoritatea angajaţilor români (84%) consideră că pandemia de Covid-19 le-a afectat parţial sau chiar mai mult parcursul profesional, peste jumătate (57%) dintre aceştia fiind absolvenţii de studii vocaţionale, relevă rezultatele unui sondaj de specialitate, publicate joi.
Conform Happy Recruiter şi Şcoala Informală de IT, doar 2% dintre cei chestionaţi au afirmat că pandemia a avut un aport pozitiv asupra carierei lor.
În privinţa celor care şi-au schimbat locul de muncă de la începutul crizei sanitare şi până în prezent, cei mai mulţi au fost cei cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani (23,3% din respondenţi), urmaţi de cei cu vârste între 18 şi 24 de ani (21,8%) şi din categoria 35 - 44 de ani (17,4%).
Jumătate dintre persoanele care muncesc de acasă (50%) se consideră demotivate sau foarte demotivate şi doar 7,42% dintre respondenţi se declară foarte motivaţi.
Principalele provocări întâmpinate de angajaţi în telemuncă sunt: echilibrul între muncă şi familie, indicat de 31,4% dintre respondenţi, şi lipsa interacţiunilor sociale (17,9%). Alte răspunsuri vizează aspecte de ordin logistic: acces la tehnologie (14,7%), restricţii de spaţiu (9,32%) sau utilizarea anumitor aplicaţii (6,3%).
Pe de altă parte, munca de acasă cu instrumente online a scos la iveală multe dezechilibre la nivelul pregătirii digitale a angajaţilor şi o nevoie de îmbunătăţire a competenţelor acestora. Potrivit sondajului, nevoia de a dobândi abilităţi noi este mai degrabă importantă pentru cei cu studii universitare (27,9%) şi postuniversitare (20,45%), în timp ce, în zonele cele mai expuse digitalizării rapide, la angajaţii cu studii vocaţionale/liceale interesul este mult mai scăzut, de doar 13,76%.
Sondajul a fost realizat de HappyRecruiter.com prin Dora, Robotul de Recrutare, pe un eşantion la nivel naţional de 2.345 persoane.
HappyRecruiter.com este o platformă de recrutare digitală în social media, cu Dora, robotul de recrutare; un ecosistem digital care ajută companiile să crească performanţa recrutării. Înfiinţată în anul 2018, compania a realizat peste 750.000 de interviuri în primii doi ani şi jumătate. Printre clienţii locali se află: Banca Transilvania, Rewe România (Penny Market), First Bank sau McDonalds. AGERPRES