ANALIZĂ ZF: Unde se duc banii de şosele. Top 10 plăţi realizate de CNADNR în 2014
Transilvania şi Banatul au atras în ultimii trei ani cei mai mulţi bani pentru construcţia de autostrăzi şi reabilitarea de drumuri naţionale, puţin peste 1 mld. euro, în timp ce Moldova este zona care a prins cele mai mici investiţii în şosele, doar circa 100 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza plăţilor realizate în perioada 2012-2014 de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
În regiunea Moldova s-au cheltuit cele mai mici sume în ultimii trei ani, doar circa 100 de milioane de euro, în contextul în care nicio autostradă nu străbate încă zona şi doar puţine drumuri naţionale au fost modernizate, printre care DN 29 Suceava-Botoşani sau DN 24 Galaţi-Vaslui-Crasna, potrivit ZF . Moldova este de altfel cea mai săracă regiune din România, cunoscută pentru forţa de muncă mai ieftină decât în restul ţării şi infrastructura slab dezvoltată. Regiunea de nord-est a ţării, care se identifică cu Moldova, are un PIB per capita de doar 3.400 de euro, faţă de o medie naţională de circa 5.500 de euro.