În ceea ce priveşte turismul de tip „sun and beach”, de litoral,el consideră că România se „luptă cu morile de vânt”, iar „lupta e pierdută” deocamdată în privinţa turiştilor străini. În opinia sa, paradigma ”scump şi prost” raportată la turismul românesc nu este „corectă în integralitate”.
„Turismul românesc are... trăim într-o paradigmă de scump şi prost, ceea ce nu este corect în integralitate. Sigur că avem zone şi aşa. Mamaia şi litoralul mi se par că sunt scumpe câteodată. La weekend, în august, dar aşa e cererea. Dacă vrem Mamaia în aprilie sau în mai, e foarte ieftin, e mult mai ieftin decât în Bulgaria. Ideea este că toată lumea se uită la weekend şi în august. (...) Chestia cu preţurile, dacă e cerere şi se plătesc preţurile respective, astea sunt preţurile corecte.
Ne place nu ne place, nu suntem obligaţi să facem. Toată lumea la weekend, în august să se ducă la mare, la fel cum e Revelionul în Poiana Braşov sau la Sinaia sau Predeal. Dar astea sunt nişte ştampile puse şi care nu sunt corecte pentru toate anotimpurile şi pentru toate staţiunile. Trebuie să luptăm cu ele, în sensul să dovedim că avem şi altceva, şi avem altceva”, a declarat Dragoş Anastasiu duminică, la emisiunea Insider Politic de la Prima Tv.
El a dat ca exemple zonele sălbatice, izolate, precum Delta Dunării, dar şi Transilvania, Bucovina, Maramureş, Banatul Montan, Ţara Făgăraşului sau Ţara Loviştei.
Anastasiu a mărturisit că a discutat cu oameni din domeniul turismului, iar România este „top” în ceea ce priveşte cluburile, el spunând că unul dintre aceştia i-a spus că la Mamaia cluburile sunt „peste Ibiza”.
Referitor la turismul de tip „sun and beach”, de litoral, România se „luptă cu morile de vânt”; iar „lupta e pierdută, cel puţin deocamdată” în ceea ce priveşte atragerea turiştilor străini.
El spune că branduri precum Dracula, Untold, trebuie folosite, în paralel cu definirea unei viziuni şi a unei strategii pentru turismul românesc.
Seniorii din Germania şi Austria pot veni în Delta Dunării chiar din aprilie
Anastasiu consideră că lărgirea sezonului estival va putea fi realizată în ţara noastră doar cu turişti străini, cu seniori din Germania şi Austria, care vin în Delta Dunării şi în aprilie, dar şi în noiembrie, nu cu turişti români care merg doar în iulie şi în august atunci când e vremea frumoasă şi copiii au vacanţe.
Dragoş Anastasiu a declarat, duminică, la emisiunea Insider Politic, de la Prima Tv, că zona de turism izolat este ceea ce are cu adevărat România şi nu trebuie stricat acest lucru.
El a precizat că singura soluţie pentru litoralul românesc, cât şi pentru Delta Dunării, este un sezon de cel puţin nouă luni.
“Eu cred că e singura variantă şi pe litoralul românesc, minim 9 luni, cu forţa, deci trebuie să forţăm acest lucru pentru că altfel va fi greu. De asta, preţurile sunt mari şi de asta nu ai servicii de calitate, pentru că nu poţi să ţii oamenii trei luni, să muncească trei luni, să-i plăteşti un an. Nu ai cum. Şi atunci mereu alţii noi, mereu alţii noi. Nu ai cum să faci calitate în felul ăsta şi nu are cum să fie un preţ accesibil”, a explicat Dragoş Anastasiu.
El susţine că această lărgire a sezonului se poate realiza doar cu turişti străni.
“Cea mai mare problemă este personalul. Cum faci să ai oameni buni, entuziaşti, bine pregătiţi profesional, pe care să poţi să-i ţii tot anul. Îi plăteşti mai bine până la limita la care nu mai ai niciun profit şi nu te mai poţi dezvolta. Dar ar trebui să treci dincolo de această limită, ceea ce se poate rezolva doar printr un sezon mai larg, mai plin pentru care ai o cantitate mai mare pe aceeaşi locaţie, cam aceleaşi costuri, dar ai o cantitate mai mare de bani cu care poţi să plăteşti oamenii mai bine. Ceea ce nu merge foarte simplu în România pentru că nu avem educaţia, cultura necesară şi nu avem turişti străini.
Lărgirea sezonului se va putea face, după părerea mea, în mare parte doar cu turişti, străini, cu seniorii din Germania, din Austria, din Elveţia, care vin şi în aprilie în Deltă, vin şi în noiembrie şi nu cu românii care merg doar în iulie şi august când e vreme frumoasă afară şi au copiii în vacanţe”, a mai spus Dragoş Anastasiu.
Cât priveşte acţiunea de promovare a României de la Târgul de Turism de la New-York, acesta a spus că, în loc să iei 17 poze să le prinzi cu cleştele, se puteau pune filme frumoase.
scandalul din urmă cu câteva luni legat de acţiunea de promovare a României la Târgul de Turism de la New-York, când standul ţării noastre a conţinut doar fotografii tipărite pe foi A4 agăţate de o perdea neagră.
“Dacă îl trimiţi pe unul fără bani, fără poze, că nu ai buget, a găsit şi el, a tipărit nişte poze nu ştiu pe unde, nu avea cu ce să le agaţe, a luat un cleşte de rufe, le-a prins acolo şi după aia a fost şi vinovat. Ce trebuia să spună? Nu mergem, lăsăm gol”, a declarat Dragoş Anastasiu la emisiunea Insider Politic.
El a precizat că acolo puteau fi puse mai multe ecrane pe care să ruleze imagini despre România.
“Dă-i omului o şansă, dă-i Ministerului o şansă, dă un buget semnificativ. Ăla era un târg ieftin. Discutam de câteva mii de ore, să luăm nişte ecrane. În loc să iei 17 poze să le prinzi cu cleştele, dădeai filme frumoase. Noi toată partea de content o avem tot de pe vremea lui Pazvante Chiorul, apropo de frunză, ori au trecut 10 ani, 12 ani, noi nu avem content, nu avem fotografii, nu avem video. Le avem la privat, dar statul român nu le are şi constatăm acum că nu le are”, a explicat Dragoş Anastasiu.
Participarea României României la Târgul de Turism din New York unde standul ţării noastre a fost doar cu poze A4 agăţate de o perdea neagră, o masă şi câteva scaune a creat un imens scandal în ţară. Numeroase alte state care au participat la acelaşi târg au încercat să îmbine ideea de vacanţă cu cea de experienţă culturală. Au existat însă şi unii expozanţi care, ca şi România, au ales să păstreze fundalurile puse la dispoziţie de organizatori.