Americanii vor instrui cadeți ucraineni, și nu piloții experimentați, să piloteze avioane F-16. Care sunt efectele pentru apărarea Ucrainei

Americanii vor instrui cadeți ucraineni, și nu piloții experimentați, să piloteze avioane F-16. Care sunt efectele pentru apărarea Ucrainei

SUA reorientează pregătirea piloților ucraineni de F-16 pe tinerii cadeți, mai degrabă decât pe personalul cu experiență al Forțelor Aeriene, iar această decizie ar putea prelungi cu multe luni termenul limită pentru ca Kievul să primească o escadrilă completă de avioane de luptă fabricate în Occident.

Avion de luptă F 16 al ucrainei/ FOTO:X

Avion de luptă F 16 al ucrainei/ FOTO:X

Autoritățile americane au luat această decizie deoarece Ucraina nu are suficienți piloți experimentați cu nivelul necesar de cunoaștere a limbii engleze pentru a fi scutiți de operațiunile de luptă. În plus, SUA consideră că tinerii sunt mai pregătiți pentru a fi instruiți la standarde occidentale.

Recent, cadeții s-au alăturat instruirii. Spre deosebire de piloții experimentați, care pot sări peste instruirea de zbor de bază, cadeții vor trebui să învețe abilitățile de pilotaj de bază timp de un an la baze din Marea Britanie și Franța, înainte de a putea merge la instruirea F-16 în statul american Arizona și în România.

Un oficial de rang înalt al Pentagonului a declarat WSJ că sunt instruiți atât piloți experimentați, cât și ucraineni care nu au nicio experiență de pilotaj. Cu toate acestea, a subliniat interlocutorul WSJ, piloții experimentați continuă să fie acceptați pentru formare.

După cum notează publicația, decizia de a implica cadeții în formare ar putea prelungi cu câteva luni perioada în care Ucraina va avea o escadrilă completă de F-16 - 20 de aeronave și 40 de piloți. O sursă familiarizată cu programul de pregătire consideră că escadrila nu va apărea mai devreme de primăvara sau vara anului 2025.

Doisprezece piloți ucraineni au fost instruiți anterior să piloteze F-16, iar 11 dintre aceștia zboară în prezent în Ucraina (încă unul, Oleksi Mes, cu indicativul „Munfish”, a murit). Opt piloți experimentați care își finalizează în prezent pregătirea în Arizona sunt așteptați să ajungă în Ucraina la începutul anului 2025. Alți opt cadeți care au terminat pregătirea de bază de zbor în Franța au început pregătirea în România în septembrie. Alți cadeți sunt în curs de pregătire de bază în Franța și Regatul Unit.

Interlocutorii Wall Street Journal au declarat că piloții ucraineni experimentați au avut dificultăți în a finaliza cursul de pilotaj F-16 din cauza slabelor cunoștințe de limba engleză. Mulți piloți nu au putut traduce manualele de instruire F-16 în limba engleză. Unii piloți ucraineni care au început pregătirea în Danemarca nu au reușit să finalizeze programul, a declarat un oficial occidental anonim.

Instructorii americani au constatat, de asemenea, că ucrainenii care știau să piloteze MiG-29 și care au servit în zona de luptă nu erau pregătiți pentru metodele de instruire americane, au declarat două surse pentru ziar. În timpul antrenamentului, au apărut tensiuni între instructorii NATO și piloții ucraineni, care aveau adesea mai multă experiență de luptă decât instructorii lor.

Primul F-16 pe care Ucraina l-a primit de la coaliția occidentală s-a prăbușit la 26 august, când armata ucraineană a folosit pentru prima dată avioanele de luptă furnizate pentru a respinge un atac masiv cu rachete al trupelor ruse. Pilotul, Oleksi Mes, a murit în urma părăbușirii aeronevei de luptă. Anchetatorii ucraineni iau în considerare mai multe versiuni posibile ale accidentului: „foc prietenesc” din partea sistemelor sale de apărare antiaeriană, defecțiuni tehnice și eroare de pilotaj. Potrivit sursei The Wall Street Journal, cauza prăbușirii ar fi putut fi o eroare de pilotaj.

După prăbușirea primului avion F-16 în Ucraina, scrie WSJ, programul de pregătire a piloților ucraineni în țările occidentale a început să fie criticat, deoarece piloții ar putea fi trimiși în luptă fără o pregătire adecvată. Instruirea piloților occidentali pentru a pilota avioane F-16 durează de obicei mai mulți ani, în timp ce piloții ucraineni experimentați au fost instruiți timp de șase până la nouă luni.

În urma pierderii primului avion F-16, președintele ucrainean Volodimir Zelensky l-a demis pe comandantul forțelor aeriene, Mikola Oleșciuk, la 30 august. Motivul demisiei nu a fost precizat. Ministrul ucrainean al apărării, Rustem Umerov, a declarat că demiterea nu are legătură cu prăbușirea F-16.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Imagini care dau de gândit din Ucraina...

2 „Cel mai rău scenariu posibil pentru Rusia” / Prințul saudit refuză invitația la summitul BRICS și scade prețul petrolului

3 Noi dezvăluiri despre „afacerea Nordis”

4 Cum mai afli una-alta despre unul-altul când se vinde-cumpără un teren în Giurgiu...

5 Lovitură de teatru! / Sute de cetățeni moldoveni au fost antrenați în Rusia, Serbia și Bosnia pentru răsturnarea guvernului din Republica Moldova! / Instr…