Anchetatorii au dat noi informații despre catastrofa aviatică din Coreea de Sud. Ambele cutii negre au fost recuperate
Anchetatorii sud-coreeni care investighează accidentul Jeju Air, soldat cu 179 de morți, au anunțat că vor trimite în SUA cutia neagră recuperată din avion, pentru a fi analizată.
Avionul Jeju Air s-a lovit de un zid de beton și a explodat FOTO: X
Avionul transporta 181 de persoane din Thailanda duminică, când a lansat un apel de urgență și a aterizat, înainte de a lovi o barieră și de a izbucni în flăcări, ucigând toate persoanele aflate la bord, cu excepția a două însoțitoare de bord scoase din epava în flăcări.
Anchetatorii sud-coreeni și americani, inclusiv cei de la Boeing, au cercetat locul prăbușirii în sud-vestul Muan de la dezastrul de duminică, potrivit dailymail.co.uk.
”Înregistratorul de date de zbor avariat a fost considerat irecuperabil pentru extragerea datelor pe plan intern”, a declarat ministrul adjunct al aviației civile din Coreea de Sud, Joo Jong-wan.
”S-a convenit astăzi să fie transportat în Statele Unite pentru a fi analizat în colaborare cu US National Transportation Safety Board”.
Joo a declarat anterior că ambele cutii negre ale avionului au fost recuperate, iar în cazul înregistratorului de voce din carlingă, ”extragerea inițială a fost deja finalizată”.
”Pe baza acestor date preliminare, intenționăm să începem să le convertim în format audio”, a spus el, ceea ce înseamnă că anchetatorii vor putea auzi ultimele comunicări ale piloților.
A doua cutie neagră, înregistratorul de date de zbor, ”a fost găsită cu un conector lipsă”, a spus Joo.
Experții efectuează în prezent o analiză finală pentru a determina modul de extragere a datelor din aceasta.
Oficialii au indicat inițial o lovitură de pasăre ca posibilă cauză a dezastrului, dar au declarat ulterior că sonda examinează, de asemenea, o barieră de beton de la capătul pistei, cu care Boeingul 737-800 s-a ciocnit înainte de a izbucni în flăcări.
Aceștia au declarat, de asemenea, că o inspecție specială a tuturor modelelor Boeing 737-800 operate de transportatorii locali examinează trenul de aterizare al acestora în urma întrebărilor privind o posibilă defecțiune mecanică în accident.
Inspecțiile în curs „se concentrează în principal asupra trenului de aterizare, care nu s-a desfășurat corect în acest caz”, a declarat directorul general pentru politica de siguranță a aviației, Yoo Kyeong-soo.
Presa locală a raportat că trenul de aterizare s-a desfășurat corect la prima încercare de aterizare eșuată a zborului Jeju Air 2216 pe aeroportul Muan, înainte de a eșua la a doua încercare.
Problema „va fi probabil examinată de Comisia de investigare a accidentelor printr-o analiză cuprinzătoare a diverselor mărturii și dovezi din timpul procesului de investigare”, a declarat ministerul de resort, care supraveghează aviația civilă, în cadrul unui briefing.
Actualizarea vine în contextul în care rudele îndurerate ale persoanelor decedate în accidentul aviatic au vizitat locul pentru a aduce un ultim omagiu celor dragi în ziua de Anul Nou.
Familiile îndoliate au vizitat locul miercuri, pentru prima dată de la accident, pentru un serviciu memorial tradițional.
Acestea au fost duse cu autobuzul la fața locului, unde au depus pe rând flori albe, au îngenuncheat și s-au înclinat adânc în fața unei mese memoriale pe care a fost așezată mâncare.
Printre alimente se număra „ddeokguk”, o supă coreeană din prăjituri de orez care se consumă în ziua de Anul Nou.
Ministerul Transporturilor a declarat că autoritățile au finalizat identificarea morților, care a fost complicată de deteriorarea gravă a unor corpuri.
Acesta a declarat că guvernul a predat până în prezent 11 cadavre rudelor.
Înregistrarea video a arătat că avionul se confrunta cu o problemă aparentă la motor, pe lângă defecțiunea trenului de aterizare.
Anchetatorii spun că pilotul a primit un avertisment de la controlorii de trafic aerian cu privire la posibile lovituri de păsări, iar avionul a emis un semnal de urgență înainte de prăbușire.
Oficialii au declarat că vor cerceta, de asemenea, dacă localizatorul aeroportului - un set de antene la capătul pistei concepute pentru a ghida aeronavele în timpul aterizărilor, care era adăpostit într-un gard de beton - ar fi trebuit să fie construit cu materiale mai ușoare , care să se rupă mai ușor la impact.
Guvernul sud-coreean a început inspecțiile de siguranță ale tuturor celor 101 aeronave Boeing 737-800 din țară.
Sursa: adevarul.ro